Oprava převodu stěračů
+3
kiklop
Hynek
svar
7 posters
Strana 1 z 1
Oprava převodu stěračů
Pro lepší dohledatelnost přetaženo sem.
Kuchnul jsem převod stěračů. K mému překvapení se tam neskrývají vcelku žádný zádrhely. Zajištění ložisek na hřídelce je jenom rozklepnutý odlehčený konec hřídelky a v uložení lehce kleplý okraj hliníku. Postup:
1.demontáž z auta- 16 klíč a dvě matky- pohoda ,
2. jehlovým pilníkem odtranit přebytek materiálu kolem venkovního kroužku- lehce hodinářská práce ,
3. vyražení ložiska včetně převodové páky- trocha násilí, ale jde to, čekal jsem, že mi praskne celý hliník, ale vydržel
4. sražení vnitřního kroužku, protože ložisko se v mezičasu rozpadlo
5. úprava čepu- jeho náběhové hrany
6. nalisování nového ložiska do ramene-2x
7. zajištění ložiska naklepnutím hrany ramene
8. nalisování čepu převodové páky- 2x
9. rozklepnutí osazení na čepu- zajištění ložiska
10. zpětná montáž- nejlepší zážitek
Teď asi to, co vás zajímá. Ložiska běžný normovaný rozměr 608 2 RS, je možnost dát i 608 ZZ, ale RS mají plastové krytky a jsou odolnější proti vodě, Cena ložisek 42,- Kč/ ks. Práce- ta se nepočítá, ale zabralo to i s nákupem ložisek zhruba 1,5 hodiny. Náročnost hodnotím stupněm 2, i pro trochu šikovný laiky. Hodně štěstí těm, co to budou zkoušet.
Foto: http://svar.rajce.idnes.cz/sterace
Kuchnul jsem převod stěračů. K mému překvapení se tam neskrývají vcelku žádný zádrhely. Zajištění ložisek na hřídelce je jenom rozklepnutý odlehčený konec hřídelky a v uložení lehce kleplý okraj hliníku. Postup:
1.demontáž z auta- 16 klíč a dvě matky- pohoda ,
2. jehlovým pilníkem odtranit přebytek materiálu kolem venkovního kroužku- lehce hodinářská práce ,
3. vyražení ložiska včetně převodové páky- trocha násilí, ale jde to, čekal jsem, že mi praskne celý hliník, ale vydržel
4. sražení vnitřního kroužku, protože ložisko se v mezičasu rozpadlo
5. úprava čepu- jeho náběhové hrany
6. nalisování nového ložiska do ramene-2x
7. zajištění ložiska naklepnutím hrany ramene
8. nalisování čepu převodové páky- 2x
9. rozklepnutí osazení na čepu- zajištění ložiska
10. zpětná montáž- nejlepší zážitek
Teď asi to, co vás zajímá. Ložiska běžný normovaný rozměr 608 2 RS, je možnost dát i 608 ZZ, ale RS mají plastové krytky a jsou odolnější proti vodě, Cena ložisek 42,- Kč/ ks. Práce- ta se nepočítá, ale zabralo to i s nákupem ložisek zhruba 1,5 hodiny. Náročnost hodnotím stupněm 2, i pro trochu šikovný laiky. Hodně štěstí těm, co to budou zkoušet.
Foto: http://svar.rajce.idnes.cz/sterace
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
zkušenost
Koupil jsem nové stěrače, nepomohlo. Pořád pravý stěrač špatně stíral.
Tak jsem se do toho pustil ...
Trochu jsem to podcenil. Dělat to na koleně v paneláku, není to pravé.
Nářadí jsem měl běžné. Navíc jsem měl jednu truhlářskou svěrku (pevnou).
Rozdělat to šlo poměrně dobře, staré ložisko jsem vytlačil svěrkou, přes prodloužení k vod. baterii.
Velký problém nastal, když jsem chtěl obnažit čep. Z ložiska na něm zůstal vnitřní kroužek a ten nešel
nijak dolů. Opiloval jsem ten konec, abch to mohl stáhnout. Ale nešlo to žádným způsobem.
Po dvou hodinách marné snahy, jsem do něj něklikrát praštil kladivem, až se rozlomil.
Potom už to byla sranda natlačit nové atd.
Kdybych se nepral s těma čepama, měl bych to za dvě hodinky hotové.
Výsledek stojí za to, stírá jak má, potvora.
Tak jsem se do toho pustil ...
Trochu jsem to podcenil. Dělat to na koleně v paneláku, není to pravé.
Nářadí jsem měl běžné. Navíc jsem měl jednu truhlářskou svěrku (pevnou).
Rozdělat to šlo poměrně dobře, staré ložisko jsem vytlačil svěrkou, přes prodloužení k vod. baterii.
Velký problém nastal, když jsem chtěl obnažit čep. Z ložiska na něm zůstal vnitřní kroužek a ten nešel
nijak dolů. Opiloval jsem ten konec, abch to mohl stáhnout. Ale nešlo to žádným způsobem.
Po dvou hodinách marné snahy, jsem do něj něklikrát praštil kladivem, až se rozlomil.
Potom už to byla sranda natlačit nové atd.
Kdybych se nepral s těma čepama, měl bych to za dvě hodinky hotové.
Výsledek stojí za to, stírá jak má, potvora.
Hynek- Poeet p?íspivku : 151
Location : české budějovice
Registration date : 18. 10. 09
Re: Oprava převodu stěračů
A jak udelat ten pravej ze by výmenou pera? Diky
kiklop- Poeet p?íspivku : 3
Registration date : 20. 03. 12
Re: Oprava převodu stěračů
Ten návod je na opravu PRAVÝHO stěrače!
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Oprava převodu stěračů
No to je relativní co je pravá a co levá strana... že kiklope???? kort když máš to jediný oko slepýýý , ale myslel si samozřejmě ten samostatnej stěrač, že??? tak tam žádný ložiska nejsou, a jediná rada je pořádně rozhejbat celej přítlačnej mechanismus, aby i ta slabá síla pérka šla do přítlaku na sklo.
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Oprava převodu stěračů
Ano, uvědomil jsem si, že pravá není vždy pravá. PRAVÝ stěrač je z pohledu ŘIDIČE. S tím levým má maky pravdu. Rozhýbat nebo vyměnit celou lištu stěrače ( s gumičkou)
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Veľká vďaka!
Ďakujem za tento návod, pomohol mi.
WochteR
WochteR
wochter- Poeet p?íspivku : 1
Registration date : 07. 08. 12
Re: Oprava převodu stěračů
Proto se to sem dává, aby to ostatním pomohlo
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Oprava převodu stěračů
Nazdar.
Mám podobný problém. Rozpadlo sa mi zatiaľ jedno ložisko na pravom stierači. Zháňam to ložisko. Poraďte...
Mám podobný problém. Rozpadlo sa mi zatiaľ jedno ložisko na pravom stierači. Zháňam to ložisko. Poraďte...
rkshop- Poeet p?íspivku : 5
Age : 48
Location : Ružomberok
Registration date : 18. 01. 10
Re: Oprava převodu stěračů
koupit 608 ZZ ložisko a nahradit
mrarek- Poeet p?íspivku : 38
Location : Polska
Registration date : 06. 08. 12
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|