EGR ventil
+27
budulajs
petr novy
lantra
Boox
R-ježek
Tony
mrarek
Děda
maky
roman64
berko
Rostini
mistrli
bambinot
medabeda
jaris
jouza83
DV
bodik65
RaCeK
mildaus
MartinLM-SK
hudy
velrybar90
Lazak
svar
xxmirek
31 posters
Strana 2 z 6
Strana 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: EGR ventil
Takže, při cestě na dovolenou se mi cca po 400 km rozsvítila hláška Check emission a rozsvítila kontrolka motoru, po cca 50 km se mi objevila hláška Check injektion, a snížil se drasticky výkon motoru. Tato hláška po cca 10 minutách přemlouvání zhasla a výkon se vyrovnal, přemlouvání proto, že jsem se snažil dojet na parkoviště. Cca po dalších 1000km hláška ceck emission zhasla, ale výkon motoru je stále lehce snížený.
Co mi chytré hlavy poradí, mám to řešit až doma po návratu, nebo raději vyzkoušet služby renault service v Bulharsku Vím, že renault je v Burgasu.
Motor 1.9 85 kw.
Co mi chytré hlavy poradí, mám to řešit až doma po návratu, nebo raději vyzkoušet služby renault service v Bulharsku Vím, že renault je v Burgasu.
Motor 1.9 85 kw.
Děda- Poeet p?íspivku : 136
Location : Prdel světa u Jičína
Registration date : 11. 05. 09
Re: EGR ventil
ja bych tam asi zajel do servisu,maš tam FAP?
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: EGR ventil
No dedo, mě už střídavě, ted už převážně svítí hláška Check emision, a když sem se pokoušel rozdělat egr, tak sem zjistil, že bych musel rozebrat půlku auta, vadí mi tam nějaké chlazení, tak sem se ještě tolik nenaštval abych to rozebral, a auto stále jezdí už asi 20tis.km Koukám, že to máme stejný To víš těm 1,5 se to čistí egr, když v motorovém prostoru okolo toho jejich motorku ke steračům můžeš běhat,tak ať to v pohodě dojedeš domů, myslím si že to dáš bez problémů.. teda pokud to není tryska???? ( mě se nijak poznatelně výkon nesnížil)
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: EGR ventil
Tenhle motor by fap mít neměl, alespon jak zde někdo psal to označení s E.
K tomu snížení výkonu, tak citelný to bylo, když svítili obě hlášky check emission a injection. to bylo jako kdybych táhnul ještě aspon dalších deset tun.
potom to bylo trochu línější, ale předjíždět se s tím dalo, no a od té doby šla spotřeba rapidně nahoru z 5,6 na 6,6 a to si myslím je dost.
No řešil jsem to s domácím, ten má granda jako taxika, tak prý se mnou do servisu zajede.
K tomu snížení výkonu, tak citelný to bylo, když svítili obě hlášky check emission a injection. to bylo jako kdybych táhnul ještě aspon dalších deset tun.
potom to bylo trochu línější, ale předjíždět se s tím dalo, no a od té doby šla spotřeba rapidně nahoru z 5,6 na 6,6 a to si myslím je dost.
No řešil jsem to s domácím, ten má granda jako taxika, tak prý se mnou do servisu zajede.
Děda- Poeet p?íspivku : 136
Location : Prdel světa u Jičína
Registration date : 11. 05. 09
Re: EGR ventil
tak jak to dopadlo?
berko- Poeet p?íspivku : 695
Location : Mohelno
Registration date : 02. 09. 08
Re: EGR ventil
No zatím nijak, byl jsem s tím v Neseberu, to je dohromady cca 120km a dnes ve Varně to je dohromady 320km a hláška se nerozsvítila. Tahle cesta si myslím to otestovala dostatečně bo rozjezdů a brždění a kopců a skopců bylo celou cestu hafo. V renaultu v Burgasu mi řekli, že podle chyb v paměti je špatný čidlo ventilu EGR a zůstal otevřený EGR ventil, ale že ho většinou stačí jen vyčistit. Ale nebudou se mi v tom hrabat,protože prý ta hláška zrovna nesvítila, protože je prej nějakej servis v CZ zjebal, že dělali to co neměli, že to auto tenkrát měli poslat do čech. Ono to podle BG ceníku u nich vychází cca o třetinu levnějc než v cz. Např ta diagnostika stála 10leva, což je cca 140kč.
Děda- Poeet p?íspivku : 136
Location : Prdel světa u Jičína
Registration date : 11. 05. 09
Re: EGR ventil
kopat trochu toto téma...
zavřel přívod plynu do EGR. Ventil pracuje "normálně", ale ne ve výfukových plynech. je čistý, protože plyny neletí do toho.
PLUS:
- Nižší spotřeba paliva 0,5 l/100
- Mnohem lepší dynamika motoru
- Neuvolňuje tolik černý kouř z výfuku. jen nepatrně, když je stisknuto akcelerátor rychle
MINUS: - Já nevím, nevidím
Nebojte se, abyste ho zavřeli!
Omlouvám se - píšu se překladatel
zavřel přívod plynu do EGR. Ventil pracuje "normálně", ale ne ve výfukových plynech. je čistý, protože plyny neletí do toho.
PLUS:
- Nižší spotřeba paliva 0,5 l/100
- Mnohem lepší dynamika motoru
- Neuvolňuje tolik černý kouř z výfuku. jen nepatrně, když je stisknuto akcelerátor rychle
MINUS: - Já nevím, nevidím
Nebojte se, abyste ho zavřeli!
Omlouvám se - píšu se překladatel
mrarek- Poeet p?íspivku : 38
Location : Polska
Registration date : 06. 08. 12
Re: EGR ventil
Kde máš uzavřený přívod do EGR?mrarek napsal:kopat trochu toto téma...
zavřel přívod plynu do EGR. Ventil pracuje "normálně", ale ne ve výfukových plynech. je čistý, protože plyny neletí do toho.
PLUS:
- Nižší spotřeba paliva 0,5 l/100
- Mnohem lepší dynamika motoru
- Neuvolňuje tolik černý kouř z výfuku. jen nepatrně, když je stisknuto akcelerátor rychle
MINUS: - Já nevím, nevidím
Nebojte se, abyste ho zavřeli!
Omlouvám se - píšu se překladatel
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: EGR ventil
1) Vzal jsem vlnitou trubku
2) ve středu kruhu dal, nerezová ocel (2 mm)
3) pájení kolem, přesně, pevně!
4) je stejná na druhé straně
to je vše
je důležité vložit hadičku zpátky!
Chápete?
2) ve středu kruhu dal, nerezová ocel (2 mm)
3) pájení kolem, přesně, pevně!
4) je stejná na druhé straně
to je vše
je důležité vložit hadičku zpátky!
Chápete?
mrarek- Poeet p?íspivku : 38
Location : Polska
Registration date : 06. 08. 12
Re: EGR ventil
Díky za upřesnění
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: EGR ventil
Upozornění! není svařované. To je pájení. Ve středu trubky
mrarek- Poeet p?íspivku : 38
Location : Polska
Registration date : 06. 08. 12
Re: EGR ventil
Máš to tam psanýmrarek napsal:
3) pájení kolem, přesně, pevně!
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: EGR ventil
ČAU tak taky mi přestal fungovat erg ventil rozložil jsem ho a na těsnění je díra ,ale vypadá jako by tam měla být. Má nebo nemá tam být ta díra pak by to ,ale foukalo vedle
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img46/2796/cimg2455.jpg
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img547/7753/cimg2449.jpg
a aby toho nebylo málo upadl mi i při jízdě i spojovací koleno k výfuku a erg ventilu tak se mi ho snad podaří plynem zavařit.
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img213/7936/cimg2458f.jpg
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img12/3661/cimg2459q.jpg
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img46/2796/cimg2455.jpg
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img547/7753/cimg2449.jpg
a aby toho nebylo málo upadl mi i při jízdě i spojovací koleno k výfuku a erg ventilu tak se mi ho snad podaří plynem zavařit.
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img213/7936/cimg2458f.jpg
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img12/3661/cimg2459q.jpg
Tony- Poeet p?íspivku : 13
Registration date : 07. 07. 10
Re: EGR ventil
27.09.2013
Zdar chlapi, je možné abych měl jiný motor než co tady všichni popisujete? Mám podle papírů 1.9 Dci, 92KW, r.v.2006, F9Q E8 a na motoru mám vyraženo F14 E8. A EGR ventil mám jinde než co tady všichni popisujete, jestli půjde odkaz tak jsem to nafotil. Jinak mám čerstvě po STK a emisích a mechanik mi říkal, že mám auto pořádně projet na dálnici a na nižší rychl.stupeň až do omezovače. Moc se mi to nechtělo ale na 2. 90km/h několikrát zasebou a auto je živější a má lepší tah, myslíte, že se uvolnily saze z EGR ventilu a vypálil se FAP? Žádná hláška neproběhla a za autem nebyl žádný dým. Přemýšlím o zaslepení EGR ventilu - potrubí k němu. Jaký máte na to názor? Díky a ahoj Ruda.
PS: snad to půjde prohlédnout.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/405/wkkm.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/40/olkb.JPG/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/90/02sp.jpg/
Zdar chlapi, je možné abych měl jiný motor než co tady všichni popisujete? Mám podle papírů 1.9 Dci, 92KW, r.v.2006, F9Q E8 a na motoru mám vyraženo F14 E8. A EGR ventil mám jinde než co tady všichni popisujete, jestli půjde odkaz tak jsem to nafotil. Jinak mám čerstvě po STK a emisích a mechanik mi říkal, že mám auto pořádně projet na dálnici a na nižší rychl.stupeň až do omezovače. Moc se mi to nechtělo ale na 2. 90km/h několikrát zasebou a auto je živější a má lepší tah, myslíte, že se uvolnily saze z EGR ventilu a vypálil se FAP? Žádná hláška neproběhla a za autem nebyl žádný dým. Přemýšlím o zaslepení EGR ventilu - potrubí k němu. Jaký máte na to názor? Díky a ahoj Ruda.
PS: snad to půjde prohlédnout.
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/405/wkkm.jpg/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/40/olkb.JPG/
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/90/02sp.jpg/
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: EGR ventil
Zdarec hoši, koukám, že máme pomalu každej jinej typ Egr ventilu, já sem ho konečně vyčistil, promazal, a teď se ho chystám vyměnit, ale... určitě ho chci zaslepit, mám připravený nerez plech tl.1mm., a teď se ptám zaslepit ho z obou stran??? nebo jen z jedné ( jde mi o to aby se do něj necpaly žádný srágory... ani od výfuku ani ze strany sání???) Kudy do něj jdou spaliny - přes ten vodou chlazenej element, nebo přes tu pancer trubku do toho hliníkovýho tělesa před tím elektro magnetem??? Jo a ještě když ze stávajícího egru odpojím ten kabelový konektor a nasadím ho na ten novej ( novej pro mě jinak je z vrakáče!!) jak poznám,. že pracuje a není také špatný???? Bude se otevirat a zavírat, nebo nějak reagovat na chod motoru v různých otáčkách??? abych ten stáívající nevyndal a nezjistil, že je ten z vrakáče taky v limbu??? Za názory díkes
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: EGR ventil
Zdar Maky, taky jsem nad tím přemýšlel. V chytré knize Jak na to? je popsaný dvojí způsob vedení, 1. bez chladiče spalin a 2. s chladičem co máme my. Tak nevím. Jelikož jsem bez dílny a možnosti kutit, tak jsem si záslepku pořídil na ebay. Jako vždy když tam nakupuji, objednal jsem díl na mé auto ale asi zase blbě a došla mi záslepka velikosti na tu větší trubku co je od chladiče vzduch. zkoušel jsem ji upravit na tu menší ale nerez je pevná a po zlikvidování jsem to vzdal. Pak jsem našel na ebay záslepku i na tu tenčí trubku a ta by měla pasovat - podle obrázku prodejce. Tak jsem v pořadí na odpověď jestli stačí zaslepit jen tu menší nebo i tu větší trubku co vede od chladiče vzduchu. Jo a koukal jsem pod autem jestli by šlo zaslepit výfukovou tenkou trubku přímo u vývodu hned na začátku a není tam přístup. To tak rozebrat půl auta.
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: EGR ventil
Na straně do sání ba se tam nemělo nic dostat, proto ucpávka jenom od výfuku. Pokud si ho chceš opečovávat, tak i druhou stranu
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: EGR ventil
No syncí, egr chci zaslepit z obou stran, páč mě vyděsilo, jak mám ten ventil od saliho, že je na tom dílu chlazeném vodou zanešen ( lepší výraz zasrán!! ale to je neslušné!!!omluva) , takou černou mazlavou břečkou, až do ucpání!!!, zatímco na té straně zřejmě přívodu spalin je to jen trochu zakouřené od karbónu, proto mám obavy zda se tam ještě necpou nějaké mastné potvory ze strany sání motoru????, nebo, že by se tím vodním chlazením ty mastnoty za ventilem usazovali na těch mřížkách????
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: EGR ventil
Když zaboříš prst do sání, pokaždý ho budeš mít lehce mastný. Odvětrání klikové skříně udělá svoje. U EGR ještě navíc působí víc tepla.
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: EGR ventil
Zdarec syncí...tak jsem dnes vyrobil z nerezu záslepku na ten ovál přívodu spalin do egru a také do toho spoje mezi těleso egru a ten vodní chladič. A uvidím až rozeberu ten můj egr z auta tak se rozhodnu zda nezaslepím přímo tu vrapovanou hadici na přípoji k sání ??? On totiž jak mám ten starej egr od saliho, tak je komplet, ale já koupil ten egr bez toho chladícího kusu. Tak, že kdybych to musel rozebrat a vyndat celý, tak zaslepím ( zaletuju tu vrapku od sání také!) , když se to nebude muset vyndavat celý tak to zaslepím v tom přechodu! Zdarec o víkendu jdu do toho!!! a při té příležitosti vyměním i žhavičky!!! tož zduř!!!
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: EGR ventil
Ahoj Maky, nějak jsem tomu neporozuměl. Budeš tedy zaslepovat i tu větší rouru od chladiče sání? Nebude s tím nějaký problém? Jako třeba že by byl velký tlak v tom chladiči a ten se pak tlakem roztrhnul? Já dnes večer s čelovkou na čele zaslepil tu menší rouru od výfuku přímo u EGRu a po nastartování a krátkém projetí mám zatím zjištěno, že motor se tolik netřese, auto je klidnější. Nevím jestli je to jen rádoby chtěný vjem nebo skutečnost, nebyl čas více otestovat. Zítra snad bude víc času a projedu to pořádně. Jen ještě jeden poznatek, auto se rychleji zahřeje. Měl jsem chvilku nastartováno cca 5 min. a zkoumal jestli někde není netěsnost a pak udělal kolečko kolem bloku a teplota šla celkem brzy na druhou čárku. Jindy to trvalo déle. Je to možné nebo opět hlava si vnucuje myšlenku výhod? Měj se a ať se dílo zdaří
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: EGR ventil
Proboha Rudo, špatně si to pochopil, na egru ( na tom hliníkovým tělese) jsou po vyndání 3 otvory, na jednom je ta vrapovaná ( harmonika) nerezová trubka od výfuku ( tu jsi asi včera zaslepil). pak je tam ten elektro ventil, a nakonec vývod spalin z egru do sání ale ten my máme přes takovou nerezovou kostku která je vodou chlazená a odtud to zase jde přes druhou vrapovanou trubku do sání, a tu já chci taky zaslepit??? aby se tam necpaly srágory ze sání které pochází z odvětrání klikové skříně. Vemu foťák a něco zkusím nafotit??? ale jak to půjde s rukama až po uši zalemtanejma od šmíru, tak tone tuším?????
maky- Poeet p?íspivku : 2595
Age : 73
Location : Lysá nad Labem
Registration date : 21. 01. 10
Re: EGR ventil
Zdar Maky, tak jsem dnes udělal zkušební jízdu po městě a po cca 4km jízdy mi klesnl výkon, auto začalo být jakoby zadušené a předcházela tomu hláška check injection a servis. Naštěstí né STOP tak jsem dojel na parkoviště, vyndal záslepku ( cca 3minuty) a zkusil a hláška zmizela a auto jede fajně. Asi bude ještě nějaký fígl. Musím odpojit konektor od EGRu? To jsem už nedělal, začalo pršet. Tak jsem zvědav na další pokus. Máš Maky nějaký nápad co s tím? Zdar a sílu:121:
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Re: EGR ventil
Zdar Maky,tak mi to nedalo a ještě večer šel k autu a zaslepil EGR a odpojil konektor a bylo hotovo. Šel jsem to projet na delší trasu a vše v pohodě bez hlášky a bez nějakých problémù. Jak to,že PP nic nepoznà když je to elektronicky řízeno? Konektor jsem zlepil páskou aby se nezanesl bincem a upevnil drátem k EGRu. Budu sledovat změny a průběžně informovat. Zdárek a hodně štěstí. Ruda
R-ježek- Poeet p?íspivku : 367
Age : 43
Location : Bruntál - Praha
Registration date : 30. 11. 11
Strana 2 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 2 z 6
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|