Špatné čidlo vačkového hřídele

Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Popenec za Fri Jul 09, 2010 12:59 pm

Ahoj,
před 3 dny se mi asi do auta dostala kuna. Nasrané na motoru + roztrhaný tapec vzadu nad motorem. Včera jsem odjížděl od otce a motor hrozně skákal. Vypadalo to zase na cívku, ale po krátkém zahřátí to přestalo a ani žádná hláška na PP. Dneska jsem jel do Tesca a po půl km. vyskočila hlÁška CHECK EMISSION. Auto jelo úplně normálně, jakoby se nic nedělo, ale jek už jsem jel do Karviné, tak jsem si zajel na diagnostiku. Borec mi řekl, že je špatné čidlo vačkového hřídele (ale nejsem si tím názvem úplně jistý, ale na papíru mám napsaný nefunkční koncovka řídící jednotky) Dám sem fotky, aby jste věděli o co jde. Cena bude 2500kč. Ale teď jsem trochu na vážkách, protože na ten konektor nacákal někjaký sajrajt. Prý že to může být trochu zaoxidované. Od té doby jsem s tím ujel asi 20 km a bez problému. Nastartoval jsem asi 10krát a žádná hláška atd. Bohužel už jsem dal zálohu 1000kč, takže tam už to musím stejně nechat vyměnit... Ale taky mě strašil, že to může být ten přesuvník a nějaká vačka či co a ještě něco, ale to by byla slušná darda, celkem by to bylo cca. za 40 000kč. To by mě ai jeb.. Jinak v pondělí jsem byl objednaný na vyčištění o doplnění klimatizace, protože už nejela, ale týpek zjistil, že je v hajzlu i čidlo tlaku klimatizace, cena 3500kč. Ale poradil mi, že v Rychvaldě je vrakáč na rencky a prý mám chtít to čidlo s 3 kontakty a když už tam budu měnit to čidlo, tak mi tam prdne i to čidlo na tu klímu pokud si ho koupím na tom vrakáči.

Tu je foto:
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGallery=20fe7b92a9dfc7d94b3241e894f36369

1 a 3 obrázek je to čidlo co se má vyměnit a které se prý častěji posere. Ten druhý obrázek je taky jakési čidlo, ale myslí si, že to není ono to prý ale už stojí 7000kč, hurá....

_________________
Fiat 500 - r.v. 1956, dveře se otevíraly na opačnou stranu, nemělo pásy + další chuťovky. Kdo ví, kde je mu konec...
Škoda Forman - r.v. 1992 vynikající vůz to byl. Jeho život byl ukončen po 16-ti letech na šroťáku.
Renault Scenic II - r.v. 2005, 1.6 16V, 83kW
Renault Twingo - r.v. 1999, 1.2, 43kw, poloautomat, shrnovací střecha.... Prcek jak má být.
Popenec
Popenec

Poeet p?íspivku : 671
Age : 36
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Popenec za Tue Jul 13, 2010 4:20 pm

Chlapi potřeboval bych od vás pomoct...
Jak jsem psal výše o tom snímači vačkového hřídele. Tak bylo vyměněno za 2180kč. Vůz jsem převzal a odjel. Po cca. 0,5km se mi zase rozsvítilo CHECK EMISSION. Hned jsem to otočil a fičel zpět do servisu. Tam to zase napíchli a co mi neřekli. Hmm... tak jsme se netrefili je to to druhé čidlo a mělo by to být čidlo přesuvníku (pokud si to správně pamatuji). Tak jsem se ptal jak je možné, že ta diagnostika neukázala, které to čidlo bylo špatné. Prý jim to vždy ukazuje, že jsou obě čidla v čudu a oni jen typují. Typli to levnější, ale to bylo zrovna v pořádku. Tož kurva je toto vůbec možné???? Tak oni mi vymění něco, co bylo v pořádku a dál se nic neděje. Prý je to takový postup. Prvně se mění od nejlevnějšího a nejpravděpodobnější závady.

Rád bych se zeptal, jestli mi v těch vaších Dialogisech (nebo jak se to sakra jmenuje) můžete zjistit přesně jak se ta věc co zase musím vyměnit jmenuje. Dostal jsem k tomu i obj. číslo. Je to: 8200823650

_________________
Fiat 500 - r.v. 1956, dveře se otevíraly na opačnou stranu, nemělo pásy + další chuťovky. Kdo ví, kde je mu konec...
Škoda Forman - r.v. 1992 vynikající vůz to byl. Jeho život byl ukončen po 16-ti letech na šroťáku.
Renault Scenic II - r.v. 2005, 1.6 16V, 83kW
Renault Twingo - r.v. 1999, 1.2, 43kw, poloautomat, shrnovací střecha.... Prcek jak má být.
Popenec
Popenec

Poeet p?íspivku : 671
Age : 36
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Koci za Tue Jul 13, 2010 6:11 pm

Koci
Koci

Poeet p?íspivku : 296
Age : 48
Location : Týn nad Vltavou (Kameňákov)
Registration date : 17. 04. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Popenec za Tue Jul 13, 2010 6:23 pm

To je divné, ale podle překladu je to zase snímač vačkového hřídele, ale ten mi už měnili dneska.... Tak teď jsem z toho už úplný vůl.

Tady je napsané, co přesně bylo dnes měněno:
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGallery=eaf6456e0a1cf1878b67e36cab0a9962

_________________
Fiat 500 - r.v. 1956, dveře se otevíraly na opačnou stranu, nemělo pásy + další chuťovky. Kdo ví, kde je mu konec...
Škoda Forman - r.v. 1992 vynikající vůz to byl. Jeho život byl ukončen po 16-ti letech na šroťáku.
Renault Scenic II - r.v. 2005, 1.6 16V, 83kW
Renault Twingo - r.v. 1999, 1.2, 43kw, poloautomat, shrnovací střecha.... Prcek jak má být.
Popenec
Popenec

Poeet p?íspivku : 671
Age : 36
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Popenec za Fri Aug 06, 2010 1:45 pm

Tak po měsíci mám konečně hotovo. Byl to tedy tento nesmysl http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGallery=33f9c441fde96888b094ac4e1bc549c8 tzv. elektromagnetický ventil přesuvníku vačkového hřídele. Cena 3200 v renaultu, protože jsem to nikde jinde nemohl sehnat, dokonce ani na vrakáčích. Vyměnil jsem si to sám. Drželo to pouze na 10 šroubku. Starý se vytáhl nový strčil a hotovo. Pouze jsem musel jít vymazat hlášku na diagnostiku. Teď mi při rozjezdech ukáže max. 17l předtím to bylo i 25l což se nikdy nestávalo. Po cca. 500km mám průměrnou spotřebu 6L/100km sedí to přesně i po přepočítání natankovaných litrů/km. Ale momentálně se vyskytl další problém, který budu muset zase řešit Neutral Chjo, nějak se to začíná srát. Do magických 100000km nic, ale po této hranici furt něco....

_________________
Fiat 500 - r.v. 1956, dveře se otevíraly na opačnou stranu, nemělo pásy + další chuťovky. Kdo ví, kde je mu konec...
Škoda Forman - r.v. 1992 vynikající vůz to byl. Jeho život byl ukončen po 16-ti letech na šroťáku.
Renault Scenic II - r.v. 2005, 1.6 16V, 83kW
Renault Twingo - r.v. 1999, 1.2, 43kw, poloautomat, shrnovací střecha.... Prcek jak má být.
Popenec
Popenec

Poeet p?íspivku : 671
Age : 36
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Frodo za Fri Aug 06, 2010 7:38 pm

Very Happy taky jsem poklepával na palubovku a chválil, že 100 tis a bez poruchy... Po 2,5 tis na tuto hranici jsem zaplatil 70 tisíc za opravu.... že by to bylo začarované? Very Happy
Frodo
Frodo

Poeet p?íspivku : 261
Location : Ostrava
Registration date : 17. 08. 08

Zobrazit informace o autorovi http://www.frodogalery.cz

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Nomed za Sat Aug 07, 2010 10:08 am

hmmm tak to aby som chystal penazenku Evil or Very Mad caka ma 200 000 What a Face

Nomed

Poeet p?íspivku : 68
Location : Trnava/Slovensko
Registration date : 01. 01. 10

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Popenec za Sat Aug 07, 2010 4:15 pm

Hmm... Tak dnes se opět rozsvítilo to podělané Check Emission. Začínám být poněkud nasraný Mad Takže zase budu muset na diagnostiku. Nevím proč, ale sem si na 99% jistý, že to zase ukáže nějaký problém s tou vačkou a mě asi jeb.., protože ani v tom podělaném Renault servisu nebudou vědět co s tím. Prý ten el. mag. ventil to bude na 100% a ono hovno. 7000kč v knedlu a pořád nevím na čem jsem. Doufám, že se nedostanu nikdy do stádia kdy budu tvrdit, že Rencky jsou k ničemu Rolling Eyes

_________________
Fiat 500 - r.v. 1956, dveře se otevíraly na opačnou stranu, nemělo pásy + další chuťovky. Kdo ví, kde je mu konec...
Škoda Forman - r.v. 1992 vynikající vůz to byl. Jeho život byl ukončen po 16-ti letech na šroťáku.
Renault Scenic II - r.v. 2005, 1.6 16V, 83kW
Renault Twingo - r.v. 1999, 1.2, 43kw, poloautomat, shrnovací střecha.... Prcek jak má být.
Popenec
Popenec

Poeet p?íspivku : 671
Age : 36
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  vendelin za Sat Aug 07, 2010 8:35 pm

Tak ten postup Renault servisu ma tiez vytaca, ja riesim kazdych 200-300km hlasku "check injection" a postup autorizovaneho servisu je napriek diagnostike TIPOVANIE . Prvykrat vymenili rele zhavenia, na moje stastie sa prijmaci technik pomylil a hodil to na garancku aj ked bolo auto 3mesiace po zaruke ( usetril som 150eur + praca ). Samozrejme hlaska check injection sa objavila po daslich 230km. Tak som tam zasiel znova na diagnostiku, teraz je vraj problem v niecom inom ( podrobnejsie vo vlakne " check injectiom " ), ale zarazil ma postup akym sa dopracovali k rieseniu , citujem : " nasli sme v databaze rovnaky problem ktory sa uz objavil na niektorych autach, podla toho sme usudili ze je vadne toto ..." . Tak som hodne zneistel, ci autorizovany servis je ta spravna volba....

vendelin

Poeet p?íspivku : 4
Registration date : 24. 07. 10

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Zefek za Thu Aug 26, 2010 8:52 pm

Mám sice Mégane, ale ty motory (1.6, K4M) jsou stejné a mám takový problém.
Vyčistil jsem čidlo na setrvačníku (motýlek), protože mi na něj tekl olej od vačky - od té zátky na konci. Zapojil jsem ho zpátky všechno v pohodě. Akorát já vůl jsem si chtěl vyzkoušet, že to nechytne, když ho odpojím. A fakt to ani neblaflo. Po zapojení motor zhasne 10 vteřin po startu. Dá se udržet plynem, ale je nutné ho chvíli držet, pak se chod ustálí. Do té doby si motor v podstatě přidává jak chce. Avšak při lehkém přidání plynu začne motor vynechávat a osciluje od 800 do 1600 otáček. Přišel jsem na dvě věci.
1) Po odpojení el.mag. ventilu přesuvníku to přestane a motor běží krásně. Našel jsem na netu jeden diagnostický postup, který říká, že je potřeba zkusit ovládat ten ventil ručně - připojit na tlačítko přes baterku. Tak jsem to udělal a motor se po aktivaci tlačítka okamžitě zastavil. Pokud jsem byl pohotový a tlačítko uvolnil, zakuckal a rozběhl se. Dalším krokem při takovém chování je kontrola čidel setrvačníku a vačkové hřídele.
Vytáhl jsem ještě ventil ven, abych viděl, jestli funguje a nenašel jsem problém, takže myslím, že bude dobrý.
2) Zaměřil jsem se tedy na kontrolu těch čidel podle diagnostického manuálu. Na čidle setrvačníku jsem naměřil patřičný odpor, měřil jsem kabeláž, bez problémů. Myslím si, že v tom problém nebude, neboť auto startuje bez problémů na první otočení motoru. Kdyby totiž to čidlo bylo vadné, tak to nepůjde natočit, jako to nešlo, když jsem to rozpojil.
Čidlo na vačce bohužel změřit nejde, leda přes osciloskop a ten nemám. Kabeláž čidla nevykazuje vady. Zkusil jsem ho odpojit a po startu se otáčky držely tak jak mají a motor běžel bez problémů. Nenaskočila ani žádná závada. Při druhém startu motor chytil, ale ihned se zastavil. Po zapojení čidla se opět zastavil po 10 vteřinách. Po jeho odpojení motor zase chytil a jel bez problémů. Takže si myslím, že toto čidlo je vadné. Potřeboval bych ho změřit. Taktéž se mi vybila baterka, z ničeho nic, dvakrát za sebou. Hledal jsem na netu a našel jsem jeden příspěvek, který potvrzoval vybití baterie v souvislosti s vadným čidlem vačky.

Vidím tady určitou souvislost mezi čidlem vačky a natočením přesuvníku vačkové hřídele. Zřejmě budou pro otevření el.mag. ventilu přesuvníku důležité otáčky vačkové hřídele naměřené čidlem vačky.
Na diagnostice jsem nebyl, ale určitě se chystám. Zkusím taktéž sehnat čidlo vačky někde na vrakáči a provést výměnu, jestli se to zlepší.

Zefek

Poeet p?íspivku : 5
Registration date : 15. 06. 10

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Popenec za Tue Oct 05, 2010 10:07 am

Hoj,
jen jsem se tu s váma chtěl podělit o to, že už jsem týden bez auta. Dal jsem to do neznačkového servisu http://www.r-autoservis.cz/
A výsledek je zatím takový.... Elektrika je údajně v autě v pořádku. Tak jsme se domluvili, že zkontroluje rozvody. Dnes mi volal a prý byl poněkud více povolený rozvodový řemen, tak ho dotáhl, ale přesto pořád vyskakuje ta hláška CHECK EMISSION. Nevím, moc se mi ale nezdá, že by ten rozvoďák byl až tak povolený. Dělal mi to člověk, který už s autama dělá nějaký ten rok a neslyšel jsem na něho ani jednu špatnou věc. Poslední možnost co ho napadá je přehraní softwaru řídící jednotky a do toho se pustí zítra, ale v to taky moc nevěřím, uvidíme. Ani nechci vědět kolik za to všechno bude chtít Neutral Každopádně ať už je to hotové, protože i já jsem bez auta hotový.

_________________
Fiat 500 - r.v. 1956, dveře se otevíraly na opačnou stranu, nemělo pásy + další chuťovky. Kdo ví, kde je mu konec...
Škoda Forman - r.v. 1992 vynikající vůz to byl. Jeho život byl ukončen po 16-ti letech na šroťáku.
Renault Scenic II - r.v. 2005, 1.6 16V, 83kW
Renault Twingo - r.v. 1999, 1.2, 43kw, poloautomat, shrnovací střecha.... Prcek jak má být.
Popenec
Popenec

Poeet p?íspivku : 671
Age : 36
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Popenec za Sun Oct 10, 2010 7:26 pm

Zapomněl jsem napsat, že auto je už doma. Verdikt je takový, že stačilo nahrát nový software do řídící jednotky. Momentálně tam mám ten nejnovější. Jinak můžu říct, že po přehrání toho softwaru auto neskutečně oživlo. A myslím to vážně. To auto táhne jako snad nikdy předtím, co jsem ho měl.... A byl tam ještě jeden problém a to ten, že jsem měl povolený rozvodový řemen. Takže ho pouze dotáhl. Mám i proměřenou komplet elektriku a ta je taky v pořádku. Sbohem CHECK EMISSION :-D Jo a cena byla 3000kč. Takže za se be můžu říct, že v Renault servisu mě už nikdy neuvidí Rolling Eyes

_________________
Fiat 500 - r.v. 1956, dveře se otevíraly na opačnou stranu, nemělo pásy + další chuťovky. Kdo ví, kde je mu konec...
Škoda Forman - r.v. 1992 vynikající vůz to byl. Jeho život byl ukončen po 16-ti letech na šroťáku.
Renault Scenic II - r.v. 2005, 1.6 16V, 83kW
Renault Twingo - r.v. 1999, 1.2, 43kw, poloautomat, shrnovací střecha.... Prcek jak má být.
Popenec
Popenec

Poeet p?íspivku : 671
Age : 36
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Špatné čidlo vačkového hřídele Empty Re: Špatné čidlo vačkového hřídele

Příspěvek  Sponsored content


Sponsored content


Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru