Návod na výměnu odporu ventilátoru (manuální klima)
2 posters
Strana 1 z 1
Návod na výměnu odporu ventilátoru (manuální klima)
Závada se projevuje nefunkční jedné nebo více rychlostí ventilátoru v kabině. Zpravidla se jedná o poškozený odpor který reguluje otáčky ventilátoru.
Nářadí: torx T20 , plochý šroubovák střední velikosti, trafopájka, kvalitní izolační lepící páska, nový odpor
(já ho koupil zde: http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1497036&path[]=1497127&path[]=1498084&path[]=1506567&path[]=1546687&path[]=1615295&product=138501) je to ten za 615,- kč vč. DPH
Postup Odpor je umístěn za schránkou před spolujezdcem, zapuštěný do ventilačního potrubí (kvůli chlazení) Schránku tedy musíme nejdřív vyjmout. Nejdřív vyloupneme rámeček okolo řadící páky a plastový kryt pod ním, odpojíme konektor od spínače varovných světel a centrálu. Povolíme dva šrouby na horní hraně středového panelu a ten povytáhneme celý směrem k sobě. Pod ním, pod horní hranou jsou dva šrouby, po jejich povolení povytáhneme horní část středového tunelu k sobě (poměrně velkou silou) Autorádio není třeba demontovat, pod povytáhnutým středovým panelem, vpravo nahoře, je první šroub který drží schránku před spolujezdcem, další tři šrouby jsou přístupné zevnitř schránky a jsou na horní straně, pátý je pod bočním plastovým krytem palubní desky který vyloupneme (je to ten kde je vypínač airbagu). Šestý šroub je přístupný při otevřených dvířkách schránky, v pravém spodním rohu schránky. Poslední, sedmý šroub, je pod plastovou krytkou vlevo, tesně u středového panelu. Schránku poté uvolníme tahem k sobě, pro uvolnění horní hrany je dobré si pomoci plochým šroubovákem, nakonec odpojíme hadici chlazení schránky a schránku vyjmeme.
Odpor je umístěn vlevo nahoře, drží ho jeden šroubek.
Uvolnit konektor byl docela problém, kontakty byly zoxidované a opálené, vyčistil jsem to jak to nejlépe šlo, konektror jsem prostříkl Kontoxem. Kabel který vede z odporu k motoru jsem kvůli zjednodušní montáže ucvikl a napojil na původní kabely, nelze se splést, jsou jen dva, černý a červený. Spoj je ale potřeba udělat velmi pečlivě (kabely jdou až 4 ampéry), já to propájel a poté zaizoloval kvalitní elektrikářskou izolační páskou.
Postup montáže je opačný.
Doufám že tento návod ušetří někomu dalšímu čas a zbytečnou práci.
Nářadí: torx T20 , plochý šroubovák střední velikosti, trafopájka, kvalitní izolační lepící páska, nový odpor
(já ho koupil zde: http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1497036&path[]=1497127&path[]=1498084&path[]=1506567&path[]=1546687&path[]=1615295&product=138501) je to ten za 615,- kč vč. DPH
Postup Odpor je umístěn za schránkou před spolujezdcem, zapuštěný do ventilačního potrubí (kvůli chlazení) Schránku tedy musíme nejdřív vyjmout. Nejdřív vyloupneme rámeček okolo řadící páky a plastový kryt pod ním, odpojíme konektor od spínače varovných světel a centrálu. Povolíme dva šrouby na horní hraně středového panelu a ten povytáhneme celý směrem k sobě. Pod ním, pod horní hranou jsou dva šrouby, po jejich povolení povytáhneme horní část středového tunelu k sobě (poměrně velkou silou) Autorádio není třeba demontovat, pod povytáhnutým středovým panelem, vpravo nahoře, je první šroub který drží schránku před spolujezdcem, další tři šrouby jsou přístupné zevnitř schránky a jsou na horní straně, pátý je pod bočním plastovým krytem palubní desky který vyloupneme (je to ten kde je vypínač airbagu). Šestý šroub je přístupný při otevřených dvířkách schránky, v pravém spodním rohu schránky. Poslední, sedmý šroub, je pod plastovou krytkou vlevo, tesně u středového panelu. Schránku poté uvolníme tahem k sobě, pro uvolnění horní hrany je dobré si pomoci plochým šroubovákem, nakonec odpojíme hadici chlazení schránky a schránku vyjmeme.
Odpor je umístěn vlevo nahoře, drží ho jeden šroubek.
Uvolnit konektor byl docela problém, kontakty byly zoxidované a opálené, vyčistil jsem to jak to nejlépe šlo, konektror jsem prostříkl Kontoxem. Kabel který vede z odporu k motoru jsem kvůli zjednodušní montáže ucvikl a napojil na původní kabely, nelze se splést, jsou jen dva, černý a červený. Spoj je ale potřeba udělat velmi pečlivě (kabely jdou až 4 ampéry), já to propájel a poté zaizoloval kvalitní elektrikářskou izolační páskou.
Postup montáže je opačný.
Doufám že tento návod ušetří někomu dalšímu čas a zbytečnou práci.
Naposledy upravil budulajs dne Sun Dec 02, 2012 5:45 pm, celkově upraveno 1 krát
budulajs- Poeet p?íspivku : 62
Location : Brno
Registration date : 22. 11. 11
Re: Návod na výměnu odporu ventilátoru (manuální klima)
Vzhledem k velkym proudum je lepsi kabel ucvaknout a novy protahnout vcelku pod budikama.... Kdyz se vyndaji budiky je krasne videt na konektor na vetraku...
Jirin_CZ- Poeet p?íspivku : 229
Age : 35
Location : Zalezlice
Registration date : 07. 10. 11
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|