baterie
+32
Karlučo
mack3
kris
petr novy
maky
mistrli
PRADedaR
R-ježek
jirkaol
Popenec
Ruda
berko
placi414
edgu1
RGS
budulajs
popík
lenin2001
mkb
Lazak
nera738
Koci
hudy
MartinLM-SK
sali
jaris
svar
Grandík
d2d
palladin
vecino
mildaus
36 posters
Strana 1 z 5
Strana 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
baterie
Vážení, mrzne už druhý týden a můj Renda začíná žhavit čím dál déle ...(jezdím jen pusky asi 5km do práce a pak stojí celej den na mrazu)
chci být připraven a proto se chci zeptat ...máte nějaké zkušenosti z výměnou baterky .....popř. radu jakou koupit ... mám 1,9dci88kw ...díky m
chci být připraven a proto se chci zeptat ...máte nějaké zkušenosti z výměnou baterky .....popř. radu jakou koupit ... mám 1,9dci88kw ...díky m
mildaus- Poeet p?íspivku : 68
Location : Kralupy nad Vltavou
Registration date : 21. 08. 08
Re: baterie
Třeba by jen stačilo, aby jsi ho projel na delší vzdálenost. Dobít baterku trvá nějakou dobu a pří 5km cestě to určitě nebude to pravé ořechové.
vecino- Poeet p?íspivku : 170
Location : Hradec Králové
Registration date : 24. 03. 09
Re: baterie
Ja mám po vzoru svojho brata sadu náradia (z Bauma.. takú malú sadu cca 600Sk, zmestí sa do schránky v kufri, sú tam nastavce na skrutky-normál, krížové,hviezdicové...+ gola do 14, či 16) To mi bohate stačí na základ. Akurát na štedrý deň som menil žiarovku u vodiča. Najlepší prístup tam bol cez baterku, tak išla von.
Osobne by som doporučil, pri výmene pozrieť aj žiarovku vodiča (či nieje tmavá banka žiarovky) aby si nemal zbytočnú robotu. Po výmene samozrejme kód rádia a okná.
Ja mám batériu zn. Exide Excell EX17, je bezúdržbová, nemala by ani vytiecť po prevrátení, je to tá s s "magickým okom". Tu je jej popis - napětí: 12 V, Baterie - kapacita: 71 Ah, test za studena dle EN: 670 A, délka: 278 mm, sirka 1: 175 mm, vyska: 175 mm, Řazení pólů: 0, druh zásuvky: EN, Spodní provedení: B13.
Osobne by som doporučil, pri výmene pozrieť aj žiarovku vodiča (či nieje tmavá banka žiarovky) aby si nemal zbytočnú robotu. Po výmene samozrejme kód rádia a okná.
Ja mám batériu zn. Exide Excell EX17, je bezúdržbová, nemala by ani vytiecť po prevrátení, je to tá s s "magickým okom". Tu je jej popis - napětí: 12 V, Baterie - kapacita: 71 Ah, test za studena dle EN: 670 A, délka: 278 mm, sirka 1: 175 mm, vyska: 175 mm, Řazení pólů: 0, druh zásuvky: EN, Spodní provedení: B13.
palladin- Poeet p?íspivku : 161
Location : Prievidza
Registration date : 11. 08. 09
Re: baterie
Tobe tam takova baterka vesla. Ja tam mam 64Ah 640A ta je siroka 24cm. vadily mi tam pojistky a nejake rele to jsou ty 4cm o co je sirsi Ta 70Ah
d2d- Poeet p?íspivku : 35
Age : 45
Location : Frýdek-Místek
Registration date : 03. 09. 09
Re: baterie
Jasne že vošla. Mám ju ešte z I. scénika... Pozrel som to a mám tam medzeru cca 6-8 mm na zadnej strane.
palladin- Poeet p?íspivku : 161
Location : Prievidza
Registration date : 11. 08. 09
Re: baterie
Ja koupil pred vanocema darek auticku tu 64Ah Exside. Chtel jsem tu 70Ah. V aute byla 60Ah. Na baterku tam je kaslik 28cm, ale v pravo nahore mi vadily ty pojistky co zasahujou do prostoru pro baterku.
d2d- Poeet p?íspivku : 35
Age : 45
Location : Frýdek-Místek
Registration date : 03. 09. 09
Re: baterie
Nechcem kecať, typ by mal byť tá 17, lebo mi to vtedy našlo (vyhľadávač Exide) na scénic I. Premeriam a pozriem to...
palladin- Poeet p?íspivku : 161
Location : Prievidza
Registration date : 11. 08. 09
Re: baterie
Podivam se taky co to mam presne za typ baterie, ale je urcite o 4cm uzsi nez Tvoje. Ale mam Granda 1.5dci tak muzu mit jiny prostor pro baterii
d2d- Poeet p?íspivku : 35
Age : 45
Location : Frýdek-Místek
Registration date : 03. 09. 09
Re: baterie
Mno bol som to kuknúť a zmerať, tak rozmery sú podľa hore uvedeného,šírka 28cm (merané pravítkom). Mne nezavadzá skrinka s relé a poistkami. Ja ju mám úplne v pravo a nijako mi nezasahuje do kastlíka pre batériu. Buď to je motorom alebo aj ročníkom... V obchode mi dohodili chlapíka, ktorý si kúpil stierače a nepasovali na jeho grand (2004), tak som kúpil od neho nové valeá za 600Sk...
Pozri toto http://outcat-cs1.tecdoc.net/ows/cs/43D8BB40B32DFBDB2A1C0A4D5D35E881.srv?view=VIndexFramesetJsp
Podľa toho je tam iná batéria ako mám ja.
Startovací baterie EXCELL ** napětí: 12 V, Baterie - kapacita: 54 Ah, test za studena dle EN: 520 A, délka: 242 mm, sirka 1: 175 mm, vyska: 175 mm, Řazení pólů: 0, druh zásuvky: EN, Spodní provedení: B13,
Alebo XC06
napětí: 12 V, Baterie - kapacita: 60 Ah, test za studena dle EN: 600 A, délka: 242 mm, sirka 1: 175 mm, vyska: 175 mm, Řazení pólů: 0, druh zásuvky: EN, Spodní provedení: B13
Aspoň som si skontroloval baterku a zistil, že som zabudol pripojiť odvetrávanie plynov...
Pozri toto http://outcat-cs1.tecdoc.net/ows/cs/43D8BB40B32DFBDB2A1C0A4D5D35E881.srv?view=VIndexFramesetJsp
Podľa toho je tam iná batéria ako mám ja.
Startovací baterie EXCELL ** napětí: 12 V, Baterie - kapacita: 54 Ah, test za studena dle EN: 520 A, délka: 242 mm, sirka 1: 175 mm, vyska: 175 mm, Řazení pólů: 0, druh zásuvky: EN, Spodní provedení: B13,
Alebo XC06
napětí: 12 V, Baterie - kapacita: 60 Ah, test za studena dle EN: 600 A, délka: 242 mm, sirka 1: 175 mm, vyska: 175 mm, Řazení pólů: 0, druh zásuvky: EN, Spodní provedení: B13
Aspoň som si skontroloval baterku a zistil, že som zabudol pripojiť odvetrávanie plynov...
palladin- Poeet p?íspivku : 161
Location : Prievidza
Registration date : 11. 08. 09
Re: baterie
Na větší baterku v autě místo je ale vadí mi tam ty 3 pojistky a relé. Dráty jsou ve svazku tak to nejde posunou
d2d- Poeet p?íspivku : 35
Age : 45
Location : Frýdek-Místek
Registration date : 03. 09. 09
Re: baterie
A co je to prosím za pojistky a relátko?
Grandík- Poeet p?íspivku : 96
Registration date : 11. 10. 08
Re: baterie
To zatím netuším Auto mám něco přes 14dnů po 3měsících v servise. Mohlo by to být k nezávislému topení co je v autě.
d2d- Poeet p?íspivku : 35
Age : 45
Location : Frýdek-Místek
Registration date : 03. 09. 09
Re: baterie
No a teď můj krátký příběh o tom, jak se za blbost platí.
Asi před měsícem jsem se rozhodl, pro jistotu, dobít svoji autobaterii, origo. od Renaultu 12 V, 60 Ah, 540 A. Vzhledem k tomu, že víčka jednotlivých článku jsou se systémem pouze pro zašroubování, nikoli však pro vyšroubování a ještě jsou přelepená samolepkou, domníval jsem se, že se jedná o bez údržbovou autobaterii. Takže jsem ji připojil na nabíječku a nechal ji asi 24 h nabíjet. Poté jsem ji namontoval zpět a vše bylo v pohodě. Jenomže včera manželka ráno s dětmi potřebovala jet k lékaři, venku bylo asi -7 °C, auto normálně nastartovalo, ujela si 500 m, vozidlo odstavila šla k lékaři. Když se asi za45 min. vrátila, auto normálně odemkla, vše se tvářilo, že je OK až do doby, kdy se měl otočit startér s motorem. Tak nějak divně to zacvakalo a nic. Palubovka svítila, ale po několikeré opětovné zkoušce startu začaly blikat kontrolky, a téměř všechny systémy hlásili chybu. Hold musel odejít z místa pěšky. Když jsem přišel z práce, tak jsem zjistil, že opravdu vše funguje až do startu. Když jsem rozsvítil světlomety, napětí pokleslo na 9,5 V. Takže dnes mi otec přivezl takovou jednu starší záložní autobaterii, namontoval a vše zase funguje. Tu starou podrobil zátěžovému testu a měřák neukázal vůbec nic - prostě byla mrtvá. Vzhledem k tomu, že autobaterie měla na sobě vyražen datum výroby 05/2007 nedalo mi to a jal jsem se zkoumat proč tak rychle a náhle autobaterie "odešla". Odlepil jsem samolepky z krytek článků a za pomoci "mírného násilí" jsem je všechny vymontoval. No a hádejte co jsem zjistil? ..................... Všechny byly "prázdné" tedy všechny měly elektrolit pod horní hranu desek. Bodejť by to pak startovalo.
No a z toho plyne poučení, že všechny autobaterie se musí dolívat. Do této doby jsem měl vozidly, které měli klasické autobaterie, kde mě ani nenapadlo nekontrolovat elektrolit. Opravdu pravidelně, zpravidla před zimou, jsem kontroloval jeho hladinu. Zde jsem se nechal ukonejšit a pouze jsem autobaterii dobil. Chyba lávky!!!! No je to poučení do příště. Jen ty penízky mně maličko mrzí za novou. Přece jen dolití destilované vody by bylo mnohem levnější. Trošičku mi však nejde do hlavy to, že auto naskočilo bez problémů a za 45 min byla baterie mrtvá.
Asi před měsícem jsem se rozhodl, pro jistotu, dobít svoji autobaterii, origo. od Renaultu 12 V, 60 Ah, 540 A. Vzhledem k tomu, že víčka jednotlivých článku jsou se systémem pouze pro zašroubování, nikoli však pro vyšroubování a ještě jsou přelepená samolepkou, domníval jsem se, že se jedná o bez údržbovou autobaterii. Takže jsem ji připojil na nabíječku a nechal ji asi 24 h nabíjet. Poté jsem ji namontoval zpět a vše bylo v pohodě. Jenomže včera manželka ráno s dětmi potřebovala jet k lékaři, venku bylo asi -7 °C, auto normálně nastartovalo, ujela si 500 m, vozidlo odstavila šla k lékaři. Když se asi za45 min. vrátila, auto normálně odemkla, vše se tvářilo, že je OK až do doby, kdy se měl otočit startér s motorem. Tak nějak divně to zacvakalo a nic. Palubovka svítila, ale po několikeré opětovné zkoušce startu začaly blikat kontrolky, a téměř všechny systémy hlásili chybu. Hold musel odejít z místa pěšky. Když jsem přišel z práce, tak jsem zjistil, že opravdu vše funguje až do startu. Když jsem rozsvítil světlomety, napětí pokleslo na 9,5 V. Takže dnes mi otec přivezl takovou jednu starší záložní autobaterii, namontoval a vše zase funguje. Tu starou podrobil zátěžovému testu a měřák neukázal vůbec nic - prostě byla mrtvá. Vzhledem k tomu, že autobaterie měla na sobě vyražen datum výroby 05/2007 nedalo mi to a jal jsem se zkoumat proč tak rychle a náhle autobaterie "odešla". Odlepil jsem samolepky z krytek článků a za pomoci "mírného násilí" jsem je všechny vymontoval. No a hádejte co jsem zjistil? ..................... Všechny byly "prázdné" tedy všechny měly elektrolit pod horní hranu desek. Bodejť by to pak startovalo.
No a z toho plyne poučení, že všechny autobaterie se musí dolívat. Do této doby jsem měl vozidly, které měli klasické autobaterie, kde mě ani nenapadlo nekontrolovat elektrolit. Opravdu pravidelně, zpravidla před zimou, jsem kontroloval jeho hladinu. Zde jsem se nechal ukonejšit a pouze jsem autobaterii dobil. Chyba lávky!!!! No je to poučení do příště. Jen ty penízky mně maličko mrzí za novou. Přece jen dolití destilované vody by bylo mnohem levnější. Trošičku mi však nejde do hlavy to, že auto naskočilo bez problémů a za 45 min byla baterie mrtvá.
Grandík- Poeet p?íspivku : 96
Registration date : 11. 10. 08
Re: baterie
No a hádejte co jsem zjistil? ..................... Všechny byly "prázdné" tedy všechny měly elektrolit pod horní hranu desek. Bodejť by to pak startovalo.
A když je deska dlouho na suchu tak koroduje. To pak nepomůže ani svěcená voda.
Plocha desky se zmenší a baterie ztrácí kapacitu
A když je deska dlouho na suchu tak koroduje. To pak nepomůže ani svěcená voda.
Plocha desky se zmenší a baterie ztrácí kapacitu
d2d- Poeet p?íspivku : 35
Age : 45
Location : Frýdek-Místek
Registration date : 03. 09. 09
Re: baterie
Tak jsem tedy koupil novou autobaterii. Je to VARTA SILVER Dynamic 74Ah, 750A, 12V. Je maličko věčí, ale vejde se tak aktorát. Je to úplně jiné startování. Ta s motorem bez jakéhokoliv zaváhání tak zatočí, že nemá šanci nechytnou na první otočení. I když je venku mráz, je to prostě pohoda. Tak doufám, že chvilku vydrží. Myslím tedy delší chvilku.
Grandík- Poeet p?íspivku : 96
Registration date : 11. 10. 08
Re: baterie
Tak mám poježíškový dárek. Po včerejším infarktu baterky to už mám taky za sebou- výměnu. Vypadala naprosto normálně, dojel jsem a po dvou hodinách stání při -2 už nechtěla spolupracovat. Magický oko, který signalizuje stav, říkalo , že je dobrá, ale skutečnost byla jiná. Z toho vyplývá, že mu asi nemůžu věřit- tomu oku. Byla tam pět let, takže jsem to tak tajně očekával, ale ne takou náhlou smrt
svar- Poeet p?íspivku : 2615
Age : 59
Location : Kroměříž
Registration date : 28. 07. 08
Re: baterie
Nojo, mě taky oko ukazovalo, že baterie je OK a ona byla KO! Tomu se opravdu nedá věřit.
Grandík- Poeet p?íspivku : 96
Registration date : 11. 10. 08
Re: baterie
Kámoš mal otvorenú takúto batériu a hovoril, že to oko je len plavák a meria asi hustotu elektorlytu.
palladin- Poeet p?íspivku : 161
Location : Prievidza
Registration date : 11. 08. 09
Re: baterie
HOY, tak se mi dnes při ranním startování objevil na displeji nápis ,,low batery ". Motor sice při popojíždění pokaždé naskočil, ale pochybnosti přece jen byly a tak jsem mrknul na netu na ceny baterek. Výše zmiňovaná Varta silver dynamic 74Ah a 750A přijde po slevě na 2924.- a stejně velká, ale silnější ( 77Ah a 780 A ) na 3000.-. Což teď po vánocích není milé zjištění... Nedalo mi to, baterku jsem vyndal a zjistil, že je výroby 02/2008 a tak jí ještě zkusím domluvit a uvidím zítra.. Jo. a magický oko na mně přesto zíralo zeleně a na baterii jsou symboly, že má být bezúdržbová...
jaris- Poeet p?íspivku : 256
Age : 61
Location : okolí Rumburku, Severočeský kraj
Registration date : 18. 01. 09
Re: baterie
Mám takové tušení, že se nejedá o low batery startovací, ale tu co je v kartě. Nejdřív zkus vyměnit baterky v kartě jestli to pomůže, aby zmizla hláška. A pokud baterka startovací, tak mně funguje skvěle i Varta blue dynamic 74Ah. Týden před vánoci to byla rána v rozpočtu, ale startovat se musí.
Doteď sem měl v autě, bo předchozí majitel šetřil nějakou no name of hypermarket 55Ah 390A a do -15 to startovalo.
Doteď sem měl v autě, bo předchozí majitel šetřil nějakou no name of hypermarket 55Ah 390A a do -15 to startovalo.
sali- Poeet p?íspivku : 684
Age : 45
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: baterie
HOY,tak to mně nenapadlo, jednak protože jsem do karet dával nové baterky loni před dovolenou a pak taky protože hláška hned zmizela..Každopádně velké baterce to prospělo, protože si cucala šťávu z nabíječky celé odpoledne ( zpočátku si brala 6A ). Na druhou stranu budu mít na zítřek program, protože kód pro radio jen tuším a mám ke všemu typ Cabasse Auditorium tronic ( s měničem na 6 cd v palubovce a rádiem buď v kufru,nebo pod sedačkou- nenašel jsem ) a v návodu co jsem našel na netu radí potvrdit zadaný kód tlačítkem, které tam nemám http://www.rtrucks.cz/navody/navod_Cabasse.pdf . Kdybyste měl někdo zkušenost, co a jak, byl bych vděčný.
jaris- Poeet p?íspivku : 256
Age : 61
Location : okolí Rumburku, Severočeský kraj
Registration date : 18. 01. 09
Re: baterie
Ahoj jaris,
mám zdá sa také isté rádio ako ty. S meničom na 6 CD v palubovke a s rádiom pod zadnými sedačkami. Keď som ja nabíjal baterku tak som potom kód do autorádia zadával tlačítkami ovládania pod volantom. Čísla 1-9 sa zadávajú tým krúžkom pod volantom, ktorým prelaďuješ stanice a potvrdíš ich tak, že ten krúžok pritiahneš k volantu. Dufam, že si to pamätám dobre.
Kód rádia sa dá inak zistiť aj v Renaulte (za poplatok), ak si ho však predchádzajúci majiteľ nezmenil.
mám zdá sa také isté rádio ako ty. S meničom na 6 CD v palubovke a s rádiom pod zadnými sedačkami. Keď som ja nabíjal baterku tak som potom kód do autorádia zadával tlačítkami ovládania pod volantom. Čísla 1-9 sa zadávajú tým krúžkom pod volantom, ktorým prelaďuješ stanice a potvrdíš ich tak, že ten krúžok pritiahneš k volantu. Dufam, že si to pamätám dobre.
Kód rádia sa dá inak zistiť aj v Renaulte (za poplatok), ak si ho však predchádzajúci majiteľ nezmenil.
MartinLM-SK- Poeet p?íspivku : 189
Registration date : 05. 11. 08
Re: baterie
Kód rádia sa dá inak zistiť aj v Renaulte (za poplatok), ak si ho však predchádzajúci majiteľ nezmenil.
U mě si vzali v Renaultu za kód k rádiu 100kč.
U mě si vzali v Renaultu za kód k rádiu 100kč.
d2d- Poeet p?íspivku : 35
Age : 45
Location : Frýdek-Místek
Registration date : 03. 09. 09
Re: baterie
HOY, Martine dík za radu, máš pravdu. Přišel jsem na to asi po deseti minutách, kdy jsem zkoušel mačkat každý čudlík, na který jsem dosáhl. A kód bylo naštěstí to ledabyle načmárané čtyřčíslí na zadní straně jednoho z dokladů od auta. Takže okna i rádio jsem zprovoznil, ale trochu se zbláznil displej a svítí na něm kontrolka service, asr a esp a taky známá hláška check injection. Dneska už se mi to nechtělo řešit, zítra je taky den.....
jaris- Poeet p?íspivku : 256
Age : 61
Location : okolí Rumburku, Severočeský kraj
Registration date : 18. 01. 09
Re: baterie
Tak mi taky umřela baterie . Řeknu vám, při startování se děly věci, tech různejch hlášek, co na mě auto vychrlilo, a jak ječelo a všechno možný blikalo, někde v motorovym prostoru zacvakalo i strače to samo zaplo... Jenom startérem nezatočilo. blééééé.
Naštěstí doma v garáži.
Nemáte někdo znalosti o bateriích Varta, jaký je funkční a konstrukční rozdíl mezi Blue Dynamic a Silver Dynamic? Zatim jsem zjistil, že rozdíl (při baterii 74 Ah) je ve startovacím proudu (680 oproti 750) a v ceně (1912 Kč s DPH oproti 2134). Pak ještě Blue Dynamic má výšku 190 a ta druhá 175 mm. Jinak všechny ostatní parametry jsou stejné i technologii píšou u obouch stejnou (Calcium-Stříbro-legura). Bude si vůbec s takovou baterkou dobíjeci soustava v autě vědět rady?
Doted jsem tam mel puvodni baterii Renault 12V, 65 Ah, EN 720A, je na ni napsano made by Yuasa 14/09/2004 (foto dodam pozdeji)
tu je foto
Naštěstí doma v garáži.
Nemáte někdo znalosti o bateriích Varta, jaký je funkční a konstrukční rozdíl mezi Blue Dynamic a Silver Dynamic? Zatim jsem zjistil, že rozdíl (při baterii 74 Ah) je ve startovacím proudu (680 oproti 750) a v ceně (1912 Kč s DPH oproti 2134). Pak ještě Blue Dynamic má výšku 190 a ta druhá 175 mm. Jinak všechny ostatní parametry jsou stejné i technologii píšou u obouch stejnou (Calcium-Stříbro-legura). Bude si vůbec s takovou baterkou dobíjeci soustava v autě vědět rady?
Doted jsem tam mel puvodni baterii Renault 12V, 65 Ah, EN 720A, je na ni napsano made by Yuasa 14/09/2004 (foto dodam pozdeji)
tu je foto
Naposledy upravil hudy dne Tue Apr 20, 2010 10:02 pm, celkově upraveno 2 krát
Strana 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Strana 1 z 5
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru