EGR ventil
+27
budulajs
petr novy
lantra
Boox
R-ježek
Tony
mrarek
Děda
maky
roman64
berko
Rostini
mistrli
bambinot
medabeda
jaris
jouza83
DV
bodik65
RaCeK
mildaus
MartinLM-SK
hudy
velrybar90
Lazak
svar
xxmirek
31 posters
Strana 1 z 6
Strana 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
EGR ventil
mám problém EGR - asi EGR ventil, asi 3 týdny se mi po startu objeví hláška "check emision" někdy se stane , že po čase tato hláška na chvíli zmizí. Jsou dny kdy tato hláška svítí po celou dobu jízdy. Máte někdo podobnou zkušenost? Je nutná výměna tohoto ventilu?
Re: EGR ventil
Stačí ve většině případů vytáhnout a vyčistit. Je to docela zážitek a chce to mít 4x zalamovací ruky. Přeju příjemné zážitky
svar- Poeet p?íspivku : 2608
Age : 58
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: EGR ventil
Lazak napsal:Tuším, že něco podobného řešil Hudy, ale nebylo to EGR, ale snad žhavící svíčka.
Díky, mrknu i na ni - to mně nenapadlo, začnu tímto, je to jednodušší než se pouštět do ventilu.
Re: EGR ventil
při odchodu žhavící svíčky do věčných lovišť se objeví hláška "check injection"
zanešený egr by byl poznat na výkonu a spotřebě. tipnul bych si na zoxidovaný kontakt.
zanešený egr by byl poznat na výkonu a spotřebě. tipnul bych si na zoxidovaný kontakt.
velrybar90- Poeet p?íspivku : 56
Registration date : 31. 07. 08
Re: EGR ventil
velrybar90 napsal:při odchodu žhavící svíčky do věčných lovišť se objeví hláška "check injection"
zanešený egr by byl poznat na výkonu a spotřebě. tipnul bych si na zoxidovaný kontakt.
Díky za radu, ale mě se objevuje hláška " check emission". Zajímavé ale je, že výkon je pořád stejný jako když se hláška neobjevuje. Spotřebu mám dle počítače cca 6,5 l, a z výfuku nejde žádný barevný kouř. Takže jednoduše řečeno, auto se chová zcela normálně, jen ta hláška na displeji....
díky za radu xxmirek
Re: EGR ventil
jak říkám, asi ten kontakt. nejjedndušší bude zajet na diagnstiku do renaultu, cca 500 až 600 za diagnostiku.
velrybar90- Poeet p?íspivku : 56
Registration date : 31. 07. 08
Re: EGR ventil
Zdravím všechny na fóru,
díky za odpovědi xxmirek
ještě znovu se vracím k mému problému s hláškou na displeji. Záhada pokračuje dále, celý tento týden co jsem jezdil, se mi ani jednou zmíněná hláška neobjevila. Takže opravdu nevím co si mám o mé "závadě " myslet. Volal jsem do servisu, je nutné auto přistavit, hláška se smaže, vadný díl, dle technika by se mohlo jednat o ventil, vymění. Když jsem s technikem mluvil, ani on nedokázal s určitostí říci pravděpodobnou příčinu problému. byl jsem s autem u známého, který má počítač i s kabelem a programem pro Renault. Auto jsme napíchli na servisní zásuvku. V položkách chyb se závada projevuje jako chyba s označením " 0486". Pro mě jako laika to nic neříká. Ptal jsem se v Renaultu co by to bylo za problém. Technik mi řekl ať auto přivezu. Prý tu chybu musí vidět. Na otázku jestli zná dle číselného označení chybu, mi řekl že nezná. Pokud tedy někdo z vás kteří na fórum chodíte, máte možnost dle číselného označení poznat o jakou chybu jde, dejte mi přes fórum vědět.
díky za odpovědi xxmirek
Re: EGR ventil
hudy napsal:chyba 486 by mela byt podle tabulky poruch opravdu chyba obvodu snímače polohy EGR.
Díky za odpověď. Jen se tedy potvrdila teorie a odhad servisáka. Asi se pokusím mrknout na ten problém sám. Pokud ale zjistím že závada bude nad moje síly, skončím asi u odborníků.
xxmirek
Re: EGR ventil
Zdravím všechny kteří se mi snažili pomoci s chybou která se mi objevovala na displeji po nastartování auta. Jednalo se o chybu která hlásila že mám překontrolovat emise. Je záhadou, ale stalo se to co jsem sice chtěl, zmizela hláška, ale nevím jaká byla příčina odstranění této chyby. Nevím tedy, co jsem dělal při objevování hlášky špatně že teď se toto hlášení ztratilo, nebo co bylo hlavní příčinou. Teď mám ale zase obavy, jestli se tato hláška neobjeví opět. Má z vás někdo již takou zkušenost o objevování tkovéto hlášky ????( nebo jsem jediný komu se toto hlášení objevuje ???)
xxmirek
xxmirek
Re: EGR ventil
čo na to poviete ?
https://www.youtube.com/watch?v=xJEodeS7CxI
Podľa toho čo som videl, ten maník zaslepil prívod spalín do ERG ventilu. EGR ventil si myslí, že pracuje tak ako má, ale žiadne spaliny z výfuku ho nezanášajú.
https://www.youtube.com/watch?v=xJEodeS7CxI
Podľa toho čo som videl, ten maník zaslepil prívod spalín do ERG ventilu. EGR ventil si myslí, že pracuje tak ako má, ale žiadne spaliny z výfuku ho nezanášajú.
MartinLM-SK- Poeet p?íspivku : 189
Registration date : 05. 11. 08
Re: EGR ventil
Rozhodně nejsi jediný komu se to objevuje ... já jsem řešil stejný problém před půl rokem ... dokonce jsem byl v servisu na diagnostice ... prý je to složitější problém se žhavením ... nechal jsem vyměnit žhavičky a je po problému ... tady jsem sehnal víc informací než v servisu renaultxxmirek napsal:Zdravím všechny kteří se mi snažili pomoci s chybou která se mi objevovala na displeji po nastartování auta. Jednalo se o chybu která hlásila že mám překontrolovat emise. Je záhadou, ale stalo se to co jsem sice chtěl, zmizela hláška, ale nevím jaká byla příčina odstranění této chyby. Nevím tedy, co jsem dělal při objevování hlášky špatně že teď se toto hlášení ztratilo, nebo co bylo hlavní příčinou. Teď mám ale zase obavy, jestli se tato hláška neobjeví opět. Má z vás někdo již takou zkušenost o objevování tkovéto hlášky ????( nebo jsem jediný komu se toto hlášení objevuje ???)
xxmirek
mildaus- Poeet p?íspivku : 68
Location : Kralupy nad Vltavou
Registration date : 21. 08. 08
Re: EGR ventil
mildaus napsal:Rozhodně nejsi jediný komu se to objevuje ... já jsem řešil stejný problém před půl rokem ... dokonce jsem byl v servisu na diagnostice ... prý je to složitější problém se žhavením ... nechal jsem vyměnit žhavičky a je po problému ... tady jsem sehnal víc informací než v servisu renaultxxmirek napsal:Zdravím všechny kteří se mi snažili pomoci s chybou která se mi objevovala na displeji po nastartování auta. Jednalo se o chybu která hlásila že mám překontrolovat emise. Je záhadou, ale stalo se to co jsem sice chtěl, zmizela hláška, ale nevím jaká byla příčina odstranění této chyby. Nevím tedy, co jsem dělal při objevování hlášky špatně že teď se toto hlášení ztratilo, nebo co bylo hlavní příčinou. Teď mám ale zase obavy, jestli se tato hláška neobjeví opět. Má z vás někdo již takou zkušenost o objevování tkovéto hlášky ????( nebo jsem jediný komu se toto hlášení objevuje ???)
xxmirek
Díky za zprávu. Mě se ale ta hláška přestala již na dobu cca 2 měsíců objevovat. Ale Tvůj poznatek se žhavičky si nechám jako trumf, v případě že by se chyba objevila opět. Minulý víkend jsem byl na horách, měl jsem obavu za startování, jelikož venkovní teplota byla minus 10 stupňů. Ale start byl bez problému. Takže si myslím, že žhaviče jsou dobré. No uvidím, pokud se hláška opět objeví, budou to asi v první fázi žhaviče, které vyměním. Ještě jednou díky za poznatek.
xxmirek
EGR
Ahoj všichni. Protože se mi hláška průběžně zobrazuje a mizí, žhavící svíčky jsem vyměnil a žádná změna. Teď jsem ale narazil u nás ve Slaným na maníka, kterej by mi měl umět pomoci. Pokud prý nechci měnit EGR ventil, je možné ho vyřadit. Nejde to prý fyzickým odpojením, ale softwarovým. Takže si nahrál můj SW k sobě a upravil tak, aby EGR ventil byl úplně obcházen. Zatím jsem se k němu na nahrání upraveného nedostal, ale pak poreferuju jak to dopadlo. Taky mi bude zajímat vliv na emise, ale protože mi v lednu stejně čeká STK, budu to vědět brzy
RaCeK- Poeet p?íspivku : 12
Registration date : 28. 07. 08
Re: EGR ventil
RaCeK napsal:Ahoj všichni. Protože se mi hláška průběžně zobrazuje a mizí, žhavící svíčky jsem vyměnil a žádná změna. Teď jsem ale narazil u nás ve Slaným na maníka, kterej by mi měl umět pomoci. Pokud prý nechci měnit EGR ventil, je možné ho vyřadit. Nejde to prý fyzickým odpojením, ale softwarovým. Takže si nahrál můj SW k sobě a upravil tak, aby EGR ventil byl úplně obcházen. Zatím jsem se k němu na nahrání upraveného nedostal, ale pak poreferuju jak to dopadlo. Taky mi bude zajímat vliv na emise, ale protože mi v lednu stejně čeká STK, budu to vědět brzy
Ahoj, vidím, že tento problém,myšleno s hláškou, se stává dosti častou závadou u našich vozů. Jen by mě zajímalo, jestli podobný problém je u jiných typů Renaultů, nebo jestli je to jen doména Sceniků ........ Má někdo možnost takovou informaci někde získat ?
xxmirek
EGR ventil
Zdravím všechny Granďáky,mohl by nováček na tomto fóru požádat o radu? Vyměnil jsem Scénica I za Granda,1,9dci,88kW,r.v.2004. Asi po měsíci se mi ukázali hlášky
"abgassystem defekt a einspritszung prüfen".Tak jsem zabrousil do značkového servisu na diagnostiku a tam mi oznámili tyto poruchy:
DF 012-napájecí napětí č.2 snímačů
DF 097-obvod snímače vačkového hřídele
DF 209-obvod snímače polohy ventilu EGR
Že by tyto snímače neměli napětí? EGR jsem se snažil vyčistit sprayem z www.top-oil.cz.Je tam i manuál jak použít,jen nevím,s tím snímačem vačkového hřídele.Díky Všem za sebemenší radu.
"abgassystem defekt a einspritszung prüfen".Tak jsem zabrousil do značkového servisu na diagnostiku a tam mi oznámili tyto poruchy:
DF 012-napájecí napětí č.2 snímačů
DF 097-obvod snímače vačkového hřídele
DF 209-obvod snímače polohy ventilu EGR
Že by tyto snímače neměli napětí? EGR jsem se snažil vyčistit sprayem z www.top-oil.cz.Je tam i manuál jak použít,jen nevím,s tím snímačem vačkového hřídele.Díky Všem za sebemenší radu.
bodik65- Poeet p?íspivku : 3
Registration date : 12. 11. 08
Ventil EGR
Stejný problém jsem měl i já, motor běžel na poloviční výkon, vymontovál jsem EGR ventil (strašný přístup a ventil nešel vyndat) musel jsem jej demontovat i s domečkem, vyčistil jej, ale problém se druhý den opakoval. Grandika jsem dal do servisu, tam diagnostikovali, že je to skutečně EGR ventil, tak jsem jej nechal vyměnit. Nyní auto jede jak vítr a spotřeba klesla cca o 0,5 l.
Oprava stála 7 000,- Kč.
Oprava stála 7 000,- Kč.
DV- Poeet p?íspivku : 31
Registration date : 17. 03. 09
Re: EGR ventil
)DV napsal:Stejný problém jsem měl i já, motor běžel na poloviční výkon, vymontovál jsem EGR ventil (strašný přístup a ventil nešel vyndat) musel jsem jej demontovat i s domečkem, vyčistil jej, ale problém se druhý den opakoval. Grandika jsem dal do servisu, tam diagnostikovali, že je to skutečně EGR ventil, tak jsem jej nechal vyměnit. Nyní auto jede jak vítr a spotřeba klesla cca o 0,5 l.
Oprava stála 7 000,- Kč.
Zdravím,mě se toto stalo na meganovi 1,9dci,technik jej vymontoval,vyčistil a dal zpět,říkal že je to naftou,tím jak přidávají do nafty biosložky.pro předejití tohoto problému prodávají přímo v renaultu aditivum stojí cca 260kč a je to na 500l nafty
jouza83- Poeet p?íspivku : 1
Age : 40
Location : Hranice,Olomoucký kraj
Registration date : 13. 04. 09
Re: EGR ventil
Objavila sa mi hláška palubného PC ABGASSYTEM DEFEKT. Voľne preložené ako chyba výfukového systému, alebo chybné emisie.
Hláška sa objavovala len občas a potom sama zhasla no postupom času sa objavuje čoraz častejšie. Na výkone ani spotrebe sa nič nezmenilo, auto chodí stále super. Kúpil som spray na čistenie EGR ventilov a chcem ho vyčistiť, nakoľko si myslím, že on je príčinou uvedenej chyby.
Chcem sa Vás preto opýtať, mal už niekto z Vás tento ventil skutočne vymontovaný z motora 1,9 dCi, 88kW, F9Q? Tzn. podľa obrázku časť 1 z časti 4?
Lebo podĺa servisného manuálu citujem: "Nikdy nedemontujte elektromagneticky ventil recirkulace výfukových plynov z modulu"
Ďakujem.
Hláška sa objavovala len občas a potom sama zhasla no postupom času sa objavuje čoraz častejšie. Na výkone ani spotrebe sa nič nezmenilo, auto chodí stále super. Kúpil som spray na čistenie EGR ventilov a chcem ho vyčistiť, nakoľko si myslím, že on je príčinou uvedenej chyby.
Chcem sa Vás preto opýtať, mal už niekto z Vás tento ventil skutočne vymontovaný z motora 1,9 dCi, 88kW, F9Q? Tzn. podľa obrázku časť 1 z časti 4?
Lebo podĺa servisného manuálu citujem: "Nikdy nedemontujte elektromagneticky ventil recirkulace výfukových plynov z modulu"
Ďakujem.
MartinLM-SK- Poeet p?íspivku : 189
Registration date : 05. 11. 08
EGR ventil
Nevím zda se jedná o poruchu EGR ventilu. Mě počítač hlásil INJECTION DEFAILLANTE. Motor mám 1,9 Dci 88 kW, EGR ventil jsem měl vymontovaný, alu na vozidle je jiný než na obrázku. Demontovat jde velmi špatně, je zapotřebí specielní klíč.
Já jsem měl vadný elektroventil. Vlastní mechanické ventily nebyly moc zanešeny, ale musel jsem jej i s domečkem namočit do petroleje, aby šel vyndat. Při diagnostice v RENAULTU to hlásilo závadu DF619 - EGR ventil je zablokován v otevřeném stavu. Když se demontuje poprvé, tak je to problém, teď jej mám vymontovaný a zamontovaný cca za 1 hod včetně zakrytování motoru.
Já jsem měl vadný elektroventil. Vlastní mechanické ventily nebyly moc zanešeny, ale musel jsem jej i s domečkem namočit do petroleje, aby šel vyndat. Při diagnostice v RENAULTU to hlásilo závadu DF619 - EGR ventil je zablokován v otevřeném stavu. Když se demontuje poprvé, tak je to problém, teď jej mám vymontovaný a zamontovaný cca za 1 hod včetně zakrytování motoru.
DV- Poeet p?íspivku : 31
Registration date : 17. 03. 09
EGR ventil
Ahojky Grandíci,
u mě porucha stále trvá,popsaná výše.Zkoušel jsem EGR vyčistit sprayem dvakrát,nejdříve za mezichladičem a potom i před turbem přes celé sání.Ale stejně se to nezlepšilo,potom jsem dostal tento návod:rozjed na jedna,potom za dvě a držet na maximálních otáčkách tak 500 metrů,uvolnit plyn a nechat auto tlačit na rychlost dvojky,zastavit a vypnout motor,po té nastartovat a mělo by to být v pořádku,má se tak vyčistit EGR i turbo.U mě to nepomohlo,tak se chystám na EGR,ale nějak z toho mám obavy.Taky jsem si přečetl v návodu,že se nesmí vyndavat EGR.Navíc má být ventil chlazen kapalinou,jak jste vyřešili toto?Já má motor 1,9 dCi,88 kW, F9Q 812.Můžeš dát malinký návod jak na to? Díky
u mě porucha stále trvá,popsaná výše.Zkoušel jsem EGR vyčistit sprayem dvakrát,nejdříve za mezichladičem a potom i před turbem přes celé sání.Ale stejně se to nezlepšilo,potom jsem dostal tento návod:rozjed na jedna,potom za dvě a držet na maximálních otáčkách tak 500 metrů,uvolnit plyn a nechat auto tlačit na rychlost dvojky,zastavit a vypnout motor,po té nastartovat a mělo by to být v pořádku,má se tak vyčistit EGR i turbo.U mě to nepomohlo,tak se chystám na EGR,ale nějak z toho mám obavy.Taky jsem si přečetl v návodu,že se nesmí vyndavat EGR.Navíc má být ventil chlazen kapalinou,jak jste vyřešili toto?Já má motor 1,9 dCi,88 kW, F9Q 812.Můžeš dát malinký návod jak na to? Díky
bodik65- Poeet p?íspivku : 3
Registration date : 12. 11. 08
EGR ventil
¨Dobrý den,
aby byl přístup k EGR ventilu, musí se demontovat plast pod oknem, demontovat stěrače komplet s motorkem, následně krycí plech pod oknem a již je přístup k EGR ventilu. Odpojit konektorek ventilu, demontovat elektroventil EGR (3 nymbus šrouby) a za el. ventilem je v domečku mechanický ventil. S tím je problém vymontovat jej, bývá v domečku zapečený a proto jsem musel demontovat domeček (4 nybus šrouby a v zadní části 2 šruby od trubky k turbu). Trubka od turba se troch odkloní a domeček jde vyndat. Pro vytočení nymbus šroubů je zapotřebí dlouhý nymbus klíč (tuším že je to 6 mm) se zakulaceným koncem. Popisuji postup u motoru F9Q. U motoru F9K a K9K je to jinak. Vaše vyobrazení je z motoru F9K.
aby byl přístup k EGR ventilu, musí se demontovat plast pod oknem, demontovat stěrače komplet s motorkem, následně krycí plech pod oknem a již je přístup k EGR ventilu. Odpojit konektorek ventilu, demontovat elektroventil EGR (3 nymbus šrouby) a za el. ventilem je v domečku mechanický ventil. S tím je problém vymontovat jej, bývá v domečku zapečený a proto jsem musel demontovat domeček (4 nybus šrouby a v zadní části 2 šruby od trubky k turbu). Trubka od turba se troch odkloní a domeček jde vyndat. Pro vytočení nymbus šroubů je zapotřebí dlouhý nymbus klíč (tuším že je to 6 mm) se zakulaceným koncem. Popisuji postup u motoru F9Q. U motoru F9K a K9K je to jinak. Vaše vyobrazení je z motoru F9K.
DV- Poeet p?íspivku : 31
Registration date : 17. 03. 09
Strana 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 1 z 6
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|