Vymena zapalovacich civek
5 posters
Strana 1 z 1
Vymena zapalovacich civek
Zdarec chlapi, chci se zeptat, jak je slozita vymena zapalovacich civek? Mam GS 2004 a kdyz se podivam, tak tam mam jeste dve civky od Sagenu, ktere dle vsech informaci meli byt ze zacatku vyroby hodne kazove:-( Mam jednu novou a jelikoz se mi na displeji objevila hlaska CHECK EMISSIONS, chcu prubnout, jestli to nemuze byt tim, co jsem tu procetl diskuze, tak by i mohlo. Mam benzinovou 1,6 a na projevu motoru se ta hlaska nijak neprojevuje, ale znate to, sviti tam neco co nema a cloveka to znervoznuje, natoz ta hlaska SERVICE:-(
Diky predem vsem za rady a nazory.
Diky predem vsem za rady a nazory.
Georgess- Poeet p?íspivku : 28
Registration date : 23. 03. 10
Re: Vymena zapalovacich civek
Ahoj, no já si s cívkou užil svoje Nemyslím si, že by to mohla být ta cívka. Pokud ti auto neškube, tak to tím nejspíš nebude. Mě když odešla cívka, tak to vypadalo jakoby auto jelo jen na 3 válce a třepalo se jak sviňa před porážkou. Vůbec se s tím nedalo jezdit
Jinak mě už SERVICE + CHECK EMISSION svítí na PP už asi měsíc. Vyměněno čidlo vačkového hřídel (2200kč), Elektromagnetický ventil přesuvníku vačkového hřídele (3200kč) a to jsem byl prosím ujišťován, že to bude jednou z těch dvou věcí a ono h.... Snažím se někde zjistit, co to všechno může znamenat to CHECK EMISSION Už víme 3 věcech (cívka, čidlo vač. hř., el. mag. ventil) CO DÁL???? Přicpaný, ucpaný kat? Svíčky? Nějaké další čidlo? Co dál mám vyměnit
Jinak mě už SERVICE + CHECK EMISSION svítí na PP už asi měsíc. Vyměněno čidlo vačkového hřídel (2200kč), Elektromagnetický ventil přesuvníku vačkového hřídele (3200kč) a to jsem byl prosím ujišťován, že to bude jednou z těch dvou věcí a ono h.... Snažím se někde zjistit, co to všechno může znamenat to CHECK EMISSION Už víme 3 věcech (cívka, čidlo vač. hř., el. mag. ventil) CO DÁL???? Přicpaný, ucpaný kat? Svíčky? Nějaké další čidlo? Co dál mám vyměnit
Popenec- Poeet p?íspivku : 667
Age : 40
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09
Re: Vymena zapalovacich civek
lambda sonda
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: Vymena zapalovacich civek
Tak chlapi, zaplat panbuch je vse OK, dneska jsem odvezl Grandika k "lekari" (automechanik ktery delal u Renaultu a dal se na soukromou drahu a i auto je od nej dovezene) a kdyz jsem mu po tel popsal co mi to udelalo a ze auto necuka a jede normalne, tak rekl, ze mam byt v klidu a dovest to... , no a auto je, opravil mi "spadle" okno a rel, ze mam natankovat jinde benzin nez kde tankuji, ze se to umi stavat spatnym benzinem a ze se s tim uz vicekrat setkal a fakt, po natankkovani mi pri ceste dom jak ikonka tak service zhaslo, jeste jsem se u nej zastavil a sjeli jsme do Renaultu na diagnostiku a po zavade ani pamatka, jak kdyby vubec nebyla... Takze super a takova mala rada pro ostatni, pac dneska jak jsem to sel zapit do knajpy, tak kamosovi se stejne stalo s Hyundaiem..., stejna ikona a stejny napis "jen" ho to stalo vymenu lamda sondy a kataku v autorizovanem servisu, nez haluzove mu to po jinem benzinu zhaslo taky...
Takze jen takovy postreh pro ostatni, treba to pomuze...
Takze jen takovy postreh pro ostatni, treba to pomuze...
Georgess- Poeet p?íspivku : 28
Registration date : 23. 03. 10
Re: Vymena zapalovacich civek
Tak dneska mi odešla další cívka. Zrovna když jsem měl ručku a rozjížděl jsem se do dost prudkého kopce. Po vyjetí jsem hned poznal, že odešla cívka, ještě dřív než naskočilo na PP Check Emission a problém s ABS a ASR. Samo, že se auto třepalo jak ratlík :-D Tentokrát to odnesla cívka na druhém válci. Samozřejmě, že jsem jel od čtvrtého až k druhému Naštěstí vozím asi od dubna náhradní cívku, tak to byla rychlovka.... Hned objednávám další.
Popenec- Poeet p?íspivku : 667
Age : 40
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09
Re: Vymena zapalovacich civek
Hlásím výměnu dalších dvou cívek během posledních dvou měsíců. Minulý měsíc mi nechtělo startovat auto na první šup, ale až třeba na po 5. Zkusil jsem preventivně měnit cívky jednu po druhé. Po výměně na prvním válci auto začalo startovat opět normálně. Takže už jsem měl na autě dvě cívky nové a dvě staré. Včera jsem jel po odpolední do Bohumína pro ženu. Ve 22.40 jsem auto nakopl a po 10m jsem věděl přesně která bije. Auto začalo cukat a jelo už jen na 3 válce. Takže jsem to postavil pod lampu, abych měl alespoň trochu světla. Stejně tam bylo prd vidět, tak mi žena svítila mobilem Tentokrát to byla cívka na 3 válci. Takže už zbývá poslední stará cívka a až ta odejde, tak jdu na jisto
Takže když to shrnu. Před 2 a čtvrt roku mi Renault měnil jednu cívku. V červnu tohoto roku jsem si já měnil cívku na cestě, protože z toho byl opět traktor. V září jsem měnil cívku, protože to nestartovalo a teď v říjnu to opět jelo na 3 válce. Není to nádhera? Zlaté kable na Formanu....
Takže když to shrnu. Před 2 a čtvrt roku mi Renault měnil jednu cívku. V červnu tohoto roku jsem si já měnil cívku na cestě, protože z toho byl opět traktor. V září jsem měnil cívku, protože to nestartovalo a teď v říjnu to opět jelo na 3 válce. Není to nádhera? Zlaté kable na Formanu....
Popenec- Poeet p?íspivku : 667
Age : 40
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09
Re: Vymena zapalovacich civek
For Popenec,
ahoj, koukám že máš stejnej motor jak já, a docela mě teda zaráží frekvence nutných výměn zapalovacích cívek. Zatím sem se s tím nesetkal, ale co není, může být, takže bych měl na tebe dva dotazy. Kupuješ ty zapalovací cívky originál od Renaulta nebo existuje nějaká funkční náhrada ? Co jsem se ptal známého v renault servisu, tak by jedna měla vycházet do 2 tisíc (myslím že asi 1300 kus ?) s prací. Proč ale vyhazovat peníze oknem, když to vypadá, že to jde vyměnit " jedna dvě" svépomocí. Mohl bys sem případně dát nějaké fotky,kde zmíněnou cívku hledat a případně jednoduchý popis jak ji vyměnit ?
ahoj, koukám že máš stejnej motor jak já, a docela mě teda zaráží frekvence nutných výměn zapalovacích cívek. Zatím sem se s tím nesetkal, ale co není, může být, takže bych měl na tebe dva dotazy. Kupuješ ty zapalovací cívky originál od Renaulta nebo existuje nějaká funkční náhrada ? Co jsem se ptal známého v renault servisu, tak by jedna měla vycházet do 2 tisíc (myslím že asi 1300 kus ?) s prací. Proč ale vyhazovat peníze oknem, když to vypadá, že to jde vyměnit " jedna dvě" svépomocí. Mohl bys sem případně dát nějaké fotky,kde zmíněnou cívku hledat a případně jednoduchý popis jak ji vyměnit ?
Pule- Poeet p?íspivku : 324
Age : 45
Registration date : 17. 10. 11
Re: Vymena zapalovacich civek
Čau Bobule
výměna je naprosto jednoduchá. Zvládneš to na cestě do 5min. pokud trefíš napoprvé tu správnou, ale zákon schválnosti funguje dokonale, takže to bude skoro vždy ta poslední kterou vytáhneš a to se už ta výměna opravdu protáhne. Jinak poprvé jsem s tím byl taky v Renaultu a platil jsem i s prací kolem 2200kč, což je docela pálka, když uvážím, že cívka se dá sehnat od 900kč. Já teď kupuji civky Bosch. V autokelly je zlevnili z 1700kč na 1100kč, což si myslím že je už dobrá cena za Boschky. Jinak cívka může údajně odejít v podstatě ze dvou důvodů. Buď máš svíčky které do auta nepatří a tím snižuješ životnost té cívky a nebo je odpálí vlhkost, která se k ní dostane. Ono je na té cívce takový gumový okroužek a ten když steří, tak k ní propouští vlhkost. To je tak všechno co jsem se dozvěděl na RC fóru a co mi napsal Zefek (borec přes elektriku a tak celkově na všechno )
Potřebné věci:
račna s prodlužovacím nástavcem a 10 ořech, nic víc. Ten nástavec je proto, že je to trochu hlouběji a pouze s račnou a ořechem se tam nedostaneš.
Příznaky poruchy:
auto nechce jet. Nemá žádný tah, třepe se na volnoběh a při jízdě se třepot zesiluje. Auto jede na 3 válce. Na displeji ti vyskočí kontrolka poruchy motoru + hláška Check Emission.
Postup vymontování:
nemusíš odpojovat baterku, ale nesmíš mít klíče v zapalování.
1. sundáš samozřejmě kryt motoru. Drží na 4 plastových tyčkách které jsou zasunuty do oček. 2 jsou vepředu a 2 vzadu. Zezadu to jde vytáhnout z těch oček dost blbě.
2. Vykoukne na tebe motor a na něm trůní 4 cívky
3. Odpojíš ten plastový konektor. Musíš ho chytit do dvou prstů, protože nahoře na tom konektoru musíš zmáčknout směrem dolů takovou packu a přitom musíš tahat k sobě, aby jsi ho samozřejmě odpojil od cívky.
4. Odmontuješ 10 šroubek (dej bycha ať ti nikam nezapadne) a cívku prostě vytáhneš
5. Po vytažení vypadá cívka nějak takhle viz. foto. Ale jsou různí výrobci, takže od každého vypadá trochu jinak. Bosch má třeba vršek celý černý. Sagem (na obrázku) má vrch šedý a Valeo cívky mají vrch červený. Takže můžeš jednoduše zkontrolovat jaké cívky už byly měněny. Tuším, že od výroby tam byly právě ty Sagemy, takže cívky s šedým vrchem.
6. Zasuneš novou cívku, šroubek přitáhneš a hotovo. Pokud jsi trefil tu správnou (špatnou) cívku, tak motor po nastartování jede ihned opět úplně normálně. Hned taky zmizne hláška Check Emission a kontrolka motoru. Pokud jsi se netrefil, tak musíš postup opakovat na jiném válci
7. Nasadíš kryt motoru a upaluješ s pocitem dobře provedené práce zase tam kam jsi chtěl.
Doufám, že ti to pomůže a moje postřehy z výměny už 3 cívek budou trochu užitečné
Popenec
výměna je naprosto jednoduchá. Zvládneš to na cestě do 5min. pokud trefíš napoprvé tu správnou, ale zákon schválnosti funguje dokonale, takže to bude skoro vždy ta poslední kterou vytáhneš a to se už ta výměna opravdu protáhne. Jinak poprvé jsem s tím byl taky v Renaultu a platil jsem i s prací kolem 2200kč, což je docela pálka, když uvážím, že cívka se dá sehnat od 900kč. Já teď kupuji civky Bosch. V autokelly je zlevnili z 1700kč na 1100kč, což si myslím že je už dobrá cena za Boschky. Jinak cívka může údajně odejít v podstatě ze dvou důvodů. Buď máš svíčky které do auta nepatří a tím snižuješ životnost té cívky a nebo je odpálí vlhkost, která se k ní dostane. Ono je na té cívce takový gumový okroužek a ten když steří, tak k ní propouští vlhkost. To je tak všechno co jsem se dozvěděl na RC fóru a co mi napsal Zefek (borec přes elektriku a tak celkově na všechno )
Potřebné věci:
račna s prodlužovacím nástavcem a 10 ořech, nic víc. Ten nástavec je proto, že je to trochu hlouběji a pouze s račnou a ořechem se tam nedostaneš.
Příznaky poruchy:
auto nechce jet. Nemá žádný tah, třepe se na volnoběh a při jízdě se třepot zesiluje. Auto jede na 3 válce. Na displeji ti vyskočí kontrolka poruchy motoru + hláška Check Emission.
Postup vymontování:
nemusíš odpojovat baterku, ale nesmíš mít klíče v zapalování.
1. sundáš samozřejmě kryt motoru. Drží na 4 plastových tyčkách které jsou zasunuty do oček. 2 jsou vepředu a 2 vzadu. Zezadu to jde vytáhnout z těch oček dost blbě.
2. Vykoukne na tebe motor a na něm trůní 4 cívky
3. Odpojíš ten plastový konektor. Musíš ho chytit do dvou prstů, protože nahoře na tom konektoru musíš zmáčknout směrem dolů takovou packu a přitom musíš tahat k sobě, aby jsi ho samozřejmě odpojil od cívky.
4. Odmontuješ 10 šroubek (dej bycha ať ti nikam nezapadne) a cívku prostě vytáhneš
5. Po vytažení vypadá cívka nějak takhle viz. foto. Ale jsou různí výrobci, takže od každého vypadá trochu jinak. Bosch má třeba vršek celý černý. Sagem (na obrázku) má vrch šedý a Valeo cívky mají vrch červený. Takže můžeš jednoduše zkontrolovat jaké cívky už byly měněny. Tuším, že od výroby tam byly právě ty Sagemy, takže cívky s šedým vrchem.
6. Zasuneš novou cívku, šroubek přitáhneš a hotovo. Pokud jsi trefil tu správnou (špatnou) cívku, tak motor po nastartování jede ihned opět úplně normálně. Hned taky zmizne hláška Check Emission a kontrolka motoru. Pokud jsi se netrefil, tak musíš postup opakovat na jiném válci
7. Nasadíš kryt motoru a upaluješ s pocitem dobře provedené práce zase tam kam jsi chtěl.
Doufám, že ti to pomůže a moje postřehy z výměny už 3 cívek budou trochu užitečné
Popenec
Popenec- Poeet p?íspivku : 667
Age : 40
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09
Re: Vymena zapalovacich civek
NO, to je bomba, myslim ze podle tohodle navodu to pripadne urcite zvladnu. Super
Mockrat diky
Mockrat diky
Pule- Poeet p?íspivku : 324
Age : 45
Registration date : 17. 10. 11
Re: Vymena zapalovacich civek
Ahoj.
Tak jsem taky měnil cívku druhou za 3roky. Výměna není nic složitého jen trefit tu správnou špatnou. Od jisté doby vozim sebou 2 náhradní cívky malou golu s 10 a nástavcem. A odpozoroval jsem, že vždy před tím než cívka odejde úplně a ukáže se hláška na palubovce tak scénic chcípne po nastartování a ujetí tak 80 m. Mám to tak, když vyjedu z garáže tak po 80m musím zastavit na nepřehledné křižovatce tak tam mě to většinou chcíplo. Po výměně cívky se to neděje.
Tak jsem taky měnil cívku druhou za 3roky. Výměna není nic složitého jen trefit tu správnou špatnou. Od jisté doby vozim sebou 2 náhradní cívky malou golu s 10 a nástavcem. A odpozoroval jsem, že vždy před tím než cívka odejde úplně a ukáže se hláška na palubovce tak scénic chcípne po nastartování a ujetí tak 80 m. Mám to tak, když vyjedu z garáže tak po 80m musím zastavit na nepřehledné křižovatce tak tam mě to většinou chcíplo. Po výměně cívky se to neděje.
Prašík- Poeet p?íspivku : 41
Age : 46
Location : Plzeňský kraj
Registration date : 10. 11. 09
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|