Tlak oleje
+3
berko
maky
POBLIK
7 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
Tlak oleje
Žádám o radu či zkušenost v souvislosti s poklesem tlaku oleje v motoru. Vlastním Renault Grand Scenic, r.v.2004, 1,9 DCi, naj.160tis. km. V poslední době na mě začala (nepravidelně) blikat kontrolka "oleje". Neváhal jsem a ihned navštívil autorizovaný servis. Zde změřili u motoru tlak oleje a zjistili pokles tlaku v těchto hodnotách: volnoběh - požad.0,9 - skutečnost 0,5 bar; otáčky 3000ot./min.požad.4,5 - skutečnost 2,5bar. Na základě této skutečnosti mě bylo doporučeno odstavit vozidlo a začít s kontrolou motoru: ložiska na klice, turbo apod. a následně s repasí. Předběžná cena 30.000 Kč. Máte někdo obdobnou zkušenost a hlavně lacinější řešení ???
POBLIK- Poeet p?íspivku : 7
Registration date : 08. 02. 13
Re: Tlak oleje
Tak ještě chybí info, zda motor olej žere, ubývá ti podstatně množství oleje?? musíš často dolívat??? A ten tlak změřily na studeném, nebo ohřátém motoru?? No bejt to škodovka, tak ti řeknu, neřeš to, to je normální opotřebení motoru a nic se neděje, ale u rencků hrozí jedno velké nebezpečí. Na některých seriích motorů nejsou ložiska na klikovém hřídeli opatřena proti prokluzovými zámky a již se stalo spoustě lidí, že se ložisko pootočilo a přestalo mazat a došlo k zadření kliky a prasknutí ojnice a probourání bloku motoru. Tím je motor totál kaput. Tak, že v tomto případě jsi měl štěstí a je nutno opravdu zjistit důvod poklesu mazacího tlaku. Na hlavním foru je o tom spousta materiálu a kluci raději vymění ložiska na klice i jen preventivně! Ale nikdo ti neřekne nejanči máš na ložiskách zámky vyprdni se na to, to se dá zjistit až při rozebrání a to už je pozdě a musí se dát ložiska nová a ještě změřit ovalitu kliky, když tak se musí také přebrousit, no a pak by se ještě měl udělat výbrus válců a dát nové písty a kroužky ???. No a druhý případ je, že turbo propouští olej a najednou si ho natáhne a motor se roztočí naplné otáčky nejde vypnout a jak sežere všechen olej tak se motor vylágruje a roztrhne. Tak a teď máš info ale rozhodnout se musíš sám!!!
Naposledy upravil maky dne Sat Feb 09, 2013 7:25 am, celkově upraveno 2 krát
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Tlak oleje
ucpané nasavací sítko,tím bych asi začal a kolik tam maš oleje
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
olejové čerpadlo
já si nechal vyměnit ložiska na klice preventivně a při tom mi mechanik (neautorizovaný, ale dělá hlavně Renaulty) říkal že při výměně ložisek kontroloval a čistil olejové čerpadlo protože je obvyklým zdrojem problémů s mazáním a následky pak byvají katastrofální. Takže doporučuji problém s nízkým tlakem oleje nezanedbat a řešit!
budulajs- Poeet p?íspivku : 62
Location : Brno
Registration date : 22. 11. 11
Re: Tlak oleje
Při revizi sání oleje stejně musí vana dolů a při tom se dá zjistit stav ložisek. Pokud by to dělalo turbo tak se bude olej ztrácet a bude to kouřit.
svar- Poeet p?íspivku : 2615
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlak oleje
No jasně, že začít tou nejjednodušší věcí, sednout si a zapřemýšlet co se děje?? jestli se olej mezi výměnama musí dolévat a kolik, jak správně děl svar zda kouří,, a rozpomenout se zda ten tlak měřili na teplým motoru a kdy ta kontrolka začne problikávat zda hned ( ale to je nepravděpodobné) nebo po ohřátí motoru ( teplý olej je podstatně řidší než studený), a samo, že přicpaný sítko je brzda a ještě sem si všiml, že dost kluků mělo problém s vyběhaným čerpadlem oleje ( to je prvotní možnost nízkého tlaku).
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Tlak oleje
Jako doplňující informaci dodávám, že motor olej baští a dost výrazně. Nejvíce je to znát při jízdě po dálníci. Ujedu 1000 km a dolévám litr oleje. Musím teké potvrdit, že ve výfukových splodinách je cítit něco jako spálený olej. Při poslední návštěvě v servisu, kdy mě změřili tlak, udělali také kompletní výměnu oleje s tím, že před samotnou výměnou dali do motoru směs na rozpouštění karbonu. Poté tlak změřili opět, ale se stejným výsledkem hodnot jako před výměnou. Od té doby sice kontrolka nesvítí, ale tuším, že je to pouze otázka času. Z Vašich odpovědí jsem pochopil, že nepůjde pouze o výměnu ložisek, ale oprava bude rozsáhlejší, když už motor bude venku z auta ... no, radost z toho nemám.
Přesto mám ještě otázku, zda na takto rozsáhlý pokles tlaku může mít vliv i turbo, když baští olej ?
Přesto mám ještě otázku, zda na takto rozsáhlý pokles tlaku může mít vliv i turbo, když baští olej ?
POBLIK- Poeet p?íspivku : 7
Registration date : 08. 02. 13
Re: Tlak oleje
Turbo. Není co dalšího dodat.
budulajs- Poeet p?íspivku : 62
Location : Brno
Registration date : 22. 11. 11
Re: Tlak oleje
Turbo je mazaný tlakovým olejem ze soustavy. Hřídel turbíny chodí na olejovým polštáři a pokud je vychozená, zvedne se vůle, uniká tlak a záleží kam. Když jde rovnou do výfuku, tak po výměně turba nemusíš dělat žádný velký zásahy. S oblibou pustí do sání pak to chce kompletně vyčistit sání včetně chladiče vzduchu. Čím dřív bude výměna, tím líp. Tu spotřebu oleje můžou mít na svědomí ještě připečený pístní kroužky, ale tam by neklesal mazací tlak.
svar- Poeet p?íspivku : 2615
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlak oleje
Vážení pánové, všem Vám velice děkuji za přínosné informace, které mě vedou k příčině závady tj.poškozenému turbu (podstatná ztráta oleje, ztráta tlaku, pach oleje ve spalinách). No a teď mě čeká druhé kolo. Máte někdo z Vás zkušenosti (věřím, že ano) se zajištěním repase s výměnou turba, nebo odkaz , kde tyto informace získám ? Věřím, že nebudu první ani poslední s touto závadou.
POBLIK- Poeet p?íspivku : 7
Registration date : 08. 02. 13
Re: Tlak oleje
Třeba tady http://www.specialturbo.cz/
svar- Poeet p?íspivku : 2615
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlak oleje
Tak jsem poptal opravu turba přes výše uvedený kontakt a dopadlo to následně:
- nové turbo stojí 15.530 Kč (bez DPH),
- při ponechání starého turba je cena nového 13.320 Kč (bez DPH),
- oprava stávajícího turba se pohybuje od 4.500 Kč do 10.000 Kč (bez DPH),
- zkouška funkčnosti turba je za 2.450 Kč.
Opravu a výměnu lze zajistit po dohodě i na počkání. Pokud se nedostanu k lepším (konkurenčním) cenám, tak asi zvolím cestu výměny za staré turbo. Snad to bude O.K.
- nové turbo stojí 15.530 Kč (bez DPH),
- při ponechání starého turba je cena nového 13.320 Kč (bez DPH),
- oprava stávajícího turba se pohybuje od 4.500 Kč do 10.000 Kč (bez DPH),
- zkouška funkčnosti turba je za 2.450 Kč.
Opravu a výměnu lze zajistit po dohodě i na počkání. Pokud se nedostanu k lepším (konkurenčním) cenám, tak asi zvolím cestu výměny za staré turbo. Snad to bude O.K.
POBLIK- Poeet p?íspivku : 7
Registration date : 08. 02. 13
Re: Tlak oleje
Tak se mě nakonec podařilo sehnat repasované turbo za 7000 Kč. Myslím, že cena naní nejhorší a mám to i v regionu. Problém je v tom, že dodavatel není v tuto dobu schopen turbo vyměnit, škoda. Byl jsem ubezpečen, že výměna není složitá a dá se za dodržení určitých podmínek zvládnout.
Chtěl bych se tímto zeptat, Vás zkušených, zda lze turbo vyměnit i v "garážových" podmínkách, nebo se musím obrátit na specializovaný servis. Už vidím, jak budou nadšeni, když tam přijedu s vlastním repasem.
Za jakoukoliv informaci předem děkuji : -)
Chtěl bych se tímto zeptat, Vás zkušených, zda lze turbo vyměnit i v "garážových" podmínkách, nebo se musím obrátit na specializovaný servis. Už vidím, jak budou nadšeni, když tam přijedu s vlastním repasem.
Za jakoukoliv informaci předem děkuji : -)
POBLIK- Poeet p?íspivku : 7
Registration date : 08. 02. 13
Re: Tlak oleje
Sice netuším, jaký máš "garážový" podmínky, ale počítej s tím, že se potřebuješ dostat pod auto, ne všechno jde rozdělat shora.
svar- Poeet p?íspivku : 2615
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlak oleje
tak do toho bych asi nešel, strach o záruku, a není to legrace, jen tak bezeskušeností vyměnit tak citlivou součástku...
maky- Poeet p?íspivku : 2602
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Tlak oleje
Díky za info, přenechám opravu odborníkům : - )
POBLIK- Poeet p?íspivku : 7
Registration date : 08. 02. 13
Re: Tlak oleje
Za sebe říkám, že na výměně turba nic není. Je to jen výměna kus za kus, ale každopádně to chce mít na to prostory a dostat se pod auto, jako už psal Svar, je tam k tomu přístup jak k penězům.
Re: Tlak oleje
Tak jsem se tesil konecne po nekolikeré neúčasti na sraz a v patek, kdyz jsem jel rano na vymenu celniho skla, se rozsvitila se asi po ujeti 300 metrů hlaska Pression huile defaillante, doprovázená červenou olejničkou a napisem STOP, dojel jsem tedy s klukem ke skolce (cca 1 km, driv se stejne nedalo bezpecne zastavit), odvedl ho tam, sedl do auta, nastartoval a nic nesvítilo, nic nehlásilo. Jel jsem tedy do nejbližšího Renault servisu, přijímací technik si udělal chvilku a s podezřením na nízkou hladinu oleje vyběhl ven s hadrem, že se podiva na stav oleje, ten byl OK. Řekl, že mohlo jít o nahodilou chybu a kdyby se to opakovalo at prijedu. Prejel jsem tedy pul prahy, nechal vymenit sklo a asi po pěti hodinach jel zpět domu a zhruba 500 m pred cílem opět hlasité písknutí a tatáž hláška jako ráno. Tak jsem zastavil, po dvou minutách opět nastartoval a dojel domu, auto zavřel do garáže, s tím že už ho nechci ani videt a šel jsem se smiřovat s tím, že i letošní jarní sraz budu muset oželet. A ted kazda rada dobra, sice se chystam v patek navstivit servis, ale i tak bych rad znal vsechny moznosti příčiny poruchy.
Jelikož mám už jen dva měsíce do intervalu výměny oleje, je možný že by byl třeba nějak přicpaný olejový filtr?
Doufám jen, že nejde o začátek konce života motoru
Jelikož mám už jen dva měsíce do intervalu výměny oleje, je možný že by byl třeba nějak přicpaný olejový filtr?
Doufám jen, že nejde o začátek konce života motoru
Re: Tlak oleje
POZOR! nech si zkontrolovat olejové čerpadlo!!! viz můj příspěvek na předcházející straně. V důsledku nízkého tlaku oleje hrozi špatné mazání šálků na klice a jejich zadření.
budulajs- Poeet p?íspivku : 62
Location : Brno
Registration date : 22. 11. 11
Re: Tlak oleje
Jak tady vlastně funguje kontrolka tlaku oleje? Na škodovce to bylo, že třeba jen problikla, popřípadě na chvíli svítila, a pak třeba zhasla, když se tlak srovnal. Zde mě to udělalo, že se to rosvítilo a svítilo tak dlouho, dokud jsem nevypnul motor.
Re: Tlak oleje
Tak slo auto do servisu, rano jsem v pohode nastartoval nechal chvili běžet, poslechl, vše v poradku, pak po ujetí asi 300 metrů písknutí, známá hláška Pression huile defaillante s olejnočkou a Stopkou. Takže v pondělí se dozvím co s tím.
Re: Tlak oleje
určitě dej vědět!
budulajs- Poeet p?íspivku : 62
Location : Brno
Registration date : 22. 11. 11
Re: Tlak oleje
Jasně že dám vědět. Mimo jiné přijímající technik připustil, že by to klidně mohlo být i použitím neoriginálního olejovýho filtru. (mám tam MAN z Auto Kelly).
Re: Tlak oleje
I vydal jsem se do autorizovaného servisu, sdělil jsem co se dějě s autem, ukázal vyfocenou hlášku a žádal tedy o změření tlaku oleje, jestli není špatný čidlo tlaku, zjištění příčiny znovuobjevování se hlášky o špatném tlaku a nakonec ať provedou výměnu oleje. Přijímací technik se ptal kdy byl naposledy olej měněn a jaký tam je. Dále se ptal kam chodím na servis, řekl jsem tedy doma před garáž. No ptal se tedy jesi je tam originální filtr, řekl jsem že je tam značkový filtr Man. Prohlásil tedy: Aha, no to je velice důležitá informace, to je dobře že jste to řekl, takže pravděpodobně zde bude zakopaný pes, ta kontrolka se rozsvěcí nejspíš díky tomu že je použit neoriginální olejový filtr.
No, myslel jsem si své, ze všech možných příčin poklesu tlaku oleje jsem tuto považoval za nejméně pravděpodobnou, ale raději jsem mlčel a dal tedy prostor "odborníkům"
Další den volá technik, máte to hotovo, dorazil jsem tedy do servisu a auto přejímal s tvrzením, že byl přicpanej neoriginální filtr, tudíž před ním, v místě snímače tlaku došlo ke zvýšení tlaku a proto se rozsvítila kontrolka. Říkám tedy, že jsem se domníval že onen snímač spíná naopak při poklesu tlaku, tak mi bylo sděleno že snímá obojí.
No dobrá, rozradostněn tím, že je závada odstraněna, navíc tak že není na autě nic rozbité, zaplatil jsem a převzal auto. Rozloučil jsem se, kouknul kolik během pobytu auta v servisu přibylo na tachometru kilometrů (10 km) a jel domu. Asi po 300 metrech PÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍP PRESSION HUILE DEFAILLANTE + STOP + "olejnička" , takže otočit, 300 metrů zpět a zpátky za "servisním poradcem". Auto odvezli do dílny, začalo okolo něho běhat pár mechaniků a asi za 20 minut "servisní poradce" řikal že motor maže jak má, akorát systém dostává trvale chybnou informaci, takže prý je potřeba vyměnit nejaké další čidlo, které kontroluje že olej protéká motorem a stojí zhruba 1800 Kč. čidlo prý druhý den objednají a další den že to bude opravené.
Tak jsem tam auto nechal a začal v chytré literatuře hledat o jakém že to čidle mluvil. Našel jsem jen dvě: čidlo tlaku oleje, to ale stojí cca 650 Kč nebo čidlo hladiny oleje, to sice má stát nějakých 1600, ale hladinu to měřilo dobře.
Za dva dny tedy telefon, tak máte auto hotové, vyměnili jsme to čidlo, je to odzkoušené, auto je v pořádku, budete platit 1043 Kč.
Přijdu tam a čekám, jaké čidlo že to tedy vyměnili - vyměnili tlakový spinač oleje.
No, myslel jsem si své, ze všech možných příčin poklesu tlaku oleje jsem tuto považoval za nejméně pravděpodobnou, ale raději jsem mlčel a dal tedy prostor "odborníkům"
Další den volá technik, máte to hotovo, dorazil jsem tedy do servisu a auto přejímal s tvrzením, že byl přicpanej neoriginální filtr, tudíž před ním, v místě snímače tlaku došlo ke zvýšení tlaku a proto se rozsvítila kontrolka. Říkám tedy, že jsem se domníval že onen snímač spíná naopak při poklesu tlaku, tak mi bylo sděleno že snímá obojí.
No dobrá, rozradostněn tím, že je závada odstraněna, navíc tak že není na autě nic rozbité, zaplatil jsem a převzal auto. Rozloučil jsem se, kouknul kolik během pobytu auta v servisu přibylo na tachometru kilometrů (10 km) a jel domu. Asi po 300 metrech PÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍP PRESSION HUILE DEFAILLANTE + STOP + "olejnička" , takže otočit, 300 metrů zpět a zpátky za "servisním poradcem". Auto odvezli do dílny, začalo okolo něho běhat pár mechaniků a asi za 20 minut "servisní poradce" řikal že motor maže jak má, akorát systém dostává trvale chybnou informaci, takže prý je potřeba vyměnit nejaké další čidlo, které kontroluje že olej protéká motorem a stojí zhruba 1800 Kč. čidlo prý druhý den objednají a další den že to bude opravené.
Tak jsem tam auto nechal a začal v chytré literatuře hledat o jakém že to čidle mluvil. Našel jsem jen dvě: čidlo tlaku oleje, to ale stojí cca 650 Kč nebo čidlo hladiny oleje, to sice má stát nějakých 1600, ale hladinu to měřilo dobře.
Za dva dny tedy telefon, tak máte auto hotové, vyměnili jsme to čidlo, je to odzkoušené, auto je v pořádku, budete platit 1043 Kč.
Přijdu tam a čekám, jaké čidlo že to tedy vyměnili - vyměnili tlakový spinač oleje.
Re: Tlak oleje
A to je servis nebo pohádkáři? Co čekali?
svar- Poeet p?íspivku : 2615
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru