Motor
Strana 1 z 1
Motor
lazak
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 01 červen 2008 09:30 am Předmět: MOTOR Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Vše kolem motorů a převodovek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 28 červen 2008 04:01 pm Předmět: Motor 1,5 DCi Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak budu mít první dotaz, snad mi někdo poradí.
Doposud jsem jezdil Meganem II GrandTourem se stejným motorem, jen o výkonu 60 kW. V GrandScenicu je stejný obsah, ale 78 kW. Zarazil mne rozdíl mezi těmito motory a následně jízdními vlastnostmi. Zvuk 78kW je podstatně dízlovější, při pohybu plynu se ozývá svištění (turbo?) které jsem u 60kW nikdy neslyšel.
Další změnou je reakce na přidání plynu - u 60kW auto okamžitě reagovalo, u 78kW chvílí přemýšlí a potom mne zarazí do sedačky. Rapidně to je poznat při puštěné klímě, ale to si vysvětluji převedením výkonu z klímy (omezení) do pohonu. Ale ono to dělá i při vypnuté klímě! Prodlení je nepříjemné hlavně při vjíždění do křižovatky, kdy i půl sekundy je někdy moc. Za měsic jsem najel 5 500 km a už si začínám na tuto vlastnost zvykat, i když nadšený z ní nejsem.
Zatím mám průměrnou spotřebu 5,6 l/100km, smíšený provoz, z části klima. Na 60kW verzi jsem jezdil za 5,1. Scenic je ale těžší a motor výkonnější, tak je jednoznačné, že musí brát více.
Víte někdo, jaký je rozdíl mezi těmito dvěmi motory? Je to jen v nastavení SW, nebo je to jiná konstrukce?
Ještě jedno info - porvé jezdím s šestirychlostní převodovkou a překvapilo mne rozdělení rychlostí. Tak nějak najivně jsem si myslel, že prostě do převodovky jen pověsí šestku a když jsem měl na pětku při 130ti 3000, klesnou zařazením šestky otáčky na cca 2200 a bude klídek. Ale ono to je zpřevodované úplně jinak! Znova jsem se učil řadit - nebylo to nic těžkého Very Happy , ale je to jiné. Při 130 to točí cca 2 800.
Ahoj
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
RaCeK
Založen: 10.6.2008
Příspěvky: 23
Bydliště: Slaný
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 09:34 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ahoj, nejsem zrovna znalec motorů, ale mám 1.5 dCi 74kW - 5 rychlostí. Ty rozjezdy se zapnutou klimatizací mi připadají více než tragické. Mám dojem, že Škoda 120 by mi to při rozjíždění do kopce snadno nandala. Jediný, co trochu pomáhá, je rozjezd na vyšší otáčky motoru, než bez klimy... rád bych znal názory i lidí s 1.9, protože mám dojem, že 74 nebo 88kW není až takový zásadní rozdíl a taky jsou ty 1.9 motory o chlup těžší.
Co se týká převodovek 6st., myslel jsem si, že v 1.5 a 1.9 budou ty samé - je to tak nebo není? Osobně jsem si zkusil Lagunu II a ta měla na 6ku 3000 otáček cca 150-160km/hod a ve 130km/h se valila cca na 2200 otáčkách. U mého 5ti rychlostního Granda mám 3000 otáček zhruba ve 125-130km/h.
_________________
Grand Scénic Alfréd 1.5 dCi 74kW / 2004
Clio II / 1.5 dCi 48kW / 2002
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 10:56 am Předmět: Re: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak s tím rozjezdem s klímou to asi bude všechno stejné. Trvá to chvíli, než to zareaguje, ale potom to zabere parádně. Když třeba jen popojíždím na dvojku a potom chci rychle akcelerovat, je to katastrofa. Párktrát jsem tam raději hodil jedničku, ale to zase málem zastavíš a rozbiješ si čelo o volant. No musí se to přijmout jako vlastnost a naučit se před takovouto akcí protůrovat motor.
Trochu naivně jsem si myslel, že mezi motory 1,5 DCi nebude rozdíl v konstrukci, jen v SW, ale někde jsem čel, že mají jiné kompresní poměry-tak asi bude každý trochu jinak zpracovaný.
Převodovka na Tvém Grandu točí asi stejně jako na Meganu 5rych. - 130 a cca 3000 ot.
Jinak si chrochtám, zase mne po dlouhé době baví jezdit. Tím, že najedu 5tis. měsíčně mne už to ježdění nebavilo. Změnou vozu se to zlepšilo, ale stejně si myslím, že mi to dlouho nevydrží Confused
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Naposledy upravil Frodo dne 29 červen 2008 11:02 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 11:02 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ještě jednu maličkost - Na Meganu GTouru jsem najezdil necelých 170 tis. km. Jezdil jsem na pravidelné garančky po 30 tis. km a nikdy jsem v mezičase nemusel dolévat olej. Dokonce mi za celých 30 tis. neubylo. Jiní si stěžovali na nutnost dolévání, já za celou dobu nic!
Na Scénicu se mi asi po 3000 km na paluce objevila hláška - či spíše grafika "koleček" zobrazující pokles hladiny oleje. To jsem ještě neviděl! Fakt je, že podruhé se to už neobjevilo. Přitom jsem parkoval na rovině - kdybych byl v kopci, tak řeknu, že se olej slil, ale toto? Neřeším to, jen mne to trklo....
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
lazak
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 11:43 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
No na 1.9DCI 88kW nepocituji nějaké cukání nebo ztrátu výkonu při zapnutí klimy, jenom pokud člověk moc poslouchá tak uslyší sepnutí kompresoru.
_________________
Grandscenic 1,9DCI 88kW
Grand Scénic fórum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 11:48 am Předmět: sepnutí kompresoru Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak to jsem nepostřehl - ještě se ho učím poslouchat.....
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
Hudy
Založen: 2.6.2008
Příspěvky: 6
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 06:02 am Předmět: Prodleva na dvojku Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
O vikendu jsem se bavil s jednim clovekem co dela ve vyvoji v Brisku a rikal, ze u motoru co splnuji emisni normu EURO3 ridici jednotka nedovoli aby motor zakouril a tomu uzpusobi i rezim spalovani. U starsich aut (a to nejenom u Renaultu) kdyz seslapnes plyn, tak se poradne cerne zahuli a vystartujes. U novyho auta se bohuzel musis smirit s tim ze to chvili trva nez motor zatahne, ale zase vis ze nezakouris. Very Happy Mam 1,9 (85 kW), rok 2004 a pocituju podobny efekt.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 07:54 pm Předmět: Re: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak to je zajímavé. Je pravda, že na Meganu při rychlém přidání plynu auto reagovalo okamžitě, ale za mnou byl černý oblak. Teď za sebou nic nevidím, i když zase je to ještě moc nový motor. Takže to zpoždění už beru jako vlastnost a počítám s tím.
Chci se Vás ještě zeptat na jeden postřeh. Ihned po rozjetí - ujetí jen pár metrů se ozve takové klepnutí a zároveň jako bych cítil jemné kopnutí do plynu. Zdá se mi to jako někde pod motorem. Není to brzda, není to zamykání dveří. Stane se to vždycky. Slyšíte to taky?
P.S.
Do galerie jsem přihodil pár fotek. Razz
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
lazak
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 08:37 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
To by teoreticky mohl být klima kompresor jak sepne.
_________________
Grandscenic 1,9DCI 88kW
Grand Scénic fórum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 08:56 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ovšem to klapne vždy, i když není klima zapnutá....
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 01 červen 2008 09:30 am Předmět: MOTOR Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Vše kolem motorů a převodovek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 28 červen 2008 04:01 pm Předmět: Motor 1,5 DCi Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak budu mít první dotaz, snad mi někdo poradí.
Doposud jsem jezdil Meganem II GrandTourem se stejným motorem, jen o výkonu 60 kW. V GrandScenicu je stejný obsah, ale 78 kW. Zarazil mne rozdíl mezi těmito motory a následně jízdními vlastnostmi. Zvuk 78kW je podstatně dízlovější, při pohybu plynu se ozývá svištění (turbo?) které jsem u 60kW nikdy neslyšel.
Další změnou je reakce na přidání plynu - u 60kW auto okamžitě reagovalo, u 78kW chvílí přemýšlí a potom mne zarazí do sedačky. Rapidně to je poznat při puštěné klímě, ale to si vysvětluji převedením výkonu z klímy (omezení) do pohonu. Ale ono to dělá i při vypnuté klímě! Prodlení je nepříjemné hlavně při vjíždění do křižovatky, kdy i půl sekundy je někdy moc. Za měsic jsem najel 5 500 km a už si začínám na tuto vlastnost zvykat, i když nadšený z ní nejsem.
Zatím mám průměrnou spotřebu 5,6 l/100km, smíšený provoz, z části klima. Na 60kW verzi jsem jezdil za 5,1. Scenic je ale těžší a motor výkonnější, tak je jednoznačné, že musí brát více.
Víte někdo, jaký je rozdíl mezi těmito dvěmi motory? Je to jen v nastavení SW, nebo je to jiná konstrukce?
Ještě jedno info - porvé jezdím s šestirychlostní převodovkou a překvapilo mne rozdělení rychlostí. Tak nějak najivně jsem si myslel, že prostě do převodovky jen pověsí šestku a když jsem měl na pětku při 130ti 3000, klesnou zařazením šestky otáčky na cca 2200 a bude klídek. Ale ono to je zpřevodované úplně jinak! Znova jsem se učil řadit - nebylo to nic těžkého Very Happy , ale je to jiné. Při 130 to točí cca 2 800.
Ahoj
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
RaCeK
Založen: 10.6.2008
Příspěvky: 23
Bydliště: Slaný
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 09:34 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ahoj, nejsem zrovna znalec motorů, ale mám 1.5 dCi 74kW - 5 rychlostí. Ty rozjezdy se zapnutou klimatizací mi připadají více než tragické. Mám dojem, že Škoda 120 by mi to při rozjíždění do kopce snadno nandala. Jediný, co trochu pomáhá, je rozjezd na vyšší otáčky motoru, než bez klimy... rád bych znal názory i lidí s 1.9, protože mám dojem, že 74 nebo 88kW není až takový zásadní rozdíl a taky jsou ty 1.9 motory o chlup těžší.
Co se týká převodovek 6st., myslel jsem si, že v 1.5 a 1.9 budou ty samé - je to tak nebo není? Osobně jsem si zkusil Lagunu II a ta měla na 6ku 3000 otáček cca 150-160km/hod a ve 130km/h se valila cca na 2200 otáčkách. U mého 5ti rychlostního Granda mám 3000 otáček zhruba ve 125-130km/h.
_________________
Grand Scénic Alfréd 1.5 dCi 74kW / 2004
Clio II / 1.5 dCi 48kW / 2002
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 10:56 am Předmět: Re: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak s tím rozjezdem s klímou to asi bude všechno stejné. Trvá to chvíli, než to zareaguje, ale potom to zabere parádně. Když třeba jen popojíždím na dvojku a potom chci rychle akcelerovat, je to katastrofa. Párktrát jsem tam raději hodil jedničku, ale to zase málem zastavíš a rozbiješ si čelo o volant. No musí se to přijmout jako vlastnost a naučit se před takovouto akcí protůrovat motor.
Trochu naivně jsem si myslel, že mezi motory 1,5 DCi nebude rozdíl v konstrukci, jen v SW, ale někde jsem čel, že mají jiné kompresní poměry-tak asi bude každý trochu jinak zpracovaný.
Převodovka na Tvém Grandu točí asi stejně jako na Meganu 5rych. - 130 a cca 3000 ot.
Jinak si chrochtám, zase mne po dlouhé době baví jezdit. Tím, že najedu 5tis. měsíčně mne už to ježdění nebavilo. Změnou vozu se to zlepšilo, ale stejně si myslím, že mi to dlouho nevydrží Confused
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Naposledy upravil Frodo dne 29 červen 2008 11:02 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 11:02 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ještě jednu maličkost - Na Meganu GTouru jsem najezdil necelých 170 tis. km. Jezdil jsem na pravidelné garančky po 30 tis. km a nikdy jsem v mezičase nemusel dolévat olej. Dokonce mi za celých 30 tis. neubylo. Jiní si stěžovali na nutnost dolévání, já za celou dobu nic!
Na Scénicu se mi asi po 3000 km na paluce objevila hláška - či spíše grafika "koleček" zobrazující pokles hladiny oleje. To jsem ještě neviděl! Fakt je, že podruhé se to už neobjevilo. Přitom jsem parkoval na rovině - kdybych byl v kopci, tak řeknu, že se olej slil, ale toto? Neřeším to, jen mne to trklo....
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
lazak
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 11:43 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
No na 1.9DCI 88kW nepocituji nějaké cukání nebo ztrátu výkonu při zapnutí klimy, jenom pokud člověk moc poslouchá tak uslyší sepnutí kompresoru.
_________________
Grandscenic 1,9DCI 88kW
Grand Scénic fórum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 29 červen 2008 11:48 am Předmět: sepnutí kompresoru Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak to jsem nepostřehl - ještě se ho učím poslouchat.....
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
Hudy
Založen: 2.6.2008
Příspěvky: 6
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 06:02 am Předmět: Prodleva na dvojku Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
O vikendu jsem se bavil s jednim clovekem co dela ve vyvoji v Brisku a rikal, ze u motoru co splnuji emisni normu EURO3 ridici jednotka nedovoli aby motor zakouril a tomu uzpusobi i rezim spalovani. U starsich aut (a to nejenom u Renaultu) kdyz seslapnes plyn, tak se poradne cerne zahuli a vystartujes. U novyho auta se bohuzel musis smirit s tim ze to chvili trva nez motor zatahne, ale zase vis ze nezakouris. Very Happy Mam 1,9 (85 kW), rok 2004 a pocituju podobny efekt.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 07:54 pm Předmět: Re: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Tak to je zajímavé. Je pravda, že na Meganu při rychlém přidání plynu auto reagovalo okamžitě, ale za mnou byl černý oblak. Teď za sebou nic nevidím, i když zase je to ještě moc nový motor. Takže to zpoždění už beru jako vlastnost a počítám s tím.
Chci se Vás ještě zeptat na jeden postřeh. Ihned po rozjetí - ujetí jen pár metrů se ozve takové klepnutí a zároveň jako bych cítil jemné kopnutí do plynu. Zdá se mi to jako někde pod motorem. Není to brzda, není to zamykání dveří. Stane se to vždycky. Slyšíte to taky?
P.S.
Do galerie jsem přihodil pár fotek. Razz
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
ICQ
lazak
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 08:37 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
To by teoreticky mohl být klima kompresor jak sepne.
_________________
Grandscenic 1,9DCI 88kW
Grand Scénic fórum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
Frodo
Založen: 28.6.2008
Příspěvky: 32
Bydliště: Ostrava
PříspěvekZaslal: 02 červenec 2008 08:56 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ovšem to klapne vždy, i když není klima zapnutá....
_________________
GrandScenic 1,5 DCi, 78kW, Dynamique
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru