oprava navijáku rezervy
3 posters
Strana 1 z 1
oprava navijáku rezervy
Zdarec syncí, nevíte někdo náhodou kam se poděl příspěvek o opravě originálního navijáku rezervy ???? Kdosi ho měl zaseklej a rozebral ho, vyměnil lanko a i sfotem dal na forum, ale zaboha to nemůžu najít, prosím pomozte vetchému starci!!!!!
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: oprava navijáku rezervy
Čau Petře, tak tato témata mám načtená už týden, ale ta oprava navijáku tam není... to bylo někde jinde, nemohu to najít, byl to někdo z nás a popisoval jak se mu zašmodrchalo lanko a jak to rozkuchal a něco bylo s těma ozubenejma kolečkama, opravil to a dal nový lanko a pohoda...byly tam i fotky ale zaboha si nemůžu vzpomennout ani najít ten odkaz... i tak díky za snahu
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
forum na renault klubu nedostupné
http://forum.renaultclub.cz/ často je forum na renault klubu nedostupné..a je tam taky něco okolo navijáku..počkej nějaký den, až bude forum dostupné :-(
Re: oprava navijáku rezervy
Čau Petře, to že je forum nedostupné už jsem také párkrát zjistil, zrovinka právě se od včera na něj nemůžu dostat, proč??, nechápu,... díky za pomoc, snad to bude ono...
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: oprava navijáku rezervy
Nazarek, ja naviják rozdelaval. Fotky jsem mel v galerii ale už se smazaly. Fotky mám ulozene na google drive a odkaz je Zde
Re: oprava navijáku rezervy
Karlučo díky moc , já to tušil, já to věděl, že sem to viděl.... že nejsem mamlas co si vymejšlí, díky moc, moc, ale trochu fabuluješ, ten oválovej plech máš jednou do rohu proti plastovýmu ( žlutýmu ) vodítku a podruhý do protěšího ( vedle toho otvoru plastovýho vodítka??? tak kam teda patří) já bych řekl, že toho rohu jak máš při rozebírani na těch dvou fotkách vedle otvoru pro lanko, a poslední dotaz, ten ohnutý drátek patří na tu stranu proti přívodu lanka dole a vyrovnává sílu toho oválnýho plechu ???? já totiž ten černej plast jak je tam to vybrání pro tu pojistku lanka mám totál zdemolovanej. ten volný asi 4cm dlouhý volný konec. No a poslední dotaz ohledně rezervy... zkoušel někdo do tohoto origo držáku plnou rezervu??? jde o to zda se zasekne do pojistky ta podložka která dělá na kotvě sichr aby rezerva neupadla když se lanko přetrhne... budu muset změři všechny tři kola ( hliník, plechovou plnou a užovku od hrany vnejší díry k zemi u položenýho kola na zemi diskem vzhůru) tak prosím o odpověď. díky maky
Naposledy upravil maky dne Sun Nov 20, 2016 8:34 pm, celkově upraveno 1 krát
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: oprava navijáku rezervy
Nazdar Maky. Hele je to už dlouho co jsem to měl rozdělaný tak si nepamatuji detaily. Ale jedno si pamatuji. Ze spodu navijáku odbrousit 4x nýt a tu navarenou středovou podložku. Naviják vzít do zasvinenych rukou, otočit ho vzhůru nohama( to je důležitý, jinak ty kokotinky co jsou ve vnitř vyliraji jak rachejtle) a pomalu to rozdělat. Přeji mnoho úspěchů a málo sprostých slov.
Re: oprava navijáku rezervy
Hmm tak to budu muset složit pokus - omyl, no samo, že sem vše opiloval tak jako ty, ale páč sem napůl slepej i s brejlema, a navíc už ten naviják někdo kuchal přede mnou, tak sem to nedopiloval vzorně, a tak se mi to rozeskočilo a v těch špinavejch pazourách sem nemohl vzít telefon do ruky, a skleroza funguje.... tak si užiju, ale jsem zvědav jak se mi povede ten -sichr pojistku s tím černým plastem vyvojtit... uvidíme, ale opravdu moc díky za ty fotky...
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: oprava navijáku rezervy
Zdarec syncí, tak naviják opraven a maká!!!!, akorát jsem místo původních kolíků koupil 4ks. imbus šrouby M6 x 50mm s délkou závitu 30mm. ale co je podstatné tak imbusy jsou vyřezaný závit na těle s plným průměrem - tělo má 6mm. ( né jako klasický šroub - na obrázku karlůča, který je válcovaný a nemá těch požadovaných 6mm, ale méně, nevytvoří plný kolík), který je 50mm - 30mm = požadovaných 20mm. plného průměru. Ty imbusy jsem hlavičkou přibodnul k té misce navijáku, tím se dosáhne toho, že se nehejbou a při montáži je nemusím držet. no a skládání je již jednoduché, nejprve se do misky vloží zvenku šroub navijáku s tou oválnou plastovou podložkou která musí zapadnout do té oválné díry a promázne, vloží se tam zevnitř ten plechovej ovál výřezem k přívodu lanka a do něj se posadí to sluníčko a vystředí se tak aby zapadlo do oválu a na excentr šroubu navijáku. Teď je potřeba na kolíky proti otvoru výstupu lanka vložit to 2mm. silné drátové pérko tak aby ten kratší konec byl nad otvorem který z venku kryje ta plastová podložka a ten delší konec zapřít o ten oválný plech se sluníčkem, pozor nebude se mu chtít držet, ale když zůstane zastrčený za oválek tak po stěně může trochu povolit ( to černý plastový pouzdro ho zatlačí). Do bubínku se vloží soudeček s lankem ( pozor na správný směr navíjení - lanko směřuje ven do plastového vodítka rovně z bubínku - néé zatáčkou!!! Nasadí se ten plechový měsíček na kolík a do výřezu v černým plastovým pouzdru. Lanko se protáhne dírkou a navlíkne se do žlutého plastového vodítka. Pomalu se to sesadí a na ten měsíček se navlíkne ta vlasová pružinka ( je to vidět na fotce Karlůča) a celý stisknout, namazat ( já si to přichytl na dvě matky křížem) sundat matky a opatrně nasadit nosník navijáku ( ten celej bazmek) nezapomenout nasadit ten žlutej plastovej vodič lanka a zašroubovat. Já si ještě zasucha navinul v ruce lanko do bubínku abych věděl a označil maximální návin lanka aby se nevysmekl z drážky pro lanko z bubínku ten měsíček( ten zajišťuje aby se bubínek zastavil při maximálním vytočení lanka a nedošlo k navinutí opačně!!!!!) nakonec sem místo toho plastovýho nejtku který drží to žlutý vodítko lanka dal šroubek M 4 x 15mm. a na všechny spoje jsem dal matky s vložkou proti uvolnění ( samozajištovací matky 4 ks. M 6 na ty imbusy ( samozřejmě, že jsem je v závitech zakrátil na celkovou délku 30mm. a jednu tu M4 na šroubek místo nejtku. No a poslední je upevnění lanka do držáku rezervy. Páč origo lanko je zalisovaný v díře ve šroubu a mě se to nepovedlo odvrtat, tak jsem na hlavu toho šroubu navařil očko , šroub ( pozor při demontáži se musí závit toho šroubu opilovat, páč je roznejtovanej, ale pomalu malým pilníkem to jde a pak zapřít velkým šroubovákem a utáhnout do svěráku za ten plechovek nosník držáku rezervy a 17mm klíčem ten šroub jde vyšroubovat.) Před vrácením toho šroubu jsem si na požadovaný délce ( matka asi 3mm. od konce závitu provrtal matku i šroub vrtákem 2,5mm. na závlačku 2mm. místo roznýtování!!! ) no a po sezazení toho držáku sem protáhnul lanko ( odměřené aby po plném navinutí bylo akorát) očkem a zajistil lankovou svorkou pro 3mm lanko. samozřejmě vše očistit a natřít... Tímto řešením ( použití imbus šroubů nemusíte opilovávát opatrně původní kolíky aby po opravě a výměně lanka se daly opět roznýtovat, prostě na hulváta obrousit z roznýtovaný strany z druhý strany je hlavička kolíku. Nesnažte se vyrvat lanko ven!!!! je zašmodrchaný a akorát si dojebete to černý plastový pouzdro bubínku!!! samozřejmě opatrně při broušení aby se ty kolíky nerozžhavily a ten plast nespálily. Tak ať se dílo daří !!!! no a lanko je potřeba asi 120cm dlouhý 3mm průměr, silnější v žádným případě!!!!! no a cena??? lanko 15kč, šrouby, matky, podložky a ta svorka taky 15 korun, barva za halíře.... no a lanko sem si na soudeček a druhý konec oletoval sám, mosazí propanovou pájkou a boraxem.
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru