Tlakuje do motorové skříně
+4
PRADedaR
berko
maky
Boox
8 posters
Strana 1 z 3
Strana 1 z 3 • 1, 2, 3
Tlakuje do motorové skříně
Zdravím, prosím o radu pretesnil jsem motor a zjistil ze mi stále uniká olej. Motor pořad mokrý. Zjistí jsem, ze je to tlakem v motorové skříni. Turbo mám nové a EGR také.
Muže to byt drikama ventilů nebo muže byt i jiná zavada?
Díky za nápady. Motor je mokrý od oleje ale louže nedělá. Spotřeba oleje je 1l na 10 km. Motor nehuli nesmrdi a bezproblemu startuje.
Muže to byt drikama ventilů nebo muže byt i jiná zavada?
Díky za nápady. Motor je mokrý od oleje ale louže nedělá. Spotřeba oleje je 1l na 10 km. Motor nehuli nesmrdi a bezproblemu startuje.
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
1l na 1000 km pardon
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
Kliková skříń se může tlakovat, pokud jde kompresní tlak kolem kroužků. Přeloženo- špatné těsnící kroužky na pístech. Zkus změřit komprese válců. Pokud odděláš nalívací víčko oleje, ucítíš zvýšený tlak.
svar- Poeet p?íspivku : 2613
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Moc děkuji za odpověď. Zkusil jsem to, na volnoběh mi z toho lítájí výfukové spaliny jako z výfuku, takže kroužky jsem K.O.
Kolik je tak oprava?
Kolik je tak oprava?
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
Podle toho, co to dělá, tak jsou zapečený kroužky. Kroužky na jeden píst http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/renault/scenic-ii-_jm0_1__/1_9-dci-_jm12_-jm0g_l-88_00kw/pisty_krouzky-302/ těsnění hlavy http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/renault/scenic-ii-_jm0_1__/1_9-dci-_jm12_-jm0g_l-88_00kw/tesneni-hlavy-valcu-315/ těsnění vany http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/renault/scenic-ii-_jm0_1__/1_9-dci-_jm12_-jm0g_l-88_00kw/tesneni-motoru/ + několik dalších drobností. Možná se dají dohledat i levnější. Vytahej si OEM kody a zkus hledat. Někde jsem viděl i přípravek na uvolnění zapečených pístních kroužků, ovšem jestli funguje, to netuším. Hodně štěstí při opravě.
svar- Poeet p?íspivku : 2613
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Ptám se na cenu opravy proto, protože servisman mi tvrdí, že musí ven motor a cena 25-30tis což mi píjde docela předražené, když od známého mohu koupit motor po GO za 25000.
Nevíš o nějakém servise? Jsem z Doks ale jezdím dost do Prahy a středočeský kraj, tak není problém někam dojet...
Nevíš o nějakém servise? Jsem z Doks ale jezdím dost do Prahy a středočeský kraj, tak není problém někam dojet...
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
Ku Praze to mám z Moravy opravdu daleko, takže nemůžu sloužit. Motor venku je pohodlnější práce. On jde v podstatě vytáhnout naráz i s převodovkou. Pokud by šly písty horem, tak by mohl být v autě. Je to celkem práce pro vraha.
svar- Poeet p?íspivku : 2613
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Dobře. Když nebudeme řešit vzdálenost za kolik by jsi to udělal? Pístní kroužky jsou včas 2200, 1200 těsnění pod hlavou, 300 těsnění vany. Těsnění víka ventilů mám nové, když bude hlava venku rovnou by bylo dobře vyměnit gufera na ventilech sada stojí do 500. Plus nova náplň oleje vč filtrů T.j. 1500. Matros celkem cca 6000 plus práce tu mi řekni ty? Kdybych měl dílnu udělal bych si to sám...
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
Tak tlakovani jsem vyresil, pricpane odvetravani motorove skrine.
Bohuzel pres odvetravani mi to fouka olej do saní ta trubka je plna oleje a sani samozrejme taky. Dneska jsem cistil odlucovac oleje pochybuju ze to pomuze.
Nejake nápady? Uz jsem z toho fakt dost zoufali.
za tepla se trochu jakoby těžkopádně rozebíhá ...
Díky moc....
Bohuzel pres odvetravani mi to fouka olej do saní ta trubka je plna oleje a sani samozrejme taky. Dneska jsem cistil odlucovac oleje pochybuju ze to pomuze.
Nejake nápady? Uz jsem z toho fakt dost zoufali.
za tepla se trochu jakoby těžkopádně rozebíhá ...
Díky moc....
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
Olej v sání je dost nebezpečný. Při větším množství si to natáhne místo nafty a začne spalovat, nekontrolovatelně se rozběhne do vysokých otáček a hrozí docela zničení motoru. Zkus vyčistit celý sací potrubí včetně chladiče vzduchu. Ještě mě tak napadá velké množství oleje v motoru. Nějak mě to pořád natahuje na ty připečený kroužky. Zkus si dát ruku nad nalívací hrdlo, jak bude "tepat".
svar- Poeet p?íspivku : 2613
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Jen fouká, netepe ... :-/
V motoru mám mezi min a max .... dneska jsem zase litr dolíval ....
Sání jsem čistil ... leze to tam tím odvětráváním, takže to nemá cenu znovu rozebírat, protože to bude po 50 km zase mokrý ...
Kroužky se snad jen tak nepřipečou ... ? Po výměně turba jsem měl klid a po 7000 km hláška málo oleje a od té doby stále dolívám ... a to musím říct že se k tomu chovám opravdu ohleduplně ...
Musím říct, že při vyčištění asi to byla jen náhoda toho odsávání mi to cca 450 km nevzalo olej ...
V motoru mám mezi min a max .... dneska jsem zase litr dolíval ....
Sání jsem čistil ... leze to tam tím odvětráváním, takže to nemá cenu znovu rozebírat, protože to bude po 50 km zase mokrý ...
Kroužky se snad jen tak nepřipečou ... ? Po výměně turba jsem měl klid a po 7000 km hláška málo oleje a od té doby stále dolívám ... a to musím říct že se k tomu chovám opravdu ohleduplně ...
Musím říct, že při vyčištění asi to byla jen náhoda toho odsávání mi to cca 450 km nevzalo olej ...
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
To co popisuješ ukazuje na buď zapečene pístní kroužky jak píše svar, nebo totálně vyběhanej motor, chtělo by to změřit kompresní tlaky...
to blití oleje do sání je trápení, vyběhanýho motoru, dá se s tím udělat jediné buď GO motoru, nebo tu hadici z motoru do sání odpojit, vyvést do nějaké nádobky a tam ten nablinkanej olej chytat a tu díru po hadici do sání zaslepit. teda než se rozhodneš do té generálky. Neriskovat, že se ti rozletí motor. a otázka proč si měnil turbo??? nežralo ti to olej i před tím?????
to blití oleje do sání je trápení, vyběhanýho motoru, dá se s tím udělat jediné buď GO motoru, nebo tu hadici z motoru do sání odpojit, vyvést do nějaké nádobky a tam ten nablinkanej olej chytat a tu díru po hadici do sání zaslepit. teda než se rozhodneš do té generálky. Neriskovat, že se ti rozletí motor. a otázka proč si měnil turbo??? nežralo ti to olej i před tím?????
maky- Poeet p?íspivku : 2600
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: Tlakuje do motorové skříně
Předtím jsem měnil turbo protože jsem ho chytal na 5000 tis a brzdil když ulítl do otáček.
Turbína měla vůli na ložiskách, mám jí ve sklepě ...
Tlaky nechám změřit .... když budou ok??? protože co je mi divný tak nemám problém se studenýma startama ani ráno když tu bylo -3 a kdyby byly tlaky v čudu tak by to nechtělo startovat ...
Turbína měla vůli na ložiskách, mám jí ve sklepě ...
Tlaky nechám změřit .... když budou ok??? protože co je mi divný tak nemám problém se studenýma startama ani ráno když tu bylo -3 a kdyby byly tlaky v čudu tak by to nechtělo startovat ...
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
Olej ti může brát přes špatný gufera na ventilových dříkách????? S těma tlakama, můžou být dobrý, těsnící kroužek drží, ale stěrací kroužek může být KO. Jsou to už asi krajní možnosti.
svar- Poeet p?íspivku : 2613
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Jinak pánové moc děkuji za rady nemám se ve svém okolí o tom s kým bavit.
Drikama asi muže, ale porad mam nějaký podezření na ty kroužky.
Kdyz nastartujete a odsroubujete víčko od nálevky oleje taky vám to fouká nebo ne???
Ja jsem přesvědčený ze me dost oleje mizí tím ze to fuci tím odvetranim rovnou do sani. Nemůže byt taky po smrti ten odlucovac oleje??
Drikama asi muže, ale porad mam nějaký podezření na ty kroužky.
Kdyz nastartujete a odsroubujete víčko od nálevky oleje taky vám to fouká nebo ne???
Ja jsem přesvědčený ze me dost oleje mizí tím ze to fuci tím odvetranim rovnou do sani. Nemůže byt taky po smrti ten odlucovac oleje??
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
Ono se to dost blbě popisuje, co je foukání přes nalívací díru, jestli je to málo nebo moc. Půjdou nějaký výpary, lehký "dýchání" motoru je u každýho. Určitě by neměl jít spálený kouř jak z výfuku. To bys ucítil. Odvětráním fučí, protože nemá jinama. Odlučovač s tím nemá nic společnýho, to je už jenom následek, že se plní. Tak mě trochu navnadil maky. zkusit hadici odvětrání pustit ještě přes další "odlučovač" třeba z plastovýho kanystru. Jeden přívod od motoru, druhá hadice pokračování do sání a uvidíš, kolik oleje tam bude a nebude mít nic vliv na chod, když bude všechno uzavřený.
svar- Poeet p?íspivku : 2613
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Neco vyrobim a vyzkousim taky me to napadlo.
Tlaky nechám změřit v týdnu.
Kdyz podrzim prst na 5 vteřin na výstupu z odlučovače docela se ten motor natlakuje a jak dam prst pryč pěkné to foukne ...
Tlaky nechám změřit v týdnu.
Kdyz podrzim prst na 5 vteřin na výstupu z odlučovače docela se ten motor natlakuje a jak dam prst pryč pěkné to foukne ...
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
S tím tlakováním mě docela dostáváš. Nechám si to ještě rozležet.......
svar- Poeet p?íspivku : 2613
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Mastnota, nebo dokonce přítomnost minimálního množství oleje v sacím traktu motoru je zcela normální jev. Je to dáno konstrukcí motoru, kdy se přes odvětrávání motoru do sání dostává směs spalin a motorového oleje. Čím větší opotřebení motoru, tím větší množství oleje tudy proniká.
Mezi nejčastější důvody úniku oleje ze skříně TBD patří:
- znečištěný vzduchový filtr, nebo filtr s nedostatečnou kapacitou
- netěstnost na výtlačné větvi sacího traktu
- nadměrné tlakování motorové skříně (nefunkční odvětrávání motoru, nadměrné opotřebení nebo poškození motoru)
- snížený průtok na odtoku oleje z turbodmychadla
vlastnil jsem Ford Scorpio 2,8i a tam bylo v manuálu psáno že spotřeba 1l/1000km je normalni jev a neni třeba se ničeho obavat
jaky olej tam máš,prubni tam dát hustější olej a popřipadě nějaky ten přípravek do oleje něco jako teflon v plechovce ja tam dávam ale ted nevim jak se to jmenuje ,je tam na plechovce namalován pist a stoji to kolem 200kč.
http://www.oleje.cz/k/prisady-do-maziv
Mezi nejčastější důvody úniku oleje ze skříně TBD patří:
- znečištěný vzduchový filtr, nebo filtr s nedostatečnou kapacitou
- netěstnost na výtlačné větvi sacího traktu
- nadměrné tlakování motorové skříně (nefunkční odvětrávání motoru, nadměrné opotřebení nebo poškození motoru)
- snížený průtok na odtoku oleje z turbodmychadla
vlastnil jsem Ford Scorpio 2,8i a tam bylo v manuálu psáno že spotřeba 1l/1000km je normalni jev a neni třeba se ničeho obavat
jaky olej tam máš,prubni tam dát hustější olej a popřipadě nějaky ten přípravek do oleje něco jako teflon v plechovce ja tam dávam ale ted nevim jak se to jmenuje ,je tam na plechovce namalován pist a stoji to kolem 200kč.
http://www.oleje.cz/k/prisady-do-maziv
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Zdar klucmi,Teflonem sem léčil Mazdu a musím říct,že výsledek je dobrý po 3 letech a 20000 km drží tak to tam nalej nic nepokazíš
PRADedaR- Poeet p?íspivku : 648
Age : 76
Location : Vrahovice
Registration date : 19. 01. 12
Re: Tlakuje do motorové skříně
Má se dávat 5w-30, ale vzhledem k ceně za litr a spotřebě motoru jsem přešel na 5w-40 tudíž hustší olej.
S tím teflonem mě to také napadlo, ale považoval jsem to za poslední možnost před GO motoru ....
Uvidím co tlaky v týdnu ....
Veškeré filtry mám po výměně ...
S tím teflonem mě to také napadlo, ale považoval jsem to za poslední možnost před GO motoru ....
Uvidím co tlaky v týdnu ....
Veškeré filtry mám po výměně ...
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
dej tam 10W40
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
To je moc hustý ne?????
bude zima a při - 10 to je jak med ...
bude zima a při - 10 to je jak med ...
Boox- Poeet p?íspivku : 43
Registration date : 11. 02. 13
Re: Tlakuje do motorové skříně
prdlajs,v našich klimaticky podminkach stačí 10w40...mam ho tam co jsem granda koupil a nijakej problem jsem při startovani nepostřehl a to bylo i -20
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: Tlakuje do motorové skříně
Doporučený motorový olej
Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40). Tu si musí volit každý uživatel sám podle toho, pro jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci).
Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polosyntetický či minerální. To se nikde nedočtete. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci. Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů či příslušné autoservisy.
Jediný předepsaný parametr motorového oleje je jeho výkonová specifikace. Součástí každé výkonové specifikace je i požadavek na minimální vysokoteplotní viskozitu (HTHS - High Temperature High Shear). To je jediný viskozitní parametr, který výrobce motoru doporučuje a který by vždy měl být dodržen.
U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace splňují dnes téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.
Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40). Tu si musí volit každý uživatel sám podle toho, pro jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci).
Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polosyntetický či minerální. To se nikde nedočtete. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci. Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů či příslušné autoservisy.
Jediný předepsaný parametr motorového oleje je jeho výkonová specifikace. Součástí každé výkonové specifikace je i požadavek na minimální vysokoteplotní viskozitu (HTHS - High Temperature High Shear). To je jediný viskozitní parametr, který výrobce motoru doporučuje a který by vždy měl být dodržen.
U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace splňují dnes téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Strana 1 z 3 • 1, 2, 3
Strana 1 z 3
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|