Kompletní návod na instalaci Tempomatu do Renault Scenic II od Xslide
3 posters
Strana 1 z 1
Kompletní návod na instalaci Tempomatu do Renault Scenic II od Xslide
TENTO NÁVOD BYL VYTVOŘEN XSLIDE. Píšu to zde, protože jsem jako autor vedený já, což samozřejmě není pravda.....
V úpravě, prosím nemazat. Návod bude dnes kompletně sepsaný, průběžne ukládám!
Děkuji
Právě nahrávám fotky, návod bude brzo hotový
Zdravím Vás,
po úspěšné instalaci tempomatu bych rád rozšířil původní návod, a sepsal kompletní podrobný návod na instalaci.
1. Zkontrolujeme, zda má Váš vůz přípravu na tempomat.
- pod volantem povolíme 2x Torx šroub (zvládl jsem to obyčejným plochým šroubovákem)
- vycvakneme kryt a sundáme kompletní plastové obložení volantu
- pod páčkou pro ovládání blinkrů by měl být volný, nezacvaknutý bílý konektor
- najdeme pod volantem druhý (zacvaknutý) konektor a podle fotky zkontrolujeme, zda do něj vedou dva dráty viz. foto
Pokud tam tyto dvě věci máte, máte přípravu pro Tempomat a můžete pokračovat dále. Pokud tam nejsou, bohužel Tempomat nenainstalujete.
2. Nákup potřebných dílů
- kolečko pro zapínání/vypínání tempomatu/omezovače rychlosti - seženete v Renaultu, obj. kód 8200206738, cena cca 1200,-Kč
- tlačítka pro spínání tempomatu 4 Ks (kupoval jsem v GME - www.gme.cz) cena okolo 5-30,-Kč za kus.
- Rezistory (3,9 Ohmů, 100 Ohmů, 270 Ohmů a 900 Ohmů (já sehnal jen 910 Ohmů, ale funguje))
- Dráty (kupoval jsem 2 metry ale spousta zbyla
- Smršťovací bužírku (nevím, jestli se to tak správně jmenuje :-) ), kupoval jsem 1 metr, ale nepoužil jsem všechnu
- Pájka, cín atd.
- Multimetr (asi není nutný, ale hodí se)
- Vrtačka, vrtáky
Pokud vše potřebné máte, můžete se pustit do práce.
3. Vyvrtání dírek na tlačítka
- jak rozmístíte tlačítka, nebo kolik jih použijete je jen na Vás, já použil 3 tlačítka, jedno jsem vynechal, návod ale píši pro všechny 4
- Pokud máte originální ovládací kolečko o renaultu, odchlípněte 4 pacičky co drží kryt a rozeberte jej. Zhruba jednu polovinu krytu tvoří ovládací kolečko a zbytek je prázdný -> zde budou tlačítka a rezistory.
- do volného prostoru v krytu vyvrtejte 4 dírky na tlačítka (rozmístění je na Vás), vrták zvolte dle koupeného tlačítka
Pokud máte díry hotové, můžeme přistoupit k pájení tlačítek.
4. Připájení rezistorů k tlačítkům
- vezmeme 4 tlačítka a na každé z nich připájíme jeden rezistor ( doporučuji kvůli prostoru tlačítka napájet co nejblíže tlačítku).
- vše je vidět na fotkách. Na druhou stranu rezistoru napájíme drát. Oba spoje včetně samotného rezistoru překryjeme smršťovací bužírkou.
- na druhou nožičku připájíme samotný drát bez rezistoru, spoj překryjeme bužírkou aby bylo vše izolované
- tento proces uděláme na všech 4 tlačítkách.
- pokud máte připravená 4 tlačítka, můžeme přejít k montáži do krytu
5. Montáž tlačítek do krytu
- tento krok je velmi individuální podle použitých tlačítek, já jsem nasadil tlačítka, utáhl na krytu matičky a bylo to. Možná někdo tlačítka lepil apod.
6. Spájení vývodů k sobě
- celkem by bylo z krytu tedy vést 8 drátů
- 4x vývod s rezistorem 4x vývod z druhých nožiček bez rezistoru
- Dráty zkrátíme na minimum aby šli pájet a vždy ty 4 stejné k sobě spájíme, a přidáme do spoje taky pátý drát, který povede z celé této krabičky pryč dále do auta.
- ve výsledku tedy budou dva spoje ze všech drátů a ven protáhneme dva dráty
- všechny spoje samozřejmě zaizolujeme
- pokud máte protažený drát z krytu ven (já protahoval po menší upravě trubičkou, která vede z krytu, můžeme dráty zmáčknout do krytu a zacvaknout vrchní plastový kryt.
- jak můžete vidět na fotce, ven vedou jen ty dva dráty, zbytek je v krabičce.
- teď bych doporučil vzít Ohmmetr (multimetr) a změřit, zda fungují tlačítka
7. Finální montáž do auta
- najdeme dva dráty, z bodu 1. a vysuneme je z konektoru (mně se to nepovedlo, tak jsem je těsně u konektoru ucvakl). Pozor na ostatní dráty konektoru, jsou od Airbagu apod, takže je nesmíme poškodit!
- na tyto dva dráty připájíme dva vývody od tlačítek (je jedno, který drát na který), zaizolujeme a je téměř hotovo.
- posledním krokem je zapojení bílého konektoru (viz. bod 1) do ovládacího kolečka tempomatu (stačí zacvaknout)
- nyní vrátíme všechny plasty tak jak byli a můžeme se vydat na testovací jízdu
8. Testování
- rozjedeme auto na více jak 35 Km/h, zmáčkneme tlačítko a rychlost by se měla držet.
- tlačítky + a - můžeme nastavovat rychlost, tlačítkem R obnovujeme rychlost z paměti, tlačítkem 0 vypneme tempomat
- pokud vše funguje jak má, gratuluji, máte funkční tempomat
9. Povolení zobrazování informací tempomatu na displeji
- tuto věc Vám musí povolit v Renaultu nebo v nějakém servisu, kde se umí dostat do ŘJ.
- mně zobrazení povolili v neoriginálním servise v Brně Zdarma. Pak na dipleji vidíte hodnoty tempomatu
Všechny fotky z instalace naleznete na www.slesinger.net/tempo
Doufám, že jsem alespoň někomu pomohl při montáži. Instalaci provádíte na vlastní nebezpečí. Za případné problémy apod. nenesu žádnou odpovědnost.
Pokud budou nějaké dotazy, klidně se ptejte, pokusím se odpovědět.
ZDE JE SCHÉMA ZAPOJENÍ TLAČÍTEK
V úpravě, prosím nemazat. Návod bude dnes kompletně sepsaný, průběžne ukládám!
Děkuji
Právě nahrávám fotky, návod bude brzo hotový
Zdravím Vás,
po úspěšné instalaci tempomatu bych rád rozšířil původní návod, a sepsal kompletní podrobný návod na instalaci.
1. Zkontrolujeme, zda má Váš vůz přípravu na tempomat.
- pod volantem povolíme 2x Torx šroub (zvládl jsem to obyčejným plochým šroubovákem)
- vycvakneme kryt a sundáme kompletní plastové obložení volantu
- pod páčkou pro ovládání blinkrů by měl být volný, nezacvaknutý bílý konektor
- najdeme pod volantem druhý (zacvaknutý) konektor a podle fotky zkontrolujeme, zda do něj vedou dva dráty viz. foto
Pokud tam tyto dvě věci máte, máte přípravu pro Tempomat a můžete pokračovat dále. Pokud tam nejsou, bohužel Tempomat nenainstalujete.
2. Nákup potřebných dílů
- kolečko pro zapínání/vypínání tempomatu/omezovače rychlosti - seženete v Renaultu, obj. kód 8200206738, cena cca 1200,-Kč
- tlačítka pro spínání tempomatu 4 Ks (kupoval jsem v GME - www.gme.cz) cena okolo 5-30,-Kč za kus.
- Rezistory (3,9 Ohmů, 100 Ohmů, 270 Ohmů a 900 Ohmů (já sehnal jen 910 Ohmů, ale funguje))
- Dráty (kupoval jsem 2 metry ale spousta zbyla
- Smršťovací bužírku (nevím, jestli se to tak správně jmenuje :-) ), kupoval jsem 1 metr, ale nepoužil jsem všechnu
- Pájka, cín atd.
- Multimetr (asi není nutný, ale hodí se)
- Vrtačka, vrtáky
Pokud vše potřebné máte, můžete se pustit do práce.
3. Vyvrtání dírek na tlačítka
- jak rozmístíte tlačítka, nebo kolik jih použijete je jen na Vás, já použil 3 tlačítka, jedno jsem vynechal, návod ale píši pro všechny 4
- Pokud máte originální ovládací kolečko o renaultu, odchlípněte 4 pacičky co drží kryt a rozeberte jej. Zhruba jednu polovinu krytu tvoří ovládací kolečko a zbytek je prázdný -> zde budou tlačítka a rezistory.
- do volného prostoru v krytu vyvrtejte 4 dírky na tlačítka (rozmístění je na Vás), vrták zvolte dle koupeného tlačítka
Pokud máte díry hotové, můžeme přistoupit k pájení tlačítek.
4. Připájení rezistorů k tlačítkům
- vezmeme 4 tlačítka a na každé z nich připájíme jeden rezistor ( doporučuji kvůli prostoru tlačítka napájet co nejblíže tlačítku).
- vše je vidět na fotkách. Na druhou stranu rezistoru napájíme drát. Oba spoje včetně samotného rezistoru překryjeme smršťovací bužírkou.
- na druhou nožičku připájíme samotný drát bez rezistoru, spoj překryjeme bužírkou aby bylo vše izolované
- tento proces uděláme na všech 4 tlačítkách.
- pokud máte připravená 4 tlačítka, můžeme přejít k montáži do krytu
5. Montáž tlačítek do krytu
- tento krok je velmi individuální podle použitých tlačítek, já jsem nasadil tlačítka, utáhl na krytu matičky a bylo to. Možná někdo tlačítka lepil apod.
6. Spájení vývodů k sobě
- celkem by bylo z krytu tedy vést 8 drátů
- 4x vývod s rezistorem 4x vývod z druhých nožiček bez rezistoru
- Dráty zkrátíme na minimum aby šli pájet a vždy ty 4 stejné k sobě spájíme, a přidáme do spoje taky pátý drát, který povede z celé této krabičky pryč dále do auta.
- ve výsledku tedy budou dva spoje ze všech drátů a ven protáhneme dva dráty
- všechny spoje samozřejmě zaizolujeme
- pokud máte protažený drát z krytu ven (já protahoval po menší upravě trubičkou, která vede z krytu, můžeme dráty zmáčknout do krytu a zacvaknout vrchní plastový kryt.
- jak můžete vidět na fotce, ven vedou jen ty dva dráty, zbytek je v krabičce.
- teď bych doporučil vzít Ohmmetr (multimetr) a změřit, zda fungují tlačítka
7. Finální montáž do auta
- najdeme dva dráty, z bodu 1. a vysuneme je z konektoru (mně se to nepovedlo, tak jsem je těsně u konektoru ucvakl). Pozor na ostatní dráty konektoru, jsou od Airbagu apod, takže je nesmíme poškodit!
- na tyto dva dráty připájíme dva vývody od tlačítek (je jedno, který drát na který), zaizolujeme a je téměř hotovo.
- posledním krokem je zapojení bílého konektoru (viz. bod 1) do ovládacího kolečka tempomatu (stačí zacvaknout)
- nyní vrátíme všechny plasty tak jak byli a můžeme se vydat na testovací jízdu
8. Testování
- rozjedeme auto na více jak 35 Km/h, zmáčkneme tlačítko a rychlost by se měla držet.
- tlačítky + a - můžeme nastavovat rychlost, tlačítkem R obnovujeme rychlost z paměti, tlačítkem 0 vypneme tempomat
- pokud vše funguje jak má, gratuluji, máte funkční tempomat
9. Povolení zobrazování informací tempomatu na displeji
- tuto věc Vám musí povolit v Renaultu nebo v nějakém servisu, kde se umí dostat do ŘJ.
- mně zobrazení povolili v neoriginálním servise v Brně Zdarma. Pak na dipleji vidíte hodnoty tempomatu
Všechny fotky z instalace naleznete na www.slesinger.net/tempo
Doufám, že jsem alespoň někomu pomohl při montáži. Instalaci provádíte na vlastní nebezpečí. Za případné problémy apod. nenesu žádnou odpovědnost.
Pokud budou nějaké dotazy, klidně se ptejte, pokusím se odpovědět.
ZDE JE SCHÉMA ZAPOJENÍ TLAČÍTEK
Popenec- Poeet p?íspivku : 667
Age : 41
Location : Orlová (Severní Morava)
Registration date : 24. 07. 09
Re: Kompletní návod na instalaci Tempomatu do Renault Scenic II od Xslide
Popenec napsal:TENTO NÁVOD BYL VYTVOŘEN XSLIDE. Píšu to zde, protože jsem jako autor vedený já, což samozřejmě není pravda.....
V úpravě, prosím nemazat. Návod bude dnes kompletně sepsaný, průběžne ukládám!
Děkuji
Právě nahrávám fotky, návod bude brzo hotový
Zdravím Vás,
po úspěšné instalaci tempomatu bych rád rozšířil původní návod, a sepsal kompletní podrobný návod na instalaci.
1. Zkontrolujeme, zda má Váš vůz přípravu na tempomat.
- pod volantem povolíme 2x Torx šroub (zvládl jsem to obyčejným plochým šroubovákem)
- vycvakneme kryt a sundáme kompletní plastové obložení volantu
- pod páčkou pro ovládání blinkrů by měl být volný, nezacvaknutý bílý konektor
- najdeme pod volantem druhý (zacvaknutý) konektor a podle fotky zkontrolujeme, zda do něj vedou dva dráty viz. foto
Pokud tam tyto dvě věci máte, máte přípravu pro Tempomat a můžete pokračovat dále. Pokud tam nejsou, bohužel Tempomat nenainstalujete.
2. Nákup potřebných dílů
- kolečko pro zapínání/vypínání tempomatu/omezovače rychlosti - seženete v Renaultu, obj. kód 8200206738, cena cca 1200,-Kč
- tlačítka pro spínání tempomatu 4 Ks (kupoval jsem v GME - www.gme.cz) cena okolo 5-30,-Kč za kus.
- Rezistory (3,9 Ohmů, 100 Ohmů, 270 Ohmů a 900 Ohmů (já sehnal jen 910 Ohmů, ale funguje))
- Dráty (kupoval jsem 2 metry ale spousta zbyla
- Smršťovací bužírku (nevím, jestli se to tak správně jmenuje :-) ), kupoval jsem 1 metr, ale nepoužil jsem všechnu
- Pájka, cín atd.
- Multimetr (asi není nutný, ale hodí se)
- Vrtačka, vrtáky
Pokud vše potřebné máte, můžete se pustit do práce.
3. Vyvrtání dírek na tlačítka
- jak rozmístíte tlačítka, nebo kolik jih použijete je jen na Vás, já použil 3 tlačítka, jedno jsem vynechal, návod ale píši pro všechny 4
- Pokud máte originální ovládací kolečko o renaultu, odchlípněte 4 pacičky co drží kryt a rozeberte jej. Zhruba jednu polovinu krytu tvoří ovládací kolečko a zbytek je prázdný -> zde budou tlačítka a rezistory.
- do volného prostoru v krytu vyvrtejte 4 dírky na tlačítka (rozmístění je na Vás), vrták zvolte dle koupeného tlačítka
Pokud máte díry hotové, můžeme přistoupit k pájení tlačítek.
4. Připájení rezistorů k tlačítkům
- vezmeme 4 tlačítka a na každé z nich připájíme jeden rezistor ( doporučuji kvůli prostoru tlačítka napájet co nejblíže tlačítku).
- vše je vidět na fotkách. Na druhou stranu rezistoru napájíme drát. Oba spoje včetně samotného rezistoru překryjeme smršťovací bužírkou.
- na druhou nožičku připájíme samotný drát bez rezistoru, spoj překryjeme bužírkou aby bylo vše izolované
- tento proces uděláme na všech 4 tlačítkách.
- pokud máte připravená 4 tlačítka, můžeme přejít k montáži do krytu
5. Montáž tlačítek do krytu
- tento krok je velmi individuální podle použitých tlačítek, já jsem nasadil tlačítka, utáhl na krytu matičky a bylo to. Možná někdo tlačítka lepil apod.
6. Spájení vývodů k sobě
- celkem by bylo z krytu tedy vést 8 drátů
- 4x vývod s rezistorem 4x vývod z druhých nožiček bez rezistoru
- Dráty zkrátíme na minimum aby šli pájet a vždy ty 4 stejné k sobě spájíme, a přidáme do spoje taky pátý drát, který povede z celé této krabičky pryč dále do auta.
- ve výsledku tedy budou dva spoje ze všech drátů a ven protáhneme dva dráty
- všechny spoje samozřejmě zaizolujeme
- pokud máte protažený drát z krytu ven (já protahoval po menší upravě trubičkou, která vede z krytu, můžeme dráty zmáčknout do krytu a zacvaknout vrchní plastový kryt.
- jak můžete vidět na fotce, ven vedou jen ty dva dráty, zbytek je v krabičce.
- teď bych doporučil vzít Ohmmetr (multimetr) a změřit, zda fungují tlačítka
7. Finální montáž do auta
- najdeme dva dráty, z bodu 1. a vysuneme je z konektoru (mně se to nepovedlo, tak jsem je těsně u konektoru ucvakl). Pozor na ostatní dráty konektoru, jsou od Airbagu apod, takže je nesmíme poškodit!
- na tyto dva dráty připájíme dva vývody od tlačítek (je jedno, který drát na který), zaizolujeme a je téměř hotovo.
- posledním krokem je zapojení bílého konektoru (viz. bod 1) do ovládacího kolečka tempomatu (stačí zacvaknout)
- nyní vrátíme všechny plasty tak jak byli a můžeme se vydat na testovací jízdu
8. Testování
- rozjedeme auto na více jak 35 Km/h, zmáčkneme tlačítko a rychlost by se měla držet.
- tlačítky + a - můžeme nastavovat rychlost, tlačítkem R obnovujeme rychlost z paměti, tlačítkem 0 vypneme tempomat
- pokud vše funguje jak má, gratuluji, máte funkční tempomat
9. Povolení zobrazování informací tempomatu na displeji
- tuto věc Vám musí povolit v Renaultu nebo v nějakém servisu, kde se umí dostat do ŘJ.
- mně zobrazení povolili v neoriginálním servise v Brně Zdarma. Pak na dipleji vidíte hodnoty tempomatu
Všechny fotky z instalace naleznete na www.slesinger.net/tempo
Doufám, že jsem alespoň někomu pomohl při montáži. Instalaci provádíte na vlastní nebezpečí. Za případné problémy apod. nenesu žádnou odpovědnost.
Pokud budou nějaké dotazy, klidně se ptejte, pokusím se odpovědět.
ZDE JE SCHÉMA ZAPOJENÍ TLAČÍTEK
Všechno by bylo jasné, akorát fotky nejsou dostupné.
raduzk- Poeet p?íspivku : 54
Age : 58
Location : Spišská Nová Ves
Registration date : 06. 01. 17
sali- Poeet p?íspivku : 684
Age : 45
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: Kompletní návod na instalaci Tempomatu do Renault Scenic II od Xslide
Dik, ale tyhle fotky jsem videl. Myslel jsem, ze jsou tam jine, hlavne schema zapojeni.
raduzk- Poeet p?íspivku : 54
Age : 58
Location : Spišská Nová Ves
Registration date : 06. 01. 17
Re: Kompletní návod na instalaci Tempomatu do Renault Scenic II od Xslide
Máš soukromou zprávu.
sali
sali
sali- Poeet p?íspivku : 684
Age : 45
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
raduzk- Poeet p?íspivku : 54
Age : 58
Location : Spišská Nová Ves
Registration date : 06. 01. 17
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru