Olej
+33
MacaC
Pule
PRADedaR
Sedli
Karlučo
pepamarek
maky
pepabor
Hynek
monas.cz
lukas48
Kopy
berko
Nomed
Vacekzl
nera738
jaris
Popenec
svar
Ruda
ScenicNoir
vecino
bambinot
Grandík
MartinLM-SK
pirduch
gazer
medabeda
hallda & hallyna
Frodo
xxmirek
sali
Lazak
37 posters
Strana 1 z 6
Strana 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Olej
mildaus
Založen: 17.6.2008
Příspěvky: 2
PříspěvekZaslal: 18 červenec 2008 04:06 am Předmět: Olej Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ahoj všem , rád bych získal radu jaký motorový olej používáte popř. doporučujete ??? já zatím mám ELF 5W40 EVOLUTION SXR.ď Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lazak
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 18 červenec 2008 07:13 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ahoj já jsem ted přešel na BP Visco 5000 5W-40, je to plná syntetika a budu měnit co 15000km, zatím mám pocit, že mi šla spotřeba díky oleji o půl litru dolů.
_________________
Grandscenic 1,9DCI 88kW
Grand Scénic fórum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
svar
Založen: 2.6.2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Kroměříž
PříspěvekZaslal: 18 červenec 2008 01:08 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Docela s úspěchem používám cartechnik 5W40. Plná syntetika s intervalem výměny 15 000 km
_________________
Grand Scenic 1,5DCi 74kW
Založen: 17.6.2008
Příspěvky: 2
PříspěvekZaslal: 18 červenec 2008 04:06 am Předmět: Olej Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ahoj všem , rád bych získal radu jaký motorový olej používáte popř. doporučujete ??? já zatím mám ELF 5W40 EVOLUTION SXR.ď Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lazak
Site Admin
Založen: 1.6.2008
Příspěvky: 45
Bydliště: Petrovice u Karviné
PříspěvekZaslal: 18 červenec 2008 07:13 am Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Ahoj já jsem ted přešel na BP Visco 5000 5W-40, je to plná syntetika a budu měnit co 15000km, zatím mám pocit, že mi šla spotřeba díky oleji o půl litru dolů.
_________________
Grandscenic 1,9DCI 88kW
Grand Scénic fórum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
svar
Založen: 2.6.2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Kroměříž
PříspěvekZaslal: 18 červenec 2008 01:08 pm Předmět: Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek Odstranit tento příspěvek Zobrazit IP adresu odesilatele
Docela s úspěchem používám cartechnik 5W40. Plná syntetika s intervalem výměny 15 000 km
_________________
Grand Scenic 1,5DCi 74kW
interval výměny
ve vláknu display se probíralo jak nastavit interval další výměny oleje a v té souvislosti by mně zajímalo jestli někdo dodržujete výměnu long life oleje 30 000km nebo měníte dřív
někde jsem na netu vybrouzdal, že snad v některém značkovém servisu Renault mají napsáno na pultu
" DOPORUČUJEME ZKRÁTIT SERVISNÍ INTERVAL VÝMĚNY OLEJE NA 15 000KM "
takže jak jste na tom s intervaly
někde jsem na netu vybrouzdal, že snad v některém značkovém servisu Renault mají napsáno na pultu
" DOPORUČUJEME ZKRÁTIT SERVISNÍ INTERVAL VÝMĚNY OLEJE NA 15 000KM "
takže jak jste na tom s intervaly
sali- Poeet p?íspivku : 684
Age : 45
Location : okr.Hodonín
Registration date : 08. 11. 08
Re: Olej
Ahoj,
já se snažím měnit motorový olej v intervalu 12 - 15 tis. km max. Tento interval jsem dodržoval i u předchozího Scenica I, který byl rovněž diesel.Tento interval mi vyhovoval a zřejmě vyhovoval i autu, jelikož nikdy nebyl žádný problém. Dle mého, interval 30 000 km se mi zdá u dieselu příliš dlouhý. Ale to je můj názor.
xxmirek
já se snažím měnit motorový olej v intervalu 12 - 15 tis. km max. Tento interval jsem dodržoval i u předchozího Scenica I, který byl rovněž diesel.Tento interval mi vyhovoval a zřejmě vyhovoval i autu, jelikož nikdy nebyl žádný problém. Dle mého, interval 30 000 km se mi zdá u dieselu příliš dlouhý. Ale to je můj názor.
xxmirek
Re: Olej
No já jsem na Meganu (1,5 DCi) nalítal 180 tis a měnil vždy po 30 tis. km. Za celou dobu jsem nemusel dolít ani deci oleje a motor šlapal celou dobu jako hodinky. U Granda jse zkrátil výměnu na 20 tis - z důvodů, které již znáte (smísení full syntetiky a polosynteiky). Stejný interval mi byl doporučený i autorizovaným servisem. Tak u něj zůstanu.
Re: Olej
teda ja sem asi ale u Dacie jsem menil po 60t km a pak ve 100t - ale jaky bylo prekvapeni - mi servisman rika: To jste jeste nemusel menit , je to ok , ale kdyz sem mu sdelil jak dlouho tam olej je tak ho malem ranila mrtvice
Ale jinak davam na doporuceni a do teho meho vehicule menit po cca 20t km ...... i kdyz je na tacho 30 tak ve 20ce jedu na vymenu..........
Ale jinak davam na doporuceni a do teho meho vehicule menit po cca 20t km ...... i kdyz je na tacho 30 tak ve 20ce jedu na vymenu..........
hallda & hallyna- Poeet p?íspivku : 77
Location : Praha - 9
Registration date : 25. 11. 08
Re: Olej
Tak u všech mých předchozích René(20TS,25TX,Safrane 2.0RN a 2.2vi)vždy ELF 10w40(FAKT STICHL MOTOR)polosin. dle výrobce vše v pohodě.
Teď po koupi Granda jsem dal přísadu na výplach a ELF 5w40 i když tam byl Francouzský IGOL 10w40(najeto 19tis.dle štítků i počtu km na pc a byl tam i velký olej filtr!!!).
Jinak opravdu je DOPORUČENO I V MOTOR.ČLÁNCÍCH zkrátit intervaly na 15tis. u Dci a následně dávat větší olejový filtr(mám MAN W79 za 270kč)vyndat vrchem jde, jelikož ten MOTOCYKLOVEJ je fakt prcek
Teď po koupi Granda jsem dal přísadu na výplach a ELF 5w40 i když tam byl Francouzský IGOL 10w40(najeto 19tis.dle štítků i počtu km na pc a byl tam i velký olej filtr!!!).
Jinak opravdu je DOPORUČENO I V MOTOR.ČLÁNCÍCH zkrátit intervaly na 15tis. u Dci a následně dávat větší olejový filtr(mám MAN W79 za 270kč)vyndat vrchem jde, jelikož ten MOTOCYKLOVEJ je fakt prcek
Re: Olej
medabeda napsal:Tak u všech mých předchozích René(20TS,25TX,Safrane 2.0RN a 2.2vi)vždy ELF 10w40(FAKT STICHL MOTOR)polosin. dle výrobce vše v pohodě.
Teď po koupi Granda jsem dal přísadu na výplach a ELF 5w40 i když tam byl Francouzský IGOL 10w40(najeto 19tis.dle štítků i počtu km na pc a byl tam i velký olej filtr!!!).
Jinak opravdu je DOPORUČENO I V MOTOR.ČLÁNCÍCH zkrátit intervaly na 15tis. u Dci a následně dávat větší olejový filtr(mám MAN W79 za 270kč)vyndat vrchem jde, jelikož ten MOTOCYKLOVEJ je fakt prcek
Nevím, ale ty motory jsou tak citlivé, že moje zkušenosti potvrzují, že interval pro dCi max. 10 000 km i méněa vyhneš obrovským problémům. Nevymýšlím si.
gazer- Poeet p?íspivku : 3
Registration date : 09. 02. 09
Re: Olej
Asi už se to kdesi řešilo, ale co by bylo nejbezpečnější dolejt do 1,9dcička za olej do motoru,když mám pod ryskou,a za 14 dní jdu na výměnu-dřív se v servisu nechytám...
Mám strach,abych něco nezkazil...
Díky za info.
Mám strach,abych něco nezkazil...
Díky za info.
pirduch- Poeet p?íspivku : 96
Age : 55
Location : Litvinov/Most
Registration date : 11. 10. 08
Re: Olej
Díky za radu, nevím,co je tam a nechci riskovat ani auto odstavit,tak tam těch cca půl litru doleju.
pirduch- Poeet p?íspivku : 96
Age : 55
Location : Litvinov/Most
Registration date : 11. 10. 08
Re: Olej
pirduch napsal:Asi už se to kdesi řešilo, ale co by bylo nejbezpečnější dolejt do 1,9dcička za olej do motoru,když mám pod ryskou,a za 14 dní jdu na výměnu-dřív se v servisu nechytám...
Mám strach,abych něco nezkazil...
Díky za info.
Pokud za těch 14 dní nenajedeš 5000 km, tak množství těsně pod ryskou není nebezpečná hranice pro Tvoje auto. Nebuďme až tak malicherní na ta auta.
xxmirek
Re: Olej
Podľa mazacieho plánu ELF :
DIESEL
Mégane, Scénic, II 1,5dCi, 1,9dCi SXR 5W-40, TD 10W-40 /4,6-5,0 litra/
Mégane, Scénic, II 1,9dCi DPF RNX 5W-30 /4,6-5,0 litra/
Grand Scénic, 1,5dCi, 1,9dCi SXR 5W-40, TD 10W-40 /4,8-5,0 litra/
BENZÍN
Mégane, Scénic II 1,4 16V, 1,6 16V, 2,0 16V SXR 5W-40, ST 10W-40 /4,7-5,4 litra/
Grand Scénic, 1,6 16V, 2,0 16V SXR 5W-40, ST 10W-40 /4,9-5,4 litra/
alebo na http://www.sk-falcon.sk/oleje/elf/Tabulka_ELF.pdf
DIESEL
Mégane, Scénic, II 1,5dCi, 1,9dCi SXR 5W-40, TD 10W-40 /4,6-5,0 litra/
Mégane, Scénic, II 1,9dCi DPF RNX 5W-30 /4,6-5,0 litra/
Grand Scénic, 1,5dCi, 1,9dCi SXR 5W-40, TD 10W-40 /4,8-5,0 litra/
BENZÍN
Mégane, Scénic II 1,4 16V, 1,6 16V, 2,0 16V SXR 5W-40, ST 10W-40 /4,7-5,4 litra/
Grand Scénic, 1,6 16V, 2,0 16V SXR 5W-40, ST 10W-40 /4,9-5,4 litra/
alebo na http://www.sk-falcon.sk/oleje/elf/Tabulka_ELF.pdf
MartinLM-SK- Poeet p?íspivku : 189
Registration date : 05. 11. 08
Re: Olej
tak jsem koukal na www.olejservis.cz nebo na www.autobat.cz a je k dispozici jen SXR 5W-30 (namísto požadovanýho SXR 5W-40)
Re: Olej
Mrkni sem: http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.php?p=0I1I5I&kat=10115
Sám jsem tam nalil náhradu za Elf Excellium LDX 5W/40, tedy Elf Excellium NF 5W/40.
Sám jsem tam nalil náhradu za Elf Excellium LDX 5W/40, tedy Elf Excellium NF 5W/40.
Grandík- Poeet p?íspivku : 96
Registration date : 11. 10. 08
Olej
Zdravím přátelé,
já jsem vyměnil ELF za TEXACO HAVOLINE ULTRA 5W40,je to olej vyrobený na hydrokrakovém základě a je obzvláště vhodný pro naftu s přímým vstřikem.Takovou jsem dostal informaci ve velkoobchodě v Mostě.Jinak na netu www.vasoil.cz Nechávám si stáčet ze sudu,5L za 570kč,jinak mají i origo balení po 5L za nějakých 730kč.Co se týče výměny oleje,raději každých 10tis.km pro jistotu
já jsem vyměnil ELF za TEXACO HAVOLINE ULTRA 5W40,je to olej vyrobený na hydrokrakovém základě a je obzvláště vhodný pro naftu s přímým vstřikem.Takovou jsem dostal informaci ve velkoobchodě v Mostě.Jinak na netu www.vasoil.cz Nechávám si stáčet ze sudu,5L za 570kč,jinak mají i origo balení po 5L za nějakých 730kč.Co se týče výměny oleje,raději každých 10tis.km pro jistotu
bambinot- Poeet p?íspivku : 103
Location : CHOMUTOV
Registration date : 04. 03. 09
Re: Olej
Měl by být tady a já dávám tento ELF Excellium NF 5W-40hudy napsal:tak jsem koukal na www.olejservis.cz nebo na www.autobat.cz a je k dispozici jen SXR 5W-30 (namísto požadovanýho SXR 5W-40)
http://www.superautodily.cz/index.php?stranka=e-shop&produkt=9601
Re: Olej
Dle servisky byl pravidelně dáván do mého GS olej 10W40. Bohužel tam nebylo napsáno jaký, ale předpokládám, že v Renaultu lijí jen Elf. Chtěl jsem se zeptat jestli má smysl přejít na 5W40 (ELF EVOLUTION SXR 5W40) nebo je lepší držet se toho na co tam je tj. 10W40 ? Chci, aby mi motor sloužil co nejdéle a neměl s ním problémy.
vecino- Poeet p?íspivku : 170
Location : Hradec Králové
Registration date : 24. 03. 09
Re: Olej
Asi neni problém,dle manualu mu neva 10W40.Měl jsem tam taky France zn.IGOL 10W40. Vyměněno za ELF NF 5W40 .
Re: Olej
A když se jde z 10W40 na 5W-40, tak se tu musí nejdřím propláchnout nějakým čistícím prostředkem nebo stačí vypustit starej olej a hned tam dát jinej ?
Někde na jiným fóru jsem četl, že tento přechod může způsobit velké uvolňování karbonu a tím se pak ucpávají mazací kanálky. Nevím co je na tom pravdy.
Jinak se zeptám - myslíš si, že se mi můj motor nějak kladně odvděčí, když mu dám 5W-40 ?
Někde na jiným fóru jsem četl, že tento přechod může způsobit velké uvolňování karbonu a tím se pak ucpávají mazací kanálky. Nevím co je na tom pravdy.
Jinak se zeptám - myslíš si, že se mi můj motor nějak kladně odvděčí, když mu dám 5W-40 ?
vecino- Poeet p?íspivku : 170
Location : Hradec Králové
Registration date : 24. 03. 09
Re: Olej
POZOR JEN PRO MOTORY BEZ FAP(filtr pevných částic) a vyjádření je můj laický názor!!!!
V létě bych to neřešil,ale v zimě, pokud jezdíš např.hory tak tam je 5W40 od věci(lépe maže i nad -15c*do -25C*)Jinak, naše motory snesou jak 10W(už se dělají i plnně sintetické) tak 5W záleží jen v jakém podnebí jezdíš př.v Africe a jižní oblasti bych natuty jezdil 10W(teplo ji dostatečně zřídne i tzv. za studena) jelikož třeba ELF 10W má ACEA B3/B4 což je ozn.v hodnosti pro nafťáky a 5W má B4 to samé, jen o chlup lepší a vhodné našemu podnebí .Pokud chceš a udělá ti to dobře dej si 5W(bylo mi doporučeno v Renaultu).Pokud ti už papá motor olej, je vhodná spíše 10W (Tolik se nevyháže je krapánek hustší .Jinak výplachový přípravek dávám před každou výměnou a věřím že opravdu rozpouští(u safrana jsem se při 3xvýměně dostal na relativně nezasranej vnitřek motoru,kontrolováno při seřízení ventilů) .
Jinak pro motory co mají filtr pevných částic se jedná o nižší č.a podstatně řidší olej např.5W30 , 0W30 .Tady---
http://www.auto-oleje.cz/auto-oleje/eshop/8-1-Elf/0/5/321-Elf-Solaris-DPF-5W-30-1-l-Novinka
V létě bych to neřešil,ale v zimě, pokud jezdíš např.hory tak tam je 5W40 od věci(lépe maže i nad -15c*do -25C*)Jinak, naše motory snesou jak 10W(už se dělají i plnně sintetické) tak 5W záleží jen v jakém podnebí jezdíš př.v Africe a jižní oblasti bych natuty jezdil 10W(teplo ji dostatečně zřídne i tzv. za studena) jelikož třeba ELF 10W má ACEA B3/B4 což je ozn.v hodnosti pro nafťáky a 5W má B4 to samé, jen o chlup lepší a vhodné našemu podnebí .Pokud chceš a udělá ti to dobře dej si 5W(bylo mi doporučeno v Renaultu).Pokud ti už papá motor olej, je vhodná spíše 10W (Tolik se nevyháže je krapánek hustší .Jinak výplachový přípravek dávám před každou výměnou a věřím že opravdu rozpouští(u safrana jsem se při 3xvýměně dostal na relativně nezasranej vnitřek motoru,kontrolováno při seřízení ventilů) .
Jinak pro motory co mají filtr pevných částic se jedná o nižší č.a podstatně řidší olej např.5W30 , 0W30 .Tady---
http://www.auto-oleje.cz/auto-oleje/eshop/8-1-Elf/0/5/321-Elf-Solaris-DPF-5W-30-1-l-Novinka
Re: Olej
Díky za postřeh.
Zajímavý článek:
Autoservis svépomocí: moderní turbodiesel je olejožrout
...A přidává ještě vlastní zkušenost. "Spousta prodejců nabízí oleje s obrovskými maržemi, takže se cena třeba 5W-30 pohybuje běžně kolem 600 korun za litr. Na značce přitom záleží minimálně - já používám český Mogul Extréme, který má doporučenou maloobchodní cenu 339 Kč za litr. Od zahraničních olejů se ten český liší jen obalem."
Zajímavý článek:
Autoservis svépomocí: moderní turbodiesel je olejožrout
...A přidává ještě vlastní zkušenost. "Spousta prodejců nabízí oleje s obrovskými maržemi, takže se cena třeba 5W-30 pohybuje běžně kolem 600 korun za litr. Na značce přitom záleží minimálně - já používám český Mogul Extréme, který má doporučenou maloobchodní cenu 339 Kč za litr. Od zahraničních olejů se ten český liší jen obalem."
vecino- Poeet p?íspivku : 170
Location : Hradec Králové
Registration date : 24. 03. 09
Re: Olej
Dle vyjádření pana Černého, odborníka na oleje, je nutné dodržet výkonovou specifikaci oleje, což je pro naše dCi-čka jen a pouze ACEA B4 (tj. ani B5 ani B3 ani žádná jiná). Např. olej specifikace B5 nesplňuje specifikaci B4, proto ho do našich motorů nelze použít.
Volba viskozitní třídy (např 5w-40) je jen na uživateli. Já dávám 5w-40 který je za studena řidší (=méně viskózní), protože jezdím hodně krátkých tras kdy se motor jen málo zahřeje a v zimě na horách startuju často v "krutých mrazech" .
Doporučuju přečíst články pana Černého, zejména seriál Mazivářské mýty, na http://www.oleje.cz/index.php?page=zajimavosti_komentare
Následující citace je z článku Mýtus sedmý - Náhrady motorových olejů: V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin ... ... Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. K tomu míchání čehokoliv s čímkoliv tam je ještě upřesněno, že výsledek může mít trochu jinou viskozitu než měly oba oleje před smíšením, což nevadí ale není to ani žádná výhoda.
Volba viskozitní třídy (např 5w-40) je jen na uživateli. Já dávám 5w-40 který je za studena řidší (=méně viskózní), protože jezdím hodně krátkých tras kdy se motor jen málo zahřeje a v zimě na horách startuju často v "krutých mrazech" .
Doporučuju přečíst články pana Černého, zejména seriál Mazivářské mýty, na http://www.oleje.cz/index.php?page=zajimavosti_komentare
Následující citace je z článku Mýtus sedmý - Náhrady motorových olejů: V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin ... ... Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. K tomu míchání čehokoliv s čímkoliv tam je ještě upřesněno, že výsledek může mít trochu jinou viskozitu než měly oba oleje před smíšením, což nevadí ale není to ani žádná výhoda.
ScenicNoir- Poeet p?íspivku : 196
Registration date : 31. 07. 08
Re: Olej
Jaký příparavky se používají na ten výplach po vypuštění starýho oleje (než se nalije ten nový) ?
vecino- Poeet p?íspivku : 170
Location : Hradec Králové
Registration date : 24. 03. 09
Strana 1 z 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 1 z 6
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru