ventilator topeni
+27
kris
Popenec
Slovak
R-ježek
Fana
maky
Koci
mistrli
musa1975
jirik_h
hop2286
zepfo
stb
Mamut
Jirin_CZ
hank.pv
Hynek
Olin GS
majlo69
sali
hagarko
rkshop
cukino
Kopy
vecino
svar
berko
31 posters
Strana 1 z 6
Strana 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
ventilator topeni
nefunguje ventilator topeni ani nehlesne,pojistky OK .Při nastartovanem motoru když dam ventilator naplno tak motor sníží otačky jako by ventilator jel,ale nejede
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: ventilator topeni
Asi bych udělal průzkum, jestli se točí turbínka. Lehkým podrcnutím. Pokud by to byl spálený motorek, tak by asi lítaly pojistky. Pak jedině vydělat přepínač a zkusit odpory
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
toči se volněsvar napsal:Asi bych udělal průzkum, jestli se točí turbínka. Lehkým podrcnutím. Pokud by to byl spálený motorek, tak by asi lítaly pojistky. Pak jedině vydělat přepínač a zkusit odpory
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: ventilator topeni
Viděl bych to na kuch palubky a přepínač Odzkoušet přívody a odvody, jestli nemáš ucpaný káble
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
to znamena rozdělat celou palubku?svar napsal:Viděl bych to na kuch palubky a přepínač Odzkoušet přívody a odvody, jestli nemáš ucpaný káble
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: ventilator topeni
Celou neee, jenom střed. Sundáš hlavu z fofrklacku, manžetu, horní víko a vyloupnou se dva šrouby co drží střed přístrojovky. No a pak ho už jenom vyrveš (jemně). Až to budeš dělat, tak nezapomeň fotit jednotlivý kroky (bez zvuku). Příjemnou prácičkuberko napsal:to znamena rozdělat celou palubku?svar napsal:Viděl bych to na kuch palubky a přepínač Odzkoušet přívody a odvody, jestli nemáš ucpaný káble
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
http://www.autodily-pracharna.cz/nahradni-dily-renault_grand-scEnic_606/regulator-ventilatoru-VALEO-533646.html závada nalezena,dá se to opravit ?? :scratch:lhuta dodáni 1-4 tydny ale já to potřebuji hned :scratch:vyjmuto z jineho fora páč to neumim tak dobře popsat
Tak už mám vše vyřešeno. Bočník (odpor) je umístěn za kaslíkem u spolujezdce a postup demontáže je zhruba tento. Vyloupnout rámeček koženého krytu řadící páky, vyloupnout plast. kryt pod ním s tlačítky centrálu a vystražných blinkrů,vyšroubovat vrut držící kryty středového panelu řadící páky ( dole jsou ještě zatlačovací uchytky )a vyloupnout směrem k sobě. Objeví se nám 2 šrouby držící středový ovládací panel (dole) , které odšroubujeme.Panel pak vyloupneme směrem k sobě ( trochu větší tah ). Nevím , jestli je nutné vytahovat rádio - já ho měl venku( pozor!!!! po odpojení a znovu připojení bude chtít bezp. kod ). A už se dostaneme ke šroubku , který drží kaslík, pak jsou další tři uvnitř kaslíku a další pod krytem vpravo (je tam vypínač aerbagu spolujezdce ) . ten odstraníme vyloupnutím při otevřených dveřích. Kaslík vytáhneme větším tahem k sobě a odpojíme hadici přívodu vzduchu do kaslíku. Teď už si můžeme lehnout a posvítit na bočník ( odpor ) jenž je spíše ve středu nahoře pod palubovkou - vede k němu 5 drátů do patice foto je zde
http://img193.imageshack.us/gal.php?g=16102009227.jpg
Tak už mám vše vyřešeno. Bočník (odpor) je umístěn za kaslíkem u spolujezdce a postup demontáže je zhruba tento. Vyloupnout rámeček koženého krytu řadící páky, vyloupnout plast. kryt pod ním s tlačítky centrálu a vystražných blinkrů,vyšroubovat vrut držící kryty středového panelu řadící páky ( dole jsou ještě zatlačovací uchytky )a vyloupnout směrem k sobě. Objeví se nám 2 šrouby držící středový ovládací panel (dole) , které odšroubujeme.Panel pak vyloupneme směrem k sobě ( trochu větší tah ). Nevím , jestli je nutné vytahovat rádio - já ho měl venku( pozor!!!! po odpojení a znovu připojení bude chtít bezp. kod ). A už se dostaneme ke šroubku , který drží kaslík, pak jsou další tři uvnitř kaslíku a další pod krytem vpravo (je tam vypínač aerbagu spolujezdce ) . ten odstraníme vyloupnutím při otevřených dveřích. Kaslík vytáhneme větším tahem k sobě a odpojíme hadici přívodu vzduchu do kaslíku. Teď už si můžeme lehnout a posvítit na bočník ( odpor ) jenž je spíše ve středu nahoře pod palubovkou - vede k němu 5 drátů do patice foto je zde
http://img193.imageshack.us/gal.php?g=16102009227.jpg
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: ventilator topeni
Ted když je venku chladněji, tak jsem si všiml, že si automaticky fouká na přední sklo aniž bych to na automatické klimě nastavil. Na klimě mám jen obrys auta a teplotu nic víc - žádnej jinej symbol ventilátoru či šipek kam mám foukat. Je to normální ?
vecino- Poeet p?íspivku : 170
Location : Hradec Králové
Registration date : 24. 03. 09
Re: ventilator topeni
Zdarec,ten regulátor neboli reostat jsem taky měnil.
Zničeho nic začal větrák valit na plné kotel a v příručce
jsem si dočetl, že začne foukat na plno při jeho poruše,
tak jsem koupil za tácek starší.V prachárně nový 2 200,-
a v eurovraku v Holubicích 2 000,- za starý.
Jinak co se týče palubky,tak pohodová hokna.
Zničeho nic začal větrák valit na plné kotel a v příručce
jsem si dočetl, že začne foukat na plno při jeho poruše,
tak jsem koupil za tácek starší.V prachárně nový 2 200,-
a v eurovraku v Holubicích 2 000,- za starý.
Jinak co se týče palubky,tak pohodová hokna.
Kopy- Poeet p?íspivku : 259
Age : 44
Location : u Brna
Registration date : 19. 02. 09
Tak kde je ten regulátor ???
Ne, ne a ne. Taky mi nejede ventilátor, ale pro změnu na 1. a2. stupeň. Třetí a čtvrtý je OK. Už jsem dvakrát kuchnul palubku dle výše uvedených návodů, ale když jsem se dopracoval k cíli, tak na očekávaném místě jsem žádný regulátor nenalezl ! V těch fotkách ad Berko je trochu zmatek, jsou tam dva na sobě nezávislé postupy (oba jsem plně absolvoval ), takže je si to nutno trochu přebrat. Ale co s tím dál, poradí někdo. Mám Scénic II, 1,6 16V, manual klima, r.v.2004. Kurňa tak kde ten regulátor ventilátoru je
cukino- Poeet p?íspivku : 6
Registration date : 19. 01. 10
Re: ventilator topeni
postup je jenom jeden ale je tam naznačeno kde co je a ty u benzinu to maš asi jine než "dízláci" ja např. nemam regulaci otáček ostupnovanou ale reguluji ji podle vrtulek a asi nemaš automatickou klimatizaci ale manualni a to bude určitě jiné :119:http://yfrog.com/2g16102009239j v kroužku je onen regulator.napravo od středoveho panelu ,nebo šikmo nalevo za odkladaci skřinkou u spolujezdcecukino napsal:Ne, ne a ne. Taky mi nejede ventilátor, ale pro změnu na 1. a2. stupeň. Třetí a čtvrtý je OK. Už jsem dvakrát kuchnul palubku dle výše uvedených návodů, ale když jsem se dopracoval k cíli, tak na očekávaném místě jsem žádný regulátor nenalezl ! V těch fotkách ad Berko je trochu zmatek, jsou tam dva na sobě nezávislé postupy (oba jsem plně absolvoval ), takže je si to nutno trochu přebrat. Ale co s tím dál, poradí někdo. Mám Scénic II, 1,6 16V, manual klima, r.v.2004. Kurňa tak kde ten regulátor ventilátoru je
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
A jak dál?
Tak, nakonec jsem se k tomu dílu=regulátoru dopracoval A asi bude chyba opravdu v něm. Na konektoru se objevuje napětí podle jednotlivých spínaných stupňů ventilátoru, ale z regulátoru na 1. a 2. stupeň už neleze nic. Ale problémem je, že po odšroubování šroubku a vyndání regulátoru s paticí jsou k němu napevno připájeny dva dráty (červený a černý), které vedou někam dál do útrob a i podle obrázku náhradního dílu se tento regulátor prodává i s těmi dráty a s konektorem na druhé straně. Ale kde je ta druhá stranaberko napsal:postup je jenom jeden ale je tam naznačeno kde co je a ty u benzinu to maš asi jine než "dízláci" ja např. nemam regulaci otáček ostupnovanou ale reguluji ji podle vrtulek a asi nemaš automatickou klimatizaci ale manualni a to bude určitě jiné :119:http://yfrog.com/2g16102009239j v kroužku je onen regulator.napravo od středoveho panelu ,nebo šikmo nalevo za odkladaci skřinkou u spolujezdce
Zde ještě nevymontovaný regulátor:
https://2img.net/r/ihimizer/img190/8011/30012010119.jpg
A náhradní díl na
http://www.renaultdily.cz/regulator-vnitrniho-ventilatoru-orig-7701207876/detail-370-2448.html
Poradíš ještě, berko? please
cukino- Poeet p?íspivku : 6
Registration date : 19. 01. 10
Re: ventilator topeni
jak jsem již psal,mam to uplně jinak než ty http://www.autodily-pracharna.cz/nahradni-dily-renault_grand-scEnic_606/regulator-ventilatoru-VALEO-533646.htmlcukino napsal:Tak, nakonec jsem se k tomu dílu=regulátoru dopracoval A asi bude chyba opravdu v něm. Na konektoru se objevuje napětí podle jednotlivých spínaných stupňů ventilátoru, ale z regulátoru na 1. a 2. stupeň už neleze nic. Ale problémem je, že po odšroubování šroubku a vyndání regulátoru s paticí jsou k němu napevno připájeny dva dráty (červený a černý), které vedou někam dál do útrob a i podle obrázku náhradního dílu se tento regulátor prodává i s těmi dráty a s konektorem na druhé straně. Ale kde je ta druhá stranaberko napsal:postup je jenom jeden ale je tam naznačeno kde co je a ty u benzinu to maš asi jine než "dízláci" ja např. nemam regulaci otáček ostupnovanou ale reguluji ji podle vrtulek a asi nemaš automatickou klimatizaci ale manualni a to bude určitě jiné :119:http://yfrog.com/2g16102009239j v kroužku je onen regulator.napravo od středoveho panelu ,nebo šikmo nalevo za odkladaci skřinkou u spolujezdce
Zde ještě nevymontovaný regulátor:
https://2img.net/r/ihimizer/img190/8011/30012010119.jpg
A náhradní díl na
http://www.renaultdily.cz/regulator-vnitrniho-ventilatoru-orig-7701207876/detail-370-2448.html
Poradíš ještě, berko? please
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: ventilator topeni
Hlavní rozdíl je v tom, že manuálka a digi klima mají rozdílný regulace. Ty dva dráty, černý a červený budou zřejmě hlavní napéjení (+,-) a z té druhé svorkovnice už jde signál do motorku přes elektroniku.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: ventilator topeni
Jo, to s tebou souhlasím, ty dva dráty vedou určitě přímo k ventilátoru přes onen kroužkovaný konektor. Ale kde ten konektor najdu, ať ho mohu vycvaknout a celý ten regulátorovský bazmek vyměnit za nově koupený???svar napsal:Hlavní rozdíl je v tom, že manuálka a digi klima mají rozdílný regulace. Ty dva dráty, černý a červený budou zřejmě hlavní napéjení (+,-) a z té druhé svorkovnice už jde signál do motorku přes elektroniku.
cukino- Poeet p?íspivku : 6
Registration date : 19. 01. 10
Re: ventilator topeni
Nevím přesný umístění, ale pátračka od motorku topení ( stejně se k němu musíš dostat) po drátech a musíš se dostat k cíli
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Vyřešeno
Takže už vyřešeno. Po drátech se moc jít nedalo, ale nakonec jsem slavil úspěch. Rozebral jsem levou i pravou spodní část palubní desky, ale konektor motorku ventilátoru jsem nikde nenanašel. Pak mě napadla spásná myšlenka rozebrat ještě horní a dolní plastový kryt vlastního dipleje palubky a přes otvor vytvořený po odkládací poličce vlevo od displeje (mezi volantem a čelním sklem) jsem si posvítil do útrob.... a hle konektor byl nalezen . Pak už jen strčit (a odřít si přitom) ruku a vycvaknout starý konektor. Od regulátoru jsem ale dráty vedl za rádiem, protože origoš trasa je pod palubkou až za displejem, což bylo nereálné bez rozkuchání celé palubky. Naštěstí délka trasy cca stejná, takže no problem. Ve finiši nacvaknout konektor nového vedení (opět odřená ruka), ale výsledkem je 100% funkčnost.svar napsal:Nevím přesný umístění, ale pátračka od motorku topení ( stejně se k němu musíš dostat) po drátech a musíš se dostat k cíli
Možná to někdy někomu pomůže ....
cukino- Poeet p?íspivku : 6
Registration date : 19. 01. 10
Re: ventilator topeni
Každá taková akce určitě někomu pomůže. Doufám, že nebudu první, kdo ji bude potřebovatcukino napsal:Takže už vyřešeno. Po drátech se moc jít nedalo, ale nakonec jsem slavil úspěch. Rozebral jsem levou i pravou spodní část palubní desky, ale konektor motorku ventilátoru jsem nikde nenanašel. Pak mě napadla spásná myšlenka rozebrat ještě horní a dolní plastový kryt vlastního dipleje palubky a přes otvor vytvořený po odkládací poličce vlevo od displeje (mezi volantem a čelním sklem) jsem si posvítil do útrob.... a hle konektor byl nalezen . Pak už jen strčit (a odřít si přitom) ruku a vycvaknout starý konektor. Od regulátoru jsem ale dráty vedl za rádiem, protože origoš trasa je pod palubkou až za displejem, což bylo nereálné bez rozkuchání celé palubky. Naštěstí délka trasy cca stejná, takže no problem. Ve finiši nacvaknout konektor nového vedení (opět odřená ruka), ale výsledkem je 100% funkčnost.svar napsal:Nevím přesný umístění, ale pátračka od motorku topení ( stejně se k němu musíš dostat) po drátech a musíš se dostat k cíli
Možná to někdy někomu pomůže ....
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
ventilator topeni
Nazdar vsetci.
Minule ste mi ako vzdy dobre poradili tak sa spolieham aj teraz.Mam problem, ze mi nefunguje ventilator topenia.Mam digiklimu a nerozbehne sa.Na fore som zistil kde moze byt chyba.Podla Vasho navodu som sa dostal az ku regulatoru topenia.Vybral som ho ,ale je iny ako na ostatnych obrazkoch.Ma dva kabelove konektory.Jeden mensi a druhy vacsi.Na mensom su pripojene dva draty cierny a cerveny(-,+) pravdepodobne vstup do regulatoru (premeral som napatie je tam 12V).Na tom vacsom konektore su tri draty cierny a cerveny,tenky zlty.Premeral som to tiez pri zapojenom napati a neukazovalo mi nic.Pravdepodobne je v tahu asi mi nic ine neostava len kupit novy.
Ak mate niekto podobnu skusenost podelte sa o ne.
Minule ste mi ako vzdy dobre poradili tak sa spolieham aj teraz.Mam problem, ze mi nefunguje ventilator topenia.Mam digiklimu a nerozbehne sa.Na fore som zistil kde moze byt chyba.Podla Vasho navodu som sa dostal az ku regulatoru topenia.Vybral som ho ,ale je iny ako na ostatnych obrazkoch.Ma dva kabelove konektory.Jeden mensi a druhy vacsi.Na mensom su pripojene dva draty cierny a cerveny(-,+) pravdepodobne vstup do regulatoru (premeral som napatie je tam 12V).Na tom vacsom konektore su tri draty cierny a cerveny,tenky zlty.Premeral som to tiez pri zapojenom napati a neukazovalo mi nic.Pravdepodobne je v tahu asi mi nic ine neostava len kupit novy.
Ak mate niekto podobnu skusenost podelte sa o ne.
Naposledy upravil rkshop dne Sun Nov 28, 2010 12:23 pm, celkově upraveno 2 krát
rkshop- Poeet p?íspivku : 5
Age : 48
Location : Ružomberok
Registration date : 18. 01. 10
Re: ventilator topeni
je po něm,ja taky musel koupi jiny
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: ventilator topeni
Nazdar chlapi,ja mám zase problém že mi nejde 4 rýchlosť ventilátora môže to byť to isté,diki za radu.
hagarko- Poeet p?íspivku : 37
Location : Piešťany,SK
Registration date : 07. 06. 10
Re: ventilator topeni
hagarko napsal:Nazdar chlapi,ja mám zase problém že mi nejde 4 rýchlosť ventilátora môže to byť to isté,diki za radu.
Manuální nebo automatická klima?
sali- Poeet p?íspivku : 676
Age : 44
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: ventilator topeni
Nazdar mám manuálnu klímu,1,2,3,idú len 4 rýchlosť nejde.
hagarko- Poeet p?íspivku : 37
Location : Piešťany,SK
Registration date : 07. 06. 10
Re: ventilator topeni
V tom případě by ti výměna odporů nepomohla. Měl jsem to taky do SZ ti posílám kontakt na super elektrikáře. Natáhl kus drátu od někud někam a opět funguju.
sali
sali
sali- Poeet p?íspivku : 676
Age : 44
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: ventilator topeni
Diki za radu skusim sa s ním dohodnúť.
hagarko- Poeet p?íspivku : 37
Location : Piešťany,SK
Registration date : 07. 06. 10
Strana 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 1 z 6
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru