Prvni auto s elektrickou rucni brzdou
4 posters
Strana 1 z 1
Prvni auto s elektrickou rucni brzdou
Jak už název tématu napovídá,hledám auto s touto pomůckou. Strejda gůgl moc zdílnej není. Neví někdo?
Re: Prvni auto s elektrickou rucni brzdou
tipoval bych to na nějakou starou ameriku.
sali- Poeet p?íspivku : 676
Age : 44
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: Prvni auto s elektrickou rucni brzdou
Ahoj, podle zdrojů, automobilky nejsou právě těmi, kteří by přicházeli s novinkami do vozů..ale jsou to firmy, které se tím zabývají...
počínaje firmou Philips, až po Siemens (brzdy) . Elektronická ruční brzda byla představena (podle zdroje) v roce 2003, ale její vývoj, se domnívám, probíhal několik let. Stejně jako elektrický system brzd namísto hydrauliky, který byl ve svém finále už v roce 2006...
1958
Philips Auto Mignon AG2101:
"Autorádio", ve kterém se používaly speciální 7" desky a které umělo i nahrávat. První autorádia z třicátých let byla velká a těžká zařízení s elektronkami.
1961
Firma Philips představila první tranzistorové rádio pro automobily, na kterém bylo možné naladit velmi krátké vlny.
1968
Elektronické vstřikování
Moderní elektronická příprava směsi u automobilu VW 1600 E. Pouze málo autoopravářů si však s tímto vstřikováním dokázalo poradit.
1977
Palubní počítač
V automobilu BMW řady sedm byl použit palubní počítač, který je dnes naprostou samozřejmostí. Poskytuje informace například o spotřebě nebo ujetých kilometrech.
1978
Protiblokovací systém ABS
Velkým přínosem pro zvýšení automobilové bezpečnosti bylo zavedení antiblokovacího systému brzd. Ten zabraňuje zablokování kola při brzdění a tím ztrátě adheze mezi kolem a vozovkou.
1980
Nastupují airbagy
Elektronicky řízený airbag byl poprvé dostupný u mercedesů řady S. Složený vzduchový vak se velmi rychle (cca za 40 ms) nafoukne pomocí vyvíječe plynu a vytvoří před pasažérem ochranný prostor.
1989
Motory TDI Technologie
TDI (Turbodiesel Injection) byla do osobních automobilů přenesena z nákladních automobilů. Naftové motory s přímým vstřikováním paliva s elektronickou regulací, turbodmychadlem a chladičem plnicího vzduchu mají vyšší točivý moment a nižší spotřebu.
1990
GPS navigace
První automobilová navigační zařízení, jako například Pioneer AVIX 1, potřebovala masivní anténu. Malá přenosná navigační zařízení, která jsou rozšířena dnes, se objevila až v roce 2002.
1994
Integrovaná navigace
Sériově se integrovaná automobilová navigační zařízení dodávala do BMW řady 7. Kromě GPS přijímače měl tento systém části z letecké navigace.
Parkovací asistenční systém
Ultrazvukový asistenční systém pomáhá s parkováním a poprvé byl instalován do vozů Mercedes řady S.
1997
Stabilita
Mercedes začal do svých automobilů řady A instalovat systém ESP (Electronic Stability Program), který pomáhá stabilizovat automobil pomocí přibrzdění některého kola a omezením výkonu motoru, například při rychlém průjezdu zatáčkou.
1999
Bezpečná vzdálenost
Systém ACC (Adaptive Cruise Control) při zapnutém adaptivním tempomatu hlídá pomocí radarového snímače bezpečnou vzdálenost mezi vozidly a v případě potřeby auto zpomalí.
2001
Přímé vstřikování benzinu
Systém přímého vstřikování paliva do válců byl přenesen také do světa benzinových motorů – poprvé byl tento systém použit u malého modelu VW Lupo s motorem FSI.
Informace v zorném poli
Ve sportovním automobilu Corvete s výkonem 344 koní byl použit tzv. Head-Up Display, který zobrazuje dopravní a další relevantní informace na přední sklo. Řidič je tak má stále ve svém zorném úhlu.
2003
Ruční brzda prochází generační proměnou. Několik vozů vyšších kategorií už dnes sjíždí z výrobních linek vybaveno elektronickou parkovací brzdou. Jsou mezi nimi Jaguar XJ, BMW řady 7 nebo Audi A8. A příští rok se objeví další. V roce 2005, jak odhaduje automobilový dodavatel Siemens VDO, se prodá již čtyři milióny takto vybavených vozů.
2005
Noční vidění
Systém nočního vidění (Night Vision) vyvinula firma Bosch. Při nepříznivých světelných podmínkách získá řidič lepší přehled o situaci před vozidlem díky infračervenému osvětlení, které neruší protijedoucí vozidla. Později se přidala i termovizní kamera, která zachytí osoby, zvířata i další předměty
2006
Elektronika do brzd podle Siemense
Jak se zdá, klasicky hydraulicky ovládaným brzdám už odzvonilo. Siemens VDO totiž několikaleté úsilí konečně dotáhl do konce - jeho elektronická klínová brzda (EWB) snad konečně dospěla do závěrečného stadia vývoje. "K jeho ovládání slouží rychlé krokové motorky. jeden působí jako přitahovač, další jako uvolňovač, a to i během brzdění."
2008
Komunikace automobilů
Podle nového standardu mohou mezi sebou automobily komunikovat prostřednictvím WLAN. Tento systém může zvýšit bezpečnost a také zrychlit dopravu
zdroj: http://www.chip.cz/casopis-chip/earchiv/vydani/r-2010/chip-03-2010/casova-osa-03-10/
zdroj: http://archiv.ihned.cz/c1-13058640-elektronicka-rucni-brzda-mysli-za-ridice
zdroj: http://www.novinky.cz/auto/101072-elektronika-do-brzd-podle-siemense.html
počínaje firmou Philips, až po Siemens (brzdy) . Elektronická ruční brzda byla představena (podle zdroje) v roce 2003, ale její vývoj, se domnívám, probíhal několik let. Stejně jako elektrický system brzd namísto hydrauliky, který byl ve svém finále už v roce 2006...
1958
Philips Auto Mignon AG2101:
"Autorádio", ve kterém se používaly speciální 7" desky a které umělo i nahrávat. První autorádia z třicátých let byla velká a těžká zařízení s elektronkami.
1961
Firma Philips představila první tranzistorové rádio pro automobily, na kterém bylo možné naladit velmi krátké vlny.
1968
Elektronické vstřikování
Moderní elektronická příprava směsi u automobilu VW 1600 E. Pouze málo autoopravářů si však s tímto vstřikováním dokázalo poradit.
1977
Palubní počítač
V automobilu BMW řady sedm byl použit palubní počítač, který je dnes naprostou samozřejmostí. Poskytuje informace například o spotřebě nebo ujetých kilometrech.
1978
Protiblokovací systém ABS
Velkým přínosem pro zvýšení automobilové bezpečnosti bylo zavedení antiblokovacího systému brzd. Ten zabraňuje zablokování kola při brzdění a tím ztrátě adheze mezi kolem a vozovkou.
1980
Nastupují airbagy
Elektronicky řízený airbag byl poprvé dostupný u mercedesů řady S. Složený vzduchový vak se velmi rychle (cca za 40 ms) nafoukne pomocí vyvíječe plynu a vytvoří před pasažérem ochranný prostor.
1989
Motory TDI Technologie
TDI (Turbodiesel Injection) byla do osobních automobilů přenesena z nákladních automobilů. Naftové motory s přímým vstřikováním paliva s elektronickou regulací, turbodmychadlem a chladičem plnicího vzduchu mají vyšší točivý moment a nižší spotřebu.
1990
GPS navigace
První automobilová navigační zařízení, jako například Pioneer AVIX 1, potřebovala masivní anténu. Malá přenosná navigační zařízení, která jsou rozšířena dnes, se objevila až v roce 2002.
1994
Integrovaná navigace
Sériově se integrovaná automobilová navigační zařízení dodávala do BMW řady 7. Kromě GPS přijímače měl tento systém části z letecké navigace.
Parkovací asistenční systém
Ultrazvukový asistenční systém pomáhá s parkováním a poprvé byl instalován do vozů Mercedes řady S.
1997
Stabilita
Mercedes začal do svých automobilů řady A instalovat systém ESP (Electronic Stability Program), který pomáhá stabilizovat automobil pomocí přibrzdění některého kola a omezením výkonu motoru, například při rychlém průjezdu zatáčkou.
1999
Bezpečná vzdálenost
Systém ACC (Adaptive Cruise Control) při zapnutém adaptivním tempomatu hlídá pomocí radarového snímače bezpečnou vzdálenost mezi vozidly a v případě potřeby auto zpomalí.
2001
Přímé vstřikování benzinu
Systém přímého vstřikování paliva do válců byl přenesen také do světa benzinových motorů – poprvé byl tento systém použit u malého modelu VW Lupo s motorem FSI.
Informace v zorném poli
Ve sportovním automobilu Corvete s výkonem 344 koní byl použit tzv. Head-Up Display, který zobrazuje dopravní a další relevantní informace na přední sklo. Řidič je tak má stále ve svém zorném úhlu.
2003
Ruční brzda prochází generační proměnou. Několik vozů vyšších kategorií už dnes sjíždí z výrobních linek vybaveno elektronickou parkovací brzdou. Jsou mezi nimi Jaguar XJ, BMW řady 7 nebo Audi A8. A příští rok se objeví další. V roce 2005, jak odhaduje automobilový dodavatel Siemens VDO, se prodá již čtyři milióny takto vybavených vozů.
2005
Noční vidění
Systém nočního vidění (Night Vision) vyvinula firma Bosch. Při nepříznivých světelných podmínkách získá řidič lepší přehled o situaci před vozidlem díky infračervenému osvětlení, které neruší protijedoucí vozidla. Později se přidala i termovizní kamera, která zachytí osoby, zvířata i další předměty
2006
Elektronika do brzd podle Siemense
Jak se zdá, klasicky hydraulicky ovládaným brzdám už odzvonilo. Siemens VDO totiž několikaleté úsilí konečně dotáhl do konce - jeho elektronická klínová brzda (EWB) snad konečně dospěla do závěrečného stadia vývoje. "K jeho ovládání slouží rychlé krokové motorky. jeden působí jako přitahovač, další jako uvolňovač, a to i během brzdění."
2008
Komunikace automobilů
Podle nového standardu mohou mezi sebou automobily komunikovat prostřednictvím WLAN. Tento systém může zvýšit bezpečnost a také zrychlit dopravu
zdroj: http://www.chip.cz/casopis-chip/earchiv/vydani/r-2010/chip-03-2010/casova-osa-03-10/
zdroj: http://archiv.ihned.cz/c1-13058640-elektronicka-rucni-brzda-mysli-za-ridice
zdroj: http://www.novinky.cz/auto/101072-elektronika-do-brzd-podle-siemense.html
Re: Prvni auto s elektrickou rucni brzdou
Jako první s myšlenkou elektronické ručky údajně přišel Bosch. Ovšem neudávají, v jakém autě to poprvé použili. Asi Renault
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|