alternator
+4
Grandík
XAO
svar
pepabor
8 posters
Strana 1 z 1
alternator
Tak nám náš miláček zkazil Vánoce,dnes vypověděl službu a vypadá to na alternátor.Zablikalo pár kontrolek ,ukázalo se několik defektů pak řev a bylo ticho po nastartování přes kabely jsem ujel asi dva kilometry a to s jazykem na vestě to už skoro nesvítili světla takže jsme odstavili na kraj a bylo.Zítra půjde do servisu a budu čekat co a jak opravovaný už totiž byl letos v květnu .Pořad přemýšlím jestli ho nemůže něco skratovat ,že už je to podruhé v relativně krátké době.Nemáte někdo nějaký nápad co by to mohlo být?
pepabor- Poeet p?íspivku : 144
Age : 46
Location : od Domažlic zapadni čechy
Registration date : 07. 11. 08
Re: alternator
Docela smůla. Zkratovat může hlavní přívod, ale i probitý diody. Klidně to můžou být i uhlíky nebo "jenom" ložisko. Kolega má Espace, alternátor 150 A, vodou chlazený, po opravě ( 7000,-) najel asi 2000 km a jeden málo dotažený šroub na hlavním přívodu lehce uhořel, takže totéž znovu, ale jako reklamaci. Přeju dobrý a levný pořízení
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: alternator
Zdar, přeji mnoho úspěchů s opravou
XAO- Poeet p?íspivku : 78
Location : Světlá nad Sázavou
Registration date : 26. 04. 09
Re: alternator
Tak to byl opravdu alternátor,zatím nevím co přesně,elektrikář na něj koukne až po novém roce a pak budeme chytřejší.Z důvodu potřeby pojízdnosti jsem tam nechal namontovat alternátor uplně nový jen je klasicky vzduchem chlazený tak snad to nebude vadit.cena 7700kč včetně baterie a práce.Zvažujeme že navštívíme autorizovaný Renault servis a miláček podstoupí diagnostiku,aby jsme zjistili co ty poruchy alternátorů působí.
pepabor- Poeet p?íspivku : 144
Age : 46
Location : od Domažlic zapadni čechy
Registration date : 07. 11. 08
Re: alternator
Tak mne minulý týden také altik umřel. Bylo to pozdě večer asi 20 km od domova s autem plným rodiny. Najednou akustický signál, rozsvícení kontrolky "STOP" a obrázek autobaterie. Ještě to něco francouzsky psalo, snad že to nedobíjí, nebo co. Nejdříve jsem si myslel, že elektronika blbne neboť byla venku zima. Zastavil jsem, vypl motor, chvilku počkal a zkusil jsem znovu nastartovat. Vše proběhlo normálně hláška nikde. Po několika vteřinách chodu motoru na volnoběh se vše opakovalo. Prošlápl jsem tedy plynový pedál a když se motor dostal do otáček kontrolky zhasli. Po ujetí několika metrů opět akustický signál a kontrolky na palubce. Už nepomáhalo ani protočení motoru. A co teď? Vypnul jsem vše ce nemusí v autě běžet (moc toho nebylo - autorádio, ventilátor, vyhřívání zadního skla) a zkusil jsem kam dojedu. Raději jsem se však rozhodl jet k rodičům - asi 8 km cesty z místa poruchy. Ještě, že jsem asi před měsícem koupil novou autobaterii a to 74 Ah a 750 A. Nezpozoroval jsem žádný jiný problém. Všechny systémy vozu fungovaly a nehlásily žádnou závadu. I posilovač řízení fungoval bez problému. Jel jsem jen na potkávací, ale i tak jsem nepociťoval nějaký pokles intenzity světla. No a teď k vlastní závadě. Na druhý den jsem se jal zjistit závadu. Připojil jsem autobaterii ve vozidle na voltmetr, nastartoval a zpočátku ukazoval kolem 14,2 V. Za okamžik kleslo napětí asi na 11,6 V a display začal signalizovat poruchu dobíjení. Přidal jsem plyn, napětí vyskočilo opět na 14,2 V ale za chvilinku se vše opakovalo. Později již nepomohlo ani prošlápnutí plynu. I přes to, že jsem nevěděl jak s altikem ven, jal jsem se jeho demontáže. No mohu říct, že je to malý horor. Když se mi podařilo jej z bloku motoru demontovat, nastal nový problém, jak jej z motorového prostoru vyjmout. Byl jako ježek v kleci. Ruce sedřené a stále nebyl venku. Proto jsem tedy zdemontoval celý nárazník (ten hliníkový), masku, světla a pak to už byla pohoda. Alespoň jsem si auto prohlédl pěkně zevnitř. Opakovat bych to však nechtěl. Altik jsme odnesli chlapíkovi, který se zabývá opravou startérů a alternátorů, ten jej dal na stolici a zjistil, že opravdu nefunguje. Po demontáži mi sdělil, že je v háji rotor. Buď se mu rotor podaří opravit, nebo nový za 3.500,- Kč. Ještě že vyšla ta první alternativa. Říkal, že u těchto alternátoru (mám Váleo 125A) když dojde k uvolnění vinutí rotoru, tak se po nějaké době přeruší vedení ke kroužkům na kterých jsou uhlíky a je hotovo. Prý se taková závady vyskytuje i u Superbů. Stočil ty kroužky, protože byly maličko vyjeté, dal nové uhlíky, nějak zafixoval to vinutí a opravil přerušení těch vodičů. No a oprava stále 550,- Kč. Vše už je zpět namontováno a opět zase jezdím.
Jinak na netu jsem našel noví altik Váleo za 10.400,- Kč a nějakou repliku za 5.400,- Kč s tří letou zárukou. Takhle to však vyšlo levněji a snad to i vydrží.
Jinak na netu jsem našel noví altik Váleo za 10.400,- Kč a nějakou repliku za 5.400,- Kč s tří letou zárukou. Takhle to však vyšlo levněji a snad to i vydrží.
Grandík- Poeet p?íspivku : 96
Registration date : 11. 10. 08
maky likes this post
Re: alternator
Pěkný románek se šťastným koncem, jak z červené knihovny
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
maky likes this post
Re: alternator
Vzhledem k tomu, že se v mém okolí nenašel nikdo, kdo by můj porouchaný alternátor opravil, byl jsem nusen navštívit autorizovaný servis Renault. Uvedu zde ceny (bez DPH), které mi naúčtovali:
řemen - 599 Kč
těsnění motoru - 750 Kč
spona - 54 Kč
chladicí kapalina - 415 Kč
plastový nýt - 108 Kč
kontrola alternátoru - 155 Kč
výměna alternátoru - 2595 Kč
oprava alternátoru - repas - 9 240 Kč
naplnění klima - 832 Kč
zkouška vozidla - 155 Kč
celkem tedy 14 904 (s DPH 17 885) korun českých
Všem, kteří měli možnost jiné volby, tiše závidím...
řemen - 599 Kč
těsnění motoru - 750 Kč
spona - 54 Kč
chladicí kapalina - 415 Kč
plastový nýt - 108 Kč
kontrola alternátoru - 155 Kč
výměna alternátoru - 2595 Kč
oprava alternátoru - repas - 9 240 Kč
naplnění klima - 832 Kč
zkouška vozidla - 155 Kč
celkem tedy 14 904 (s DPH 17 885) korun českých
Všem, kteří měli možnost jiné volby, tiše závidím...
F_L_Y- Poeet p?íspivku : 24
Age : 59
Location : Most, kraj Ústecký
Registration date : 28. 07. 09
Re: alternator
Za ty prachy ( 17 000,-) ho nabízeli kolegovi do Espace nový. Nevím, kde chodí na ty rany-nýt, spona, zkouška vozidla- to tam ještě natankovali plnou? Upřímnou soustrast Nezoufej, těm co to vychází u tohoto, tak mají starosti s jinýma celkama- vím o čem píšu
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: alternator
Mě nabízeli nový za 20 tisíc, repas od Renaltu za 12 tisíc a možnost zaslat na opravu. Zvolil jsem opravu a byl z toho nakonec repas za 11 tisíc. Prostě si tam házej tisícema jak potřebujou...
F_L_Y- Poeet p?íspivku : 24
Age : 59
Location : Most, kraj Ústecký
Registration date : 28. 07. 09
Re: alternator
Dnes mi taky odešel vodou chlazený alternátor. Chtěl bych dát vzduchem chlazený a zajímalo by mě jakou značku a typ (aby se tam pasoval) a co udělat s potrubím? Spojit nebo zaslepit?pepabor napsal:Tak to byl opravdu alternátor,zatím nevím co přesně,elektrikář na něj koukne až po novém roce a pak budeme chytřejší.Z důvodu potřeby pojízdnosti jsem tam nechal namontovat alternátor uplně nový jen je klasicky vzduchem chlazený tak snad to nebude vadit.cena 7700kč včetně baterie a práce.Zvažujeme že navštívíme autorizovaný Renault servis a miláček podstoupí diagnostiku,aby jsme zjistili co ty poruchy alternátorů působí.
Díky muza
muza- Poeet p?íspivku : 14
Registration date : 20. 11. 10
Re: alternator
ahoj typ alternatoru nevim ty hadice mam zaslepene akorat my řikali že dava víc amper než ten starý
pepabor- Poeet p?íspivku : 144
Age : 46
Location : od Domažlic zapadni čechy
Registration date : 07. 11. 08
low battery
Ahoj .
low battery. Normální den, jedu z garáže, po startu low battery. Přijedu k baráku, chcípnu , nastartuji a OK. Druhý den , jen pro kontrolu nastartuji a low battery. Dnes 15km s hláškou low battery.
Měřeno na alternátoru červený silný kabel + a minus z baterky ..a cca 12V. Takže Alternátor nedobíjel. Objednal jsem alternátor, v týdnu bude rozborka, plus po 6 ti letech napínací kladka, plus řemen.
OTÁZKA: Je možné, že alternátor brzo zhebne, nebo mám hledat jinou závadu ???
Alternátor není hlučný, (ložisko), nesmrdí, opticky ok. Kabely ok. má natočeno 280 tisíc km.
Dnes jsem chtěl vyndat baterku, a škrtnul jsem plus o kostru auta (Dlouhý klíč při povolování matičky :-) ) a pak to už dobíjelo OK. 5x start a dobíjelo.
Možná že se nenabudí diody, nebo něco..pokud se jedná o první start...pak to později (10 km) po třetím startu už nezlobí, a dobíjí (Světla intenzivněji svití)
Těd mě napadlo, jestli není poškozená řemenice alternátoru..v zimě to při studeném startu kvílelo..ted už to nedělá.. nějaké video jsem našel.. https://www.youtube.com/watch?v=vKP9PJqWi5I&ab_channel=Autocz
low battery. Normální den, jedu z garáže, po startu low battery. Přijedu k baráku, chcípnu , nastartuji a OK. Druhý den , jen pro kontrolu nastartuji a low battery. Dnes 15km s hláškou low battery.
Měřeno na alternátoru červený silný kabel + a minus z baterky ..a cca 12V. Takže Alternátor nedobíjel. Objednal jsem alternátor, v týdnu bude rozborka, plus po 6 ti letech napínací kladka, plus řemen.
OTÁZKA: Je možné, že alternátor brzo zhebne, nebo mám hledat jinou závadu ???
Alternátor není hlučný, (ložisko), nesmrdí, opticky ok. Kabely ok. má natočeno 280 tisíc km.
Dnes jsem chtěl vyndat baterku, a škrtnul jsem plus o kostru auta (Dlouhý klíč při povolování matičky :-) ) a pak to už dobíjelo OK. 5x start a dobíjelo.
Možná že se nenabudí diody, nebo něco..pokud se jedná o první start...pak to později (10 km) po třetím startu už nezlobí, a dobíjí (Světla intenzivněji svití)
Těd mě napadlo, jestli není poškozená řemenice alternátoru..v zimě to při studeném startu kvílelo..ted už to nedělá.. nějaké video jsem našel.. https://www.youtube.com/watch?v=vKP9PJqWi5I&ab_channel=Autocz
Re: alternator
Může být chyba v regulátoru, případně volnoběžná řemenice na složku. To, co poletuje na videu je napínací kladka. Mimo jiné už má taky dost.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: alternator
dnes se mi stalo to samé co Grandíkovi (viz výše).... mastím to z Prahé do Seldčan a pak do Písku(jezdím směrem na Příbram) Sjedu z dálnice zastavíme na benzince, kde si dáme něco k jídlu a pak znovu na cestu a u Chrašitc kolona a najednou pípnutí a na přístrojovce že baterie se nenabíjí a ikona baterky. No modlil sem se abych dojel až do Písku. A ted včil asi novej altík:-( A to sem zrovna ženě po cestě domu říkal jak je náš grandík dobrej a že ho máme už deset let
MacaC- Poeet p?íspivku : 168
Age : 50
Location : Písek
Registration date : 21. 06. 12
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru