Žere olej 1,9 dci
+2
Lazak
Boox
6 posters
Strana 1 z 1
Žere olej 1,9 dci
Zdravím pánové a prosím o radu.
Na jaře jsem měnil turbo za nové, proběhla výměna oleje na Mobil 5W-30. Po nájezdu 7000 km přišla hláška málo oleje. Dolil jsem.
Jel jsem na dovolenou do Francie - auto naložené, rakev, 6 lidí ve vnitř. V rakousku na pumpě málo oleje dolil jsem litr. Přijedu do Francie opět málo oleje. Dolil jsem litr, přijel jsem domů vše bez problému s olejem. Vyjíždím vrátit rakev - málo oleje - dolil jsem litr najel dalších 400 málo oleje.
Pod autem louže není, auto nekouří modře, není cítit spálený olej jako když bylo turbo před totální smrtí.
Teď jdu po 10000 na další výměnu chci dát hustší 5W-40.
Nějaké rady proč to začalo žrát bez nějakých příznaků ( kouření, smrad, atd... )
Děkuji.
Na jaře jsem měnil turbo za nové, proběhla výměna oleje na Mobil 5W-30. Po nájezdu 7000 km přišla hláška málo oleje. Dolil jsem.
Jel jsem na dovolenou do Francie - auto naložené, rakev, 6 lidí ve vnitř. V rakousku na pumpě málo oleje dolil jsem litr. Přijedu do Francie opět málo oleje. Dolil jsem litr, přijel jsem domů vše bez problému s olejem. Vyjíždím vrátit rakev - málo oleje - dolil jsem litr najel dalších 400 málo oleje.
Pod autem louže není, auto nekouří modře, není cítit spálený olej jako když bylo turbo před totální smrtí.
Teď jdu po 10000 na další výměnu chci dát hustší 5W-40.
Nějaké rady proč to začalo žrát bez nějakých příznaků ( kouření, smrad, atd... )
Děkuji.
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Žere olej 1,9 dci
To jsem se díval včera a chladící kapalina je nádherně čistá ... Dám hustší 5W-40 a uvidím ... Docela se toho děsím už mě motor stál balík ....
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Žere olej 1,9 dci
Tak jsem ležel pod autem a zadní část motoru je totálně mokrá od oleje a plast pod motorem je taky totálně mokrý. Ve čtvrtek jdu do servisu kde měnili turbo tak na to mrknou jestli tam není chyba.
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Žere olej 1,9 dci
Mám bohužel podobný problém a nevím si rady,žere olej čím dál víc.Turbo vyměněné,žádný dým od výfuku ani ztráta výkonu a spotřeba docela normálnií
cca 6,5l po městě.Motor jsem nikdy nezavařil,takže pístní kroužky snad taky nejsou v háji.Pod autem občas malá kapka a voda čistá.Vubec nemám poněti kde hledat.Spotřeba oleje je ted asi 1,5litru na 1000km.Prosím,poradíte?
cca 6,5l po městě.Motor jsem nikdy nezavařil,takže pístní kroužky snad taky nejsou v háji.Pod autem občas malá kapka a voda čistá.Vubec nemám poněti kde hledat.Spotřeba oleje je ted asi 1,5litru na 1000km.Prosím,poradíte?
Richard- Poeet p?íspivku : 6
Registration date : 04. 08. 11
Re: Žere olej 1,9 dci
Vitej v klubu vše jsem nechal pretesnit, olej porad mizí a to tak že hodně. Nejspíš to žere motor ale v tomhle množství by to muselo hulit a smrdet jak cirkus a to bohudik nedělá. Nevím co s tím, ale pro příště vim, že francouze do baráku ani zadarmo, už me to stalo batoh a dal caluju za olej. On můj kamos co ma servis me před francouzem a ještě k tomu v naftě varoval. Opravuje ty plecky porad a ted jen posloucham - já ti to říkal....
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Žere olej 1,9 dci
Zdravím všechny tak mám asi úplně stejný problém. Mám Scenica II r.v.2003 1.9 dCi a poslední dobou mě brutálně žere olej. Nyní dolejvám 1litr cca na 1000km. Toto trvá už asi 3 měsíce. Před koncem roku jsem toho však měl hodně a auto jsem nutně potřeboval, takže jsem to příliš neřešil. Když jsem zpozoroval že auto začíná něják moc brát olej tak jsem se stavil v servisu kam jezdím aby mi nato jen tak letmo mrkli. Stávalo se mi totiž také že pod autem občas zůstávala malá loužička (v průměru cca 2cm). Tak jsem doufal, že je jen málo dotažený filtr. Ale v servisu mi to dali na zvedák a zjistili že filtr je ok a že to teče asi někde "za motorem" a že motor mám celej zasranej od oleje. Ale že víc nezjistí. To by se prý musel oddělat nějáký příčník pod sklem a na to jsem nemel čas. Jinak vodu to nebere a zdá se že ani olej v ní není, žádná pěna u víčka oleje též není, spotřeba je stále stejná kombinovaná - cca 7,5 lit/100 a ani se mi nezdá, že by to něják více kouřilo. Ikdyž možná když se tomu pořádně naloží tak to trochu kouří ale určitě né něják extrémě. Myslím, že takto to kouřilo vždy.
Nemáte někdo tucha co stím? Turbo? Těsnění pod hlavou či rozvody? To že by mi ten 1 litr na 1000km jen tak někam "vykapal" tomu moc nevěřím. Pochopitelně to budu řešit v servise, ale abych se na to trochu připravil a nebyl tam za úplného osla.
Díky
Nemáte někdo tucha co stím? Turbo? Těsnění pod hlavou či rozvody? To že by mi ten 1 litr na 1000km jen tak někam "vykapal" tomu moc nevěřím. Pochopitelně to budu řešit v servise, ale abych se na to trochu připravil a nebyl tam za úplného osla.
Díky
proste_ja- Poeet p?íspivku : 83
Registration date : 21. 10. 10
Re: Žere olej 1,9 dci
Spotřeba litru na 1000 km je trošku dost. Pokud to "nežere" turbo, to by se už asi projevilo odchodem do věčných lovišť, tak potom už jedině stěrací kroužky KO, i když možná levnější varianta gufera na dříkách ventilů. Kolik máš najeto?
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Žere olej 1,9 dci
Zdravím borci, pěkně mne tu strašíte, jak jsem ležel pod autem a měnil olej, tak mám taky vzadu napravo potečeno ale olej mi nemizí. Říkal jsem si, že je to asi špatné těsnění vany. Je to možné nebo se mám něčeho obávat? Je možné, že se mi pokazilo těsnění, když jsem tomu naložil abych vyhnal pavouky z výfuku? Jinde olej není. Mám najeto 98 tisíc a nějaké drobné.Pravidelný servis a výměna oleje a všeho, žádná divočina na cestě.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: Žere olej 1,9 dci
Těsnění pod vanou nevyběhne, když protáhneš motor. Těsnění je elastický, zkus lehce přitáhnout šrouby vany, ty se můžou časem povolit. Podívej se, jestli nemáš někde posunutou hadičku odvzduchování skříně, pak se můžou srážet olejový výpary a kolem to bude mastný.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Žere olej 1,9 dci
No mám najeto 195tis.km a nyní se mi objevila nová hláška "OELWECHSEL FAELLIG" Nevíte někdo co to znamená? Tuto hlášku jsem nikde nenašel. Už mě to auto začíná pěkně štvát :-/
proste_ja- Poeet p?íspivku : 83
Registration date : 21. 10. 10
Re: Žere olej 1,9 dci
Chce jenom vyměnit olej. Asi došel interval km nebo času.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Žere olej 1,9 dci
Ano, už jsem na to přišel též. Zapomněl jsem resetovat interval výměny oleje. Už jsem to vynuloval a je to ok.
Nicméně to že se mi ztrácí olej to neřeší :-/ Ve středu jde auto do servisu,tak sem zvědav, na co přijdou. Jen nevím, na co se mám připravit. Myslíte teda že turbo to není? Když by to byly stírací kroužky, tak by se to dalo změřit (tlaky ve válcích)? Případně co to obnáší? A gufera na dříkách ventilů je co? Mám totiž strach, že v servisu budou vyměňovat a vyměňovat.... já pak zaplatím balík a aby na to nakonec vůbec přišli.
Nicméně to že se mi ztrácí olej to neřeší :-/ Ve středu jde auto do servisu,tak sem zvědav, na co přijdou. Jen nevím, na co se mám připravit. Myslíte teda že turbo to není? Když by to byly stírací kroužky, tak by se to dalo změřit (tlaky ve válcích)? Případně co to obnáší? A gufera na dříkách ventilů je co? Mám totiž strach, že v servisu budou vyměňovat a vyměňovat.... já pak zaplatím balík a aby na to nakonec vůbec přišli.
proste_ja- Poeet p?íspivku : 83
Registration date : 21. 10. 10
Re: Žere olej 1,9 dci
Pokud budou špatný jenom stírací kroužky a zbytek ne, tak měření komprese to nepozná. Gufero na dříku těsní olej mezi vodítkem ventilu a dříkem. Pokud je špatný, tak si motor přisává olej touto mezerou kolem sacího ventilu
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Žere olej 1,9 dci
Aha, děkuji za vysvětlení. Takže olej se vsakuje do paliva a je spálen společně sním? Tudíš když mi to bere cca 1l oleje na 1000km, což je cca 80 litrů nafty, tak to ani nemusím poznat, že by to něják více kouřilo. Je to tak? Mě totiž furt hlava nebrala, kde ten litr oleje je. Přece se nevypařil No uvidím na co přijdou v servisu a jestli to nevadí, tak bych tu jejich postřehy s vámi konzultoval. V autech se fakt nevyznám a co mi kdo řekne tomu věřím, bo mi nic jiného nezbude
proste_ja- Poeet p?íspivku : 83
Registration date : 21. 10. 10
Re: Žere olej 1,9 dci
Na litru na tom 1000 jsem začínal, pak jsem musel při každém tankování dolívat litr.
Podle mě v servisu na nic nepřijdou protože já na to, co tomu všechno je přišel až když se rozebral motor ... V každém případě jestli máš 196 tis tak vítej v klubu ...
Já měl 200 tis a motor ve uvnitř vypadal jak po 600 tis .....
U mě to žraní oleje způsobovali tyto věci:
Zapečené pístní kroužky, vylítané dříky ventilů.
Motor jel normálně a nehulil ...
O ostatních věcech se nebudu zmiňovat ať tě nestraším....
Podle mě v servisu na nic nepřijdou protože já na to, co tomu všechno je přišel až když se rozebral motor ... V každém případě jestli máš 196 tis tak vítej v klubu ...
Já měl 200 tis a motor ve uvnitř vypadal jak po 600 tis .....
U mě to žraní oleje způsobovali tyto věci:
Zapečené pístní kroužky, vylítané dříky ventilů.
Motor jel normálně a nehulil ...
O ostatních věcech se nebudu zmiňovat ať tě nestraším....
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Žere olej 1,9 dci
Boox: Hmm tak to vypadá na něco obdobného. Co vše ti dělali a měnili a na kolik tě ta "sranda" přišla?
proste_ja- Poeet p?íspivku : 83
Registration date : 21. 10. 10
Re: Žere olej 1,9 dci
Mě to dělal kámoš.
vačka byla vylítaná, takže se měnila naštěstí zadarmo z uvařenýho motoru
generálka hlavy, byla i vůle ve vodítkách ventilů, zabroušení ventilů a ventilových sedel, zarovnání hlavy
výměna pístních kroužků
výměna šál
výměna řetězu který pohání olejové čerpadlo, ten starý byl tak o 2cm delší div nespadl ... :-/
veškeré těsnění motoru
všechny díly originál Renault
cena 30 800 bez DPH
Dá se to udělat levněji ...
třeba sada pístních kroužku Renault stojí cca 6 900 Kč a druhovýroba Goetz nebo jak se to jmenuje to stojí cca 2500 kč ( myšleno na všechny písty ) takže s cenou se dá dostat níž za cenu neoriginálních dílů ....
jinak cena práce cca 10 - 11 tis ostatní jsou díly Renault ....
vačka byla vylítaná, takže se měnila naštěstí zadarmo z uvařenýho motoru
generálka hlavy, byla i vůle ve vodítkách ventilů, zabroušení ventilů a ventilových sedel, zarovnání hlavy
výměna pístních kroužků
výměna šál
výměna řetězu který pohání olejové čerpadlo, ten starý byl tak o 2cm delší div nespadl ... :-/
veškeré těsnění motoru
všechny díly originál Renault
cena 30 800 bez DPH
Dá se to udělat levněji ...
třeba sada pístních kroužku Renault stojí cca 6 900 Kč a druhovýroba Goetz nebo jak se to jmenuje to stojí cca 2500 kč ( myšleno na všechny písty ) takže s cenou se dá dostat níž za cenu neoriginálních dílů ....
jinak cena práce cca 10 - 11 tis ostatní jsou díly Renault ....
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Žere olej 1,9 dci
Toš to je slušnej ranec. No uvidím, co mi řeknou.
proste_ja- Poeet p?íspivku : 83
Registration date : 21. 10. 10
Re: Žere olej 1,9 dci
Boox- podle toho, v jakém stavu byl motor po rozborce, bych tipnul, že sice olej byl měněný, ale v intervalech "předepsaných" výrobcem (30 000 km), což se podepsalo na mazacích vlastnostech oleje, případně byl používaný tzv. longlife olej s údajně vyšší životností. Druhá varianta, že kilometry opravdu papírově neodpovídají reálu. To je ovšem na diskuzi. V každým případě je to docela rana, ale zase máš "nový" motor. Takže ať jezdí
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|