Štiplavý zápach spalin na zadní straně motoru prosakující do kabiny
3 posters
Strana 1 z 1
Štiplavý zápach spalin na zadní straně motoru prosakující do kabiny
Téměř dva roky jsem řešil na GS 1.5 dCi 78 kW problém - štiplavý smrad ze zadní části motoru, který se částečně nasával ventilací do kabiny. Nejprve jsem to cítil jenom občas, nakonec jsem musel jezdit se staženými okénky. Dvakrát jsem požadoval odstranění závady u nejmenovaného autorizovaného servisu Renault v Praze, dvakrát vybrali peníze za diagnostiku a závěr, že žádný zápach necítí a že vše je v pořádku. Když už to začalo být neúnosné (studeno a mokro po ránu, kdy mě přestalo bavit jezdit s vypnutou ventilací a staženými okénky), dal jsem auto do vychváleného mimopražského Renaultího servisu. Tam se ke mě chovali lépe než v pražském, potvrdili mi že nejsem blázen, že také něco cítí, ale bohužel nejsou schopni nalézt příčinu a museli by přetěsnit celý systém recirkulace a odvodu spalin a to by musel motor ven a já bych se nedoplatil. Bohužel jsem i v tomto případě zaplatil několik litříků za diagnostiku, jedno nové těsnění někde na vedení EGR a práci ...
A tak jsem se na to vrhnul sám. U Scénicu je třeba rozebrat celou příčku před předním sklem a i potom je k zadní části motoru přístup jako k penězům. Nafotil jsem desítky snímků a hledal jsem na nich nějaký únik spalin, ošahával jsem trubky jestli někde nefičí a nic (= soudruhové z Renaultu měli pravdu ). Ale vytrval jsem, protože další alternativou byl už jenom prodej auta do AAA, kde na nic nehledí a vysolí 40% následné prodejní ceny auta.
Vše vypadá OK:
Ale! Netrvalo to ani moc dlouho a vytáhnul jsem onu vrapicovitou rouru, která k mému překvapení držela v přírubě pouze na 25% obvodu! Na fotkách je trubka trochu vyhnutá, aby bylo lépe vidět jak je utržená:
Novou trubici jsem zatím nedával, zaslepil jsem výstup z výfukových svodů do EGR systému silnějším nerezovým plechem a slabým nerez plíškem jsem zaslepil vedení k EGR ventilu, aby motor nepřisával falešný vzduch, když je EGR ventil otevřený:
Když budu mít dobrou náladu, peníze a venku bude zase teplo, koupím tu proklatou trubku, namontuju ji zpět a opět systém EGR zprovozním. Zaslepení se na projevu motoru nijak nepodepsalo. Žádné hlášení diagnostiky (EGR ventil se dál otvírá a zavírá naprázdno), žádné zlepšení dynamiky, žádné snížení spotřeby (naopak, zdá se mi, že to žere o něco víc, ale asi to bud tím, že je venku chladněji). Čistě teoreticky si myslím, že bude motoru nyní déle trvat, než se ohřeje, protože vodu neohřívají spaliny proudící chladičem EGR, což u tohohle motoru není právě dobré, protože i normálně se ohřívá proklatě dlouho.
Pár postřehů k demontáži:
* Rozhodně není potřeba vyndávat motor. Celou demontáž a zpětnou montáž je možné provést "na chodníku za hezkého počasí" zvrchu motoru. Jen vám nesmí nikdo krást demontované díly - u Scenica je to skoro půlka auta ...
* Nejprve úplně povolte objímku na spoji té vrapicoidní nerezové trubky a litinového kolene na pravé straně motoru (z pohledu řidiče) a objímku přetáhněte na onu trubku. Buď to uděláte naslepo, nebo si pomožte zrcátkem. Objímka je atypická, na vnitřní straně obvodu má přivařené tři segmenty, které svírají spoj, takže než ji lze přetáhnout, je potřeba ji povolit téměř úplně.
* Demontujte plechový výlisek oka pro uchycení při demontáži motoru a vymontujte litinové koleno - na jedné straně drží 4-mi šrouby na horní tlusté nerezové trubce (vodní chladič výfukových plynů EGR) a 2-ma šrouby je uchyceno k bloku motoru.
* Horní šroub příruby vrapice je možné povoli "golou" s nástavcem, spodní šroub povolíte očkovým klíčem. A potvora je venku!
* Je to jenom o správném nářadí a trpělivosti. Na 6-ti letém autě šly všechny šrouby povolit jak po másle.
A tak jsem se na to vrhnul sám. U Scénicu je třeba rozebrat celou příčku před předním sklem a i potom je k zadní části motoru přístup jako k penězům. Nafotil jsem desítky snímků a hledal jsem na nich nějaký únik spalin, ošahával jsem trubky jestli někde nefičí a nic (= soudruhové z Renaultu měli pravdu ). Ale vytrval jsem, protože další alternativou byl už jenom prodej auta do AAA, kde na nic nehledí a vysolí 40% následné prodejní ceny auta.
Vše vypadá OK:
Ale! Netrvalo to ani moc dlouho a vytáhnul jsem onu vrapicovitou rouru, která k mému překvapení držela v přírubě pouze na 25% obvodu! Na fotkách je trubka trochu vyhnutá, aby bylo lépe vidět jak je utržená:
Novou trubici jsem zatím nedával, zaslepil jsem výstup z výfukových svodů do EGR systému silnějším nerezovým plechem a slabým nerez plíškem jsem zaslepil vedení k EGR ventilu, aby motor nepřisával falešný vzduch, když je EGR ventil otevřený:
Když budu mít dobrou náladu, peníze a venku bude zase teplo, koupím tu proklatou trubku, namontuju ji zpět a opět systém EGR zprovozním. Zaslepení se na projevu motoru nijak nepodepsalo. Žádné hlášení diagnostiky (EGR ventil se dál otvírá a zavírá naprázdno), žádné zlepšení dynamiky, žádné snížení spotřeby (naopak, zdá se mi, že to žere o něco víc, ale asi to bud tím, že je venku chladněji). Čistě teoreticky si myslím, že bude motoru nyní déle trvat, než se ohřeje, protože vodu neohřívají spaliny proudící chladičem EGR, což u tohohle motoru není právě dobré, protože i normálně se ohřívá proklatě dlouho.
Pár postřehů k demontáži:
* Rozhodně není potřeba vyndávat motor. Celou demontáž a zpětnou montáž je možné provést "na chodníku za hezkého počasí" zvrchu motoru. Jen vám nesmí nikdo krást demontované díly - u Scenica je to skoro půlka auta ...
* Nejprve úplně povolte objímku na spoji té vrapicoidní nerezové trubky a litinového kolene na pravé straně motoru (z pohledu řidiče) a objímku přetáhněte na onu trubku. Buď to uděláte naslepo, nebo si pomožte zrcátkem. Objímka je atypická, na vnitřní straně obvodu má přivařené tři segmenty, které svírají spoj, takže než ji lze přetáhnout, je potřeba ji povolit téměř úplně.
* Demontujte plechový výlisek oka pro uchycení při demontáži motoru a vymontujte litinové koleno - na jedné straně drží 4-mi šrouby na horní tlusté nerezové trubce (vodní chladič výfukových plynů EGR) a 2-ma šrouby je uchyceno k bloku motoru.
* Horní šroub příruby vrapice je možné povoli "golou" s nástavcem, spodní šroub povolíte očkovým klíčem. A potvora je venku!
* Je to jenom o správném nářadí a trpělivosti. Na 6-ti letém autě šly všechny šrouby povolit jak po másle.
fanax- Poeet p?íspivku : 44
Registration date : 09. 03. 10
Re: Štiplavý zápach spalin na zadní straně motoru prosakující do kabiny
Sper návod, šikula, akorát by to ještě chělo nějakýho šikulu na 1,9 85kW, takto nafotit a popsat....na mým mě štve svorka chlazení před jedním šroubem na EGRu.
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Štiplavý zápach spalin na zadní straně motoru prosakující do kabiny
Zdar,
nová trubka bude určitě stát pořádný balík, ale určitě by to šlo zavařit TIGem, práce na 20 min. s minimální investicí.
P.S. opravdu krásný návod. Mám ten samý motor, takže když ucítím smrad půjdu najisto.
nová trubka bude určitě stát pořádný balík, ale určitě by to šlo zavařit TIGem, práce na 20 min. s minimální investicí.
P.S. opravdu krásný návod. Mám ten samý motor, takže když ucítím smrad půjdu najisto.
mistrli- Poeet p?íspivku : 287
Age : 56
Location : Prajzká (Šilheřovice - Opavsko)
Registration date : 29. 03. 09
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|